Alfa-PVP-syntes (skala 1-10 kg). Komplett videohandledning.

Ukspice

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Oct 5, 2022
Messages
29
Reaction score
8
Points
3
@William Dampier

Behöver hjälp med mätningar

Istället för att använda :Valerophenone
Jag kommer att köpa vätska : 2-Bromovalerofenon

Om jag vill använda 1 liter

2-Bromovalerofenon


Vilken mängd reagenser behöver jag per liter?


-Hydrobromsyra (HBr) 48%;?

-Väteperoxid (H2O2) 35%;?

-Pyrrolidin (CAS 123-75-1);???

-Etylacetat;???

Natriumkarbonat (Na2CO3) 20% aq-lösning;???

-Dietyleter (Et2O) ????

-EtOH 50 ???

-Dibenzoyl-D-vinsyra ??

-Diklormetan (CH2Cl2) 830 mL;

-Hexan ????

Saltsyra konc. 35% (HCl);.??

SKULLE VERKLIGEN HJÄLPA OM DU KAN GE MIG MÄTNINGAR FÖR ANVÄNDNING AV 1 LITER 2-BROM. PLEASE?????

Så att jag kan kosta per reaktion, är också utbytesuppskattningen cirka 20% förlust
1 liter = 800g a-pvp?
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
301
Points
63
Jag har skrivit ett PM till dig.
 
View previous replies…

Taiwan

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 17, 2024
Messages
9
Reaction score
4
Points
3
Hej, jag har samma problem, kan du hjälpa mig?
 

viking1111

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 4, 2023
Messages
6
Reaction score
2
Points
3
Hej jag har lite problem, för 25k 2bromovalero använder jag för att kristallisera efter pirolidyne och efter tvätt använder jag för att kristallisera 1,5l aceton till 0,38 syra per 1kg bromo, men vätska till kristallisering tar jag 1l och gör ph 2 med blandning av aceton och syra, efter 10h i frysen hände ingenting (det blandades 4 timmar med pirolidyne på temp 55) vad jag gjorde fel och hur man fixar det?
 

TERMOBAR

Don't buy from me
Member
Language
🇷🇺
Joined
Feb 23, 2024
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
God kväll, ursäkta mig, kan jag be dig om hjälp? Jag gjorde en syntes av Alfa pvp baserat på detta recept https://bbforum.eu/tags/a-pyrrolidinovalerophenone Jag gjorde allt som beskrivits, förutom att destillera etylacetat, jag förde försurningen till 5, lade den i frysen och salterna föll inte ut, hur kan jag fixa situationen? Därefter avdunstade jag lösningen till 1/2 vid en temperatur av 74-77 och lade den i frysen igen och allt utan resultat, kanske någon har stött på detta? Snälla hjälp mig!
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,048
Points
93
Om det finns syra måste du indunsta vid låg temperatur eller under vakuum. Du kan få resterna som svart harts. Du måste använda kemiskt ren torr aceton för att kristallisera detta. Om det är hushållsaceton kan det finnas problem. Förutom aceton finns det också en reningsmetod om du kan få hartset och lösa upp det i vatten. Extrahera vattnet med ett lösningsmedel från föroreningar och kristallisera produkten från en vattenlösning vid kylning.
 

CalvinCandy

Don't buy from me
New Member
Language
🇬🇧
Joined
Aug 3, 2024
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Gjorde du det på samma sätt som i videon?
 

TERMOBAR

Don't buy from me
Member
Language
🇷🇺
Joined
Feb 23, 2024
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
God dag, tack för din hjälp, allt fungerade för mig, hela problemet, som jag förstår det, var i etylacetat efter dess fullständiga förstörelse och utspädning med torr aceton, jag syrades igen och sedan föll salterna ut.
 

Skurczolo

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Det är jag igen. Jag har framgångsrikt syntetiserat a-pvp-hydroklorid, och nu vill jag försöka göra a-pihp med hjälp av hexanofenon. Ska jag bromera det till a-brom-n-hexanofenon ? med samma teknik som med valerofenon ? Finns det några tips innan jag ger mig på det, eller är det kanske lika "enkelt" som med valerofenon?
 

mynameisjeff

Don't buy from me
New Member
Language
🇬🇧
Joined
Sep 14, 2024
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Jag behöver hjälp med att göra A-PHP snälla
 

Xtrembendion

Don't buy from me
Resident
Language
🇧🇬
Joined
Jul 2, 2024
Messages
5
Reaction score
1
Points
3
Hej, när du lägger till pyro (265gr) i 2bromo (300gr + 1080gr EA) förblir temperaturen 25 celsium också ingen färgförändring. betyder det att det inte finns någon reaktion alls?
 

xirmsx12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 20, 2024
Messages
10
Reaction score
12
Points
3
Vet någon hur man syntetiserar MDPV? Är det bara Apvp gjort med metylamin? Jag har gjort både aphp och apvp men aldrig mdpv och skulle vilja veta om jag kunde gå från 2-bromovalerofenon till MDPV eller är processen helt annorlunda?
 

xirmsx12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 20, 2024
Messages
10
Reaction score
12
Points
3
Vet någon hur man syntetiserar MDPV? Är det bara Apvp gjort med metylamin? Jag har gjort både aphp och apvp men aldrig mdpv och skulle vilja veta om jag kunde gå från 2-bromovalerofenon till MDPV eller är processen helt annorlunda
 
Top