Fenylaceton (P2P) synthese uit benzaldehyde met butanon

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
53
Reaction score
22
Points
8
Iedereen zegt dat deze methode gebreken heeft. Heeft iemand ooit echt significante opbrengsten behaald met deze methode?
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Ik heb deze methode vaak gebruikt. Een beetje aangepast. Het beste resultaat dat ik kreeg was 30 ml P2P uit 100 ml benzaldehyde. Ik ken ook een paar mensen die veel onderzoek hebben gedaan naar deze reactie; hun beste resultaten waren rond de 35 ml P2P.

Werkwijze:

1. Bereid methyl-fenyl-butenon als volgt: 500ml benzaldehyde wordt gemengd met 1000ml MEK. Het mengsel wordt gekoeld in een bok gevuld met ijs tot ongeveer +5 graden.
2. Hieraan wordt waterig HCL, 35-37%, toegevoegd (je moet 100g pure HCL toevoegen wat overeenkomt met ongeveer 286ml 37%HCL).
3. Meng en bewaar het een nacht in een emmer met ijs, laat het ijs smelten.
4. Wacht nog 24 uur
5. Doe het in een scheitrechter, gooi de onderste laag weg.
6. Was het donkerbruin-rode mengsel met 500 ml water, gooi het water weg.
7. Destilleer alles dat kookt onder 150 graden bij atmosferische druk en gooi weg.
8. Destilleer de rest vacuüm om een gele olie te krijgen.

Deze olie wordt binnen een week donkerder als hij staat.


Bayer-Villiger:
1. Voeg 100 ml van de hierboven bereide olie toe aan een mengsel van 300 ml ijsazijn en 100 ml 50% waterstofperoxide.
2. Verwarm en roer het op 55 graden.
3. Wanneer de reactie begint zal de temperatuur stijgen tot boven de 55..60 (ongeveer 1..2 uur): dit is de indicatie om de verwarming uit te schakelen. Als de temperatuur tot 70 stijgt, koel de erlenmeyer dan een beetje af onder stromend water.
4. Roer tot de temperatuur weer daalt tot 50..55 graden en zet dan de verwarming weer aan.
5. 6. Roer en verwarm gedurende 6 uur
7. Giet het mengsel over in 1L water, extraheer 3 keer met 100+100+100ml DCM
8. Destilleer DCM af


Verzeping:
1. Doe het Bayer-Villiger product van de bovenstaande stap al roerend in een kolf. Voeg langzaam
NaOH-oplossing (30g NaOH, 250ml water, 250ml ethanol) toe. Langzaam betekent druppelsgewijs, ongeveer 3..5 druppels per seconde. Mengsel wordt rood-oranje

2. Aan het einde van de toevoeging moet de pH hoger zijn dan 12
3. Voeg azijnzuur toe aan het mengsel (een willekeurig percentage) tot de pH neutraal is. Het mengsel wordt geel.
4. Giet dit in 1 liter water en extraheer 3 keer met 100+100+100ml DCM.
5. Destilleer DCM en sporen ethanol af bij atmosferische druk.
6. Destilleer je P2P onder vacuüm.
7. Er zal veel teer achterblijven in een kolf.
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Leraar, ik heb gefaald met uw methode! Moet ik reflux toepassen bij het verwarmen en roeren van 100 ml olie, 100 ml waterstofperoxide en 300 ml ijsazijn? Ik heb geen reflux gebruikt en geëxtraheerd met dam, alleen de donkerder gekleurde onderste laag vloeistof bleef over.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Ik heb mijn P2P 2 keer gewassen, en het is nog steeds rood gekleurd als alles (~20 ml) in mijn maatkolf zit.
Toen het in mijn pyrexschaal zat, was het helder gekleurd, en toen het vastzat in het instrument dat ik eruit haalde, was het geel gekleurd.
Is dit normaal? Het is in olievorm en de geur is erg honingachtig.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Als ik waterstofchloride introduceer, wordt het ook rood
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Water toevoegen aan Leuckart? Nee. Of waarom?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Ik heb nu ongeveer 5 uur geleidelijk verwarmd. Mijn reactietemperatuur is nu al ongeveer 3 uur 160 C (mijn digi-meter bevindt zich buiten de kolf). Ik ben klaar voor 24 uur reactie, maar wat denken jullie, hoeveel uur moet ik dit verwarmen. Ik heb AlCl3 katalysator, formamide, mijn P2P en mierenzuur erin met kookstenen.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Het is nu ongeveer 25 uur ~ 155 C, maar ik ben nog steeds niet klaar.
Het bubbelen gaat nog steeds goed.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Ik was om 27:00 uur klaar met refluxen. Wat ik overhield is zwarte zeer dikke olie, die ruikt naar amine. Ik wacht gewoon tot ik morgen mijn oplosmiddelen krijg om verder te gaan.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Leraar, als mijn apparaat maar een 1000ml apparaat heeft, hoe moet ik dan te werk gaan?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Kunt u uw vraag correct herformuleren? Het is niet begrijpelijk.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Mijn instrument heeft slechts een maximum van 1000 ml, en ik heb alle experts in deze synthese methode. Alleen u kunt mij antwoorden. Hartelijk dank. Ik ben zeer dankbaar
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Stap 2: 10 liter azijnzuur zal de kolf vullen. Hoe kunnen andere oplosmiddelen nog worden gevuld?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Waarom ben je op dit forum of deze website? Ik ben gewoon nieuwsgierig.
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Ik wil leren hoe ik fenylaceton kan synthetiseren in de synthese van amfetamine
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Nou, wat kan ik zeggen. Als eerste raad ik je aan om een paar scheikundeboeken te lezen, zoals Uncle Fester Secrets of Methamphetamine Manufacture vol.8. Begin vanaf daar. Lees en leer, zodat je geen basisvragen hoeft te stellen, die velen van ons je niet willen vertellen, omdat het beantwoorden van dat soort basisvragen zoveel tijd zou kosten dat het werk zou worden. Je moet dus lezen om zelfs maar te denken aan de productie van amfetaminen.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Hartelijk dank voor uw begeleiding, docent
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Ik heb veel methoden gevonden om fenylaceton te synthetiseren, alleen deze methode. Ik heb alleen de materialen, maar het instrument is slechts 1000 ml. Kan de docent mij leren
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28


Hallo

Wat is de zuiverheid van het verkregen p2p?
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Ik keek eerder naar deze reactie toen ik me realiseerde dat Ace hardware methylethylketonee op voorraad heeft. Ook bekend als butanon
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
179
Reaction score
83
Points
28
Waar ik woon, verkopen ze het tegenwoordig alleen nog in sprayvorm. In de jaren 90 tot 2000 was het gewoon vloeibaar in bouwmarkten, en ik denk dat het binnenkort ook uit internetwinkels zal verdwijnen, want ik heb het nog nergens in bouwmarkten gevonden. Daarom blijf ik mijn P2P op deze manier doen. Ook dit is een vrij makkelijke synth als je hem maar een paar keer doet om hem te leren.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Ze zijn hier ook bijna gestopt met de verkoop ervan. MEK-vervanger staat op elke plank, maar ik heb genoeg ethylacetaat (dat is het) Ace verkoopt je er een vat van. Ace had VM&P loog zwavelzuur zoutzuur (HCL) MEK ethylacetaat, diethylether en 10 andere lastig te vinden dingen. Xyleen op voorraad (ik denk dat het de gemengde variant is) tolueen MAYBE (het wordt echt ff uit de schappen gehaald) trichloorethyleen (gechloreerde remmenreiniger) voor het schoonmaken van de gak uit je sudafed ...
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Omdat ik niet zo'n grote container heb, zou het experiment nog steeds slagen als ik het materiaal in een vijfde deel zou veranderen?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Mag ik vragen hoe lang het duurt voordat de leraar roert en afkoelt bij 0 graden?
 
Top