1-Fenyl-2-propanon (P2P) Leuckart-aminering till amfetamin och metamfetamin. Liten skala.

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Använder du återflödeskondensor och dragskåp?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
G. Patton: Sir, kan jag använda etylacetat i stället för DCM i amfetaminsyntesen? Eller ska jag använda xylen istället? Jag menar när jag har gjort hydrolysen.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Titta igenom det särskilda ämnet och ställ frågor där. Inte här.
 

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 10, 2022
Messages
79
Reaction score
166
Points
33
Jag ska dela med mig av tabellen till dig.
Khi3lZJupI
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
274
Points
63
Kanske är det bara rättvist att tillägga att temperaturer över 180 °C, som de nämnda 200 och 210 °C, helt säkert fullständigt förstör P2P och även formamid, och att de resulterande ångorna och gaserna är mycket giftiga. Ventilera allt som kommer från toppen av kondensorn på utsidan! Allvarligt talat!
Håll den under 180, bättre under 175 ° C och kalibrera den infraröda termometern till den kolv / inställning du använder, annars kommer du aldrig att veta exakt hur varm den är.

Lycka till
 
View previous replies…

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Sep 20, 2022
Messages
146
Reaction score
81
Points
28
Motsvarande papper för isomerisk separation
 

Attachments

  • JuqFbr0xSp.jpg
    JuqFbr0xSp.jpg
    1.6 MB · Views: 41

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
274
Points
63
Och som en gratistjänst från undertecknad, förhållandena för P2P:

Formamid 50 ml 1,5 mol
myrsyra 56 ml 1,5 mol
P2P 66 ml 0,5 mol
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Återigen, jag förstår verkligen inte det här. Det kommer jag aldrig att göra. Varför människor vill syntetisera amfetamin, och misslyckas, även när någon ger rätt molförhållande, och sedan klagar de på att de har gjort allt som proceduren sa, och misslyckats om och om igen. Även när man får rätt molförhållande är det så mycket man måste veta. Eller ibland till och med väldigt lite, men den lilla biten information är oftast avgörande information för att få saker att fungera. Som hur många gånger överskott av en av dessa reagenser i rätt molförhållande MÅSTE vara i reaktionskolven för att få saker att fungera. Om du är för lat för att läsa till och med en rakt på sak bra kokbok, eller om du bara inte är tillräckligt intresserad för att hitta och läsa till och med en amfetaminkokbok, varför köper du inte bara föreningen? I dessa forum ser jag den här typen av människor här, som jag aldrig har sett så mycket, någonstans. Ja, det är väldigt bra att lära sig lite och ge goda råd, och jag är inte Einstein själv, men jag har studerat alla mina reaktioner från internet. Forumsynteser, läst en massa böcker och patent, reaktioner på olika webbplatser. Nedladdade många grundläggande organiska kemiböcker etc. Jag var dålig på kemi i skolan, eftersom skolan i sig inte intresserade mig. Inte alls. Men när jag började lära mig kemi för cirka 8 år sedan, är jag an*****en till att prova nya synteser, inte drogerna längre. Men det här är bara jag, alla är olika, men ibland är jag så irriterad på det här att jag måste säga något. Och fred ut! Jag ber om ursäkt för den långa texten.

P.S Denna text var inte till dig OrgUnikum, men ... du vet, de i text.

TheNut.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Det verkar som om jag var lite för trött när det gäller mitt senaste långa inlägg! :)
 

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 1, 2023
Messages
63
Reaction score
46
Points
18
Respekt, inte riktigt min idé, men ändå
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
274
Points
63
Vissa människor vill tillverka läkemedel och andra vill tjäna pengar, det är den största skillnaden. Jag kan acceptera båda tillvägagångssätten så länge kvaliteten inte äventyras. Tyvärr med båda tillvägagångssätten är det vanligtvis och det är då jag är ute, jag levererar inte det snabbaste billigaste sättet till något som kan säljas som drog till den vanliga efterblivna droganvändaren.
Jag är ledsen.
Kvalitet är mycket mycket svårare än att bara laga något som har ett slag av ett slag.
Först försöker du bara få ett användbart resultat.
Sedan försöker du få det varje gång.
Sedan börjar du gå för bättre utbyten
Och redan när du har ett användbart resultat investerar du en bra del av det för att finslipa dina färdigheter för bearbetning / rening. Var medveten om att detta är en svår väg i början så använd bara en del av vad du har för detta eftersom det oftare än inte försvinner saker på något sätt i tunn luft och skitmassor av lösningsmedel. Försök inte att återhämta dig, det är inte värt det. Använd bara en del och skratta bort det och försök igen. Det låter mer vettigt.
Lycka till!
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Ja, jag har många gånger märkt att jag köper många lösningsmedel och använder dem för att få ut ingenting. Och om igen, och om igen. Men det här är så intressant att jag aldrig ger upp!
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Du förstod inte vad jag sa, och jag vet det, för jag förstod inte vad jag skrev... :) Jag syftade på dem som är lata och vill bli skedmatade med de rätta molförhållandena och allt det där etc... ... och inte bryr sig om att läsa några böcker eller texter om att göra förening. Det är fustrerande för mig.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Nu, när jag är klar med uppvärmningen (amfetamin), gör jag formylhydrering med en bas, så lägger jag fortfarande H2O2 (30%) först i de sista reaktionsstegen? Vad är H2O2: s roll här?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Tja, jag sökte informationen själv. H2O2:s roll är ganska viktig, med tanke på avkastningen... H2O2 är en oxidationsmedel, men när det gäller dess molekylära form har jag alltid trott att det lätt kan fungera också som reduktionsmedel. Ganska fascinerande förening!
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Men jag är också fortfarande skeptisk själv, eftersom jag fick denna information om H2O2 användning från AI-robot kemi assistent, och det är den värsta platsen att få någon information om kemi. Jag har också märkt att ingen använder H2O2 någonstans i dessa typer av synteser. Så när jag nu är på samma plats i denna syntes tror jag att jag bara kommer att använda rent vatten, om någon med lite kunskap kan upplysa mig om detta. Så, ska jag göra 30% H2O2 eller använda bara rent vatten i detta skede?
 

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 1, 2023
Messages
63
Reaction score
46
Points
18
Kan jag bara dubbla mängden H2O2 om min peroxid är drygt 15 +%, det är en tik att hitta starkare på min plats, eller kanske någon annan förening att ersätta?
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
En gång gjorde jag cirka 25 % H2O2 av min 12 % H2O2 (felaktiga beräkningar), och det fungerade ändå för min perättiksyra!
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
edy's: Du kan beräkna hur mycket du måste avdunsta från de 15% H2O2 för att få 35%, och sedan kan du göra bra peracid. Det här var första gången jag fick från 40 g MPB ---> 35,60 g acetoxifenylpropen. Så, wow. Och jag gjorde 30% H2O2 från 12% H2O2 för att beräkna hur mycket vatten jag måste ta bort med noggrann avdunstning, och peraciden fungerade så bra! Men för att vara exakt kommer jag att sätta peraciden i sida till 3 till 4 dagar med H2SO4-katalysator för att få den att fungera.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Jag gjorde mina starkare väteperoxider från 12% H2O2. Jag avdunstade bara försiktigt vatten från det.
Jag bad om beräkningar från AI-robotassistent i kemi. Det är bra på beräkningar, men förvänta dig inte att få rätt svar
från halogeneringar eller liknande ...
 
Last edited:

loadingST

Don't buy from me
Resident
Language
🇧🇬
Joined
Sep 10, 2023
Messages
99
Reaction score
66
Points
18
Jag har fortfarande inte provat reaktionen men med bra hydrolisis med KOH och sedan med HCL borde det ge högt utbyte, och jag är rädd att arbeta med H2O2 för att inte bilda några explosiva peroxider och vid destilation för att inte explodera
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Om det görs mycket noggrant och korrekt (inte kokande, som vissa gör), och utan någon destillation (jag är också orolig för dessa peroxider / explosioner), har jag gjort 35% H2O2, (det kommer att göra dina fingrar vita med små spillda droppar), för att göra riktigt fungerande perättiksyra med min egen H2SO4-katalysator (ca 75%). Jag håller lösningen 3-4 dagar i min garderob, och den är redo att användas.
 
Top