Question Vad hände med Dread?

bbgate

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 17, 2022
Messages
5
Reaction score
2
Points
3
Deals
5
Hej alla, vem vet vad som hände med Dread? Den fungerar inte...
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43
Människor måste lära sig att aldrig lita på okända länkar.
det är bättre att lämna sådant känsligt innehåll där det publiceras av administratören.
ps: dessa länkar är alla döda ändå
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93
Egentligen var det ett PGP-signerat meddelande signerat av administratören som kan verifieras av varje person som har sina PGP:er.

Jag tyckte att det var mycket användbart eftersom jag inte kan komma åt Dread sedan dagar och inte ens kunde se det meddelandet.
 

Gerald Cotten

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 16, 2022
Messages
32
Reaction score
30
Points
18

Redigera (18:e): Dra åt helvete DDOSER. Mitt långfinger är riktat mot dig, medan min kuk är riktad inuti din mamma.

Det blev just 10X gånger svårare att ta ner en befintlig an*****ning till Dread. Du kommer förmodligen fortfarande att få timeout-problem (mer nu) som kommer åt Dread men ta en ny identitet och du kommer förhoppningsvis att komma till captcha. Det kommer fortfarande att vara långsammare än jag skulle vilja snart nog kommer jag att justera denna introduktionsprocess runt ringen vi kommer att vara i princip omöjliga att ta ner (såvida inte Tor-nätverket går ner). Åtminstone är det hoppet.

Jag skulle också vilja ge en stor hyllning till det stöd vi har fått under den här driftstoppstiden. Folk hatar att vi går ner lika mycket som vi hatar att det händer. Det gör det hela värt det när vi får allt gjort. Vi kommer att arbeta flera dagar för att stabilisera denna process för att hålla upptiden hög och förbättra nåbarheten.

Det är intressant att se förändringen i Tor-nätverket när attacken mot Dread startade: https://metrics.torproject.org/torperf-failures.html?start=2022-09-01&end=2022-09-18 (mätvärdena släpar efter ungefär två dagar). Det kommer inte att bli mycket bättre förrän attacken upphör eller POW inträffar. Vi behöver cirka 800 fler GUARD-noder i Tor-nätverket, så om bara en del av människorna i samhället bara kan öppna upp en guard-nod kommer vi att ha mer än tillräckligt. Du kan se instruktioner för att göra det här. Se till att inte öppna upp för många vaktnoder samtidigt med samma IP-subnät eller värd (de kommer att flaggas som dåliga noder och kommer inte att läggas till!) Om du vill ha Dread online är det det enskilt bästa du kan göra för oss. Dessa kretsfel sabbar så mycket i bakgrunden.

Det är en kamp och Tor-nätverket är gränsen.
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93
Så är DDOS tillbaka på Dread? Jag kan inte komma åt sedan igår ... samma för Alphabay på något sätt
 

GOUPIL

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 14, 2022
Messages
66
Reaction score
18
Points
8
AlphaBay är tillbaka men Dread är fortfarande under gigantisk Ddos... Men de kommer tillbaka, jag är ganska säker på detta
 

GOUPIL

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 14, 2022
Messages
66
Reaction score
18
Points
8
Ja, vi kan lita på att HeadJanitor och Paris gör sitt jobb!
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43
Detta är 100% LE, de försöker bevisa att dread är alphabay och även före WHM.
Detta är inte bra alls.
de kan ändra varje vecka från värd, men det är ingen lösning.
Kraften de lägger i denna DDoS är osynlig, du vill inte veta priset på detta €€€€€€
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43
så länge de är fria är ditt tänkande 100 % rätt.
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93

100%!

Det är en intressant synvinkel, jag har inte sett det så än.
Jag har hört några siffror och det är vansinnigt vad en DDOS i denna skala kan kosta dagligen...
 

GOUPIL

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 14, 2022
Messages
66
Reaction score
18
Points
8
varför skulle LE göra något sådant? jag menar Dread är en informationskälla för LE också!
Jag vill inte veta priset på den här Ddos... Vansinnigt.
Dubbelt vansinnigt om det är LE...
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43

dread var alltid gratis fram till för 6 månader sedan. de genererar en liten förmögenhet i intäkter från användare idag. och om pengar är inblandade brukar det inte hålla i sig.
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93

Dread tar emot pengar från DNM för reklam, vilket gör plattformen något olaglig också.
Om /u/hugbunter är an*****en till andra DNM som WHM eller AlphaBay är det också vettigt att LE försöker attackera hans nätverk.

Vem kan också ha de medel som behövs för att göra en så stor DDOS-attack?
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43
Ingen! Och LE har gripit många hackare och många av dem väljer att arbeta för dem när det behövs
så att de behåller sin frihet.
 

GOUPIL

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 14, 2022
Messages
66
Reaction score
18
Points
8
Menar du att denna Ddos faktiskt betalas av offentliga medel?
vilken skam
 

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,647
Solutions
2
Reaction score
1,741
Points
113
Deals
666

Regeringar har den mest enorma kapaciteten för DDoS-attacker. Det kostar dem ingenting. Skattebetalarnas pengar blir inte lidande
Men jag tvivlar på att det är regeringen som gör det. Mer troligt är att någon vill ha en betydande andel av Dread-forumtrafiken.
 

GOUPIL

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 14, 2022
Messages
66
Reaction score
18
Points
8
Jag håller med dig HEINSENBERG, jag tycker personligen att Dread är användbart för LE också. Det är en stor informationskälla för alla på darknet.
Kanske kommer en gigantisk phishing haha
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43

Inget omöjligt den här gången
det enda sättet var om en marknad går ut bluff, så att människor inte kan klaga, och de har
tid att överföra alla medel från marknaden.

Men detta är inte fallet så 100% LE
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
134
Points
43

Du är helt galen. Dread är 100% mörkt nät endast med java inaktiverat hela tiden
Det är inte möjligt att spåra någon användare utan java.
så LE har ingenting på dread.
det är den säkraste platsen på hela internet för en användare och detta är sant.
 
Top