Synthese van mescaline met nitromethaan. Schaal van 1000 gram.

Mr Gonzo

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 13, 2023
Messages
75
Reaction score
30
Points
18
Hoi, is er met betrekking tot de LAH iets anders dat gemakkelijker te verkrijgen en te gebruiken is, of is er een manier waarop ik instructies kan krijgen over hoe ik de hydride met zo min mogelijk gedoe ergens kan kopen? Ik heb een plek in India geprobeerd en die wilde er niets van weten! Ik ben gevestigd in Groot-Brittannië
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Werkt het tweede deel van deze synthese mooi verkleind tot bijvoorbeeld 5 gram nitrostyreen als uitgangshoeveelheid? Of hebben de oplosmiddelen een andere schaal? Ik sta op het punt om dit te proberen...
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Oh nog iets, kan ik het overeenkomstige nitropropeen voor TMA op dezelfde manier reduceren? Het lijkt in orde, maar het zou me geruststellen als ik wist dat iemand het heeft gedaan!
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Dit zit me dwars - ik sta op het punt om je reactie uit te voeren en heb alles verkleind, maar ik vraag me nog steeds het volgende af...

Waarom zeg je dat je de b-3,4,5-TMONS in porties als poeder moet toevoegen, in tegenstelling tot het oplossen en druppelsgewijs toevoegen?

Is het iets met de schaal dat ik over het hoofd zie, omdat ik nog nooit op een schaal heb gewerkt die ook maar in de buurt komt van deze schaal?
 

Swirly

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Oct 2, 2023
Messages
13
Reaction score
2
Points
3
Doe het nitrostyreen er ongeveer 3 grote lepels tegelijk in, onder koeling van fijngestampt ijs en een beetje water. Het natriumborohydride/IPA/h20 moet afgekoeld zijn tot ongeveer 5 -8 celcius wanneer je begint met het toevoegen van nitrostyreen, want wanneer je een grotere hoeveelheid nitrostyreen toevoegt, wordt het wat warmer.

Als je alles in één keer toevoegt, wordt het een op hol geslagen vulkaan, gekke actie, te veel hitte.

Houd het onder 26-28 C. Afhankelijk van het nitrostyreen en de hoeveelheid kan het toevoegen meer dan een uur duren. Je zult meer ijs moeten toevoegen als het lang duurt en je met laten we zeggen 100g werkt.

Als het om een kleine hoeveelheid gaat, kun je misschien alles in één keer toevoegen zonder dat de temperatuur te hoog oploopt.
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Ja, ik ben op dit moment letterlijk aan het testen op een schaal van 5 gram.

Ik ben aan het leren geweest en omdat er zo'n verschil is in de hoeveelheid die wordt toegevoegd, ga ik ervan uit dat ik het niet lang genoeg heb laten refluxen.

Ik denk dat ik verwachtte dat het veel exothermischer zou zijn dan het was, omdat ik zo'n kleinschalige reactie deed en het daarom een stuk koeler was dan de synthese zei bij toevoeging. Ik denk dat ik het niet lang genoeg heb laten reageren op ongeveer 75c.

Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over je temps, maar ik denk dat het verschilt afhankelijk van het styreen dat je gebruikt? Ik weet het niet... het is vreemd dat het niet leek alsof het organische oplosmiddel iets uit de waterige fase haalde.
 

Swirly

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Oct 2, 2023
Messages
13
Reaction score
2
Points
3
Ja, 2,5-DMNS leek minder hitte af te geven en reageerde niet zo heftig als 3,4,5-TMNS bij dezelfde hoeveelheden. Ik kon het DMNS sneller toevoegen en het loste volledig op, d.w.z. er bleef geen oranje/geel achter. Met 3,4,5-TMNS kon ik het reactiemengsel niet helemaal melkwit krijgen, er bleef altijd een vleugje geel achter.

Ik heb elders gelezen dat de temperatuur tijdens het toevoegen onder de 30 C wordt gehouden. Iemand schreef dat dit de opbrengst verhoogt of zoiets. Dit was voor 2,5-DMNS geloof ik, dus ik doe dit ook voor 3,4,5-TMNS. Houd alles onder het ijs.
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Ahhh oké, ik begrijp je.
Dat klinkt allemaal logisch...

Eerlijk gezegd gebruikte ik mijn eerste partij van de 3,4,5-NS in de eerste reactie en kreeg er geen reet uit (5g schaal). Ik weet niet precies waar ik de fout in ging, maar het werd zeker niet te heet, maar ik heb het ook helemaal niet zo lang laten reageren....Ik weet alleen dat toen ik de waterige laag ging extraheren met DCM er bijna niets in zat...

Nou ja, ik maak wel vaker fouten bij de eerste keer... dus we zullen zien, maar ik moest ook meer van het nitrostyreen opmaken omdat ik meer NM kan krijgen waar NE duurder is en het 2,5-aldehyde heb ik minder omdat het duurder is vergeleken met 3,4,5.

Oh ik ga ook alles opschrijven wat ik doe in de volgende reductie lol
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Ik ben benieuwd hoe je na het basen verwacht dat het amine in de waterige laag zit?
Je wilt het toch eerst aanzuren om het naar de waterige laag te laten migreren, en DAN baseren, waardoor het amine wordt gedeprotoneerd, waardoor het eruit valt en DAN kun je het extraheren met iets als DCM?

Ik heb net geklokt dat dit heel erg lijkt op een science madness post die ik net gelezen heb, met een aangepaste stoichiometrie voor grote schaal.

Ik geef toe dat ik dit heb geprobeerd voordat ik er goed over had nagedacht.

Wat me van de wijs bracht, was dat ik van base naar base ging en dan verwachtte dat het amine in de waterige laag zou zitten om te extraheren. Dat was niet zo en dat gebeurde ook niet, lol.

Er werd me ook verteld om de temperaturen laag te houden als je het op kleine schaal doet, ik kan niet echt iets zeggen over het opschalen van reacties, ik weet alleen dat dit niet werkte op kleine schaal en ik kan me voorstellen dat het rechtstreeks naar de base gaan de reden is waarom....of zelfs dat niet - ik was een idioot, basificeerde het en verwachtte dat de amine in de waterlaag zou zitten. Ik had het moeten zien 🙈

Nou ja, ik heb genoeg nitrostyreen gemaakt voor als ik het weer ga maken!
 

Swirly

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Oct 2, 2023
Messages
13
Reaction score
2
Points
3
Na de reductie zal het grootste deel van de amine in de IPA zitten, je kunt proberen het water uit het water te halen met IPA, de gecombineerde IPA schoonmaken en drogen. Dan laat je het vallen als je toegang hebt tot 20% H2SO4 in IPA. Tot pH 7 of 6,5, ik weet het niet meer precies. Je maakt het mescaline hemisulfaat dus 2 mesc. moleculen op 1 zwavelzuur. Of 1/2 mol H2SO4 (berekend voor een ruwe 80% opbrengst van het nitrostyreen).

Je hoeft toch niet te baseren. Je hoeft de reactie niet te blussen met NaOH. Het is beter om het koper er snel af te filteren, 2x de aq. laag met IPA te extraheren, de gecombineerde IPA twee keer te reinigen met een 50% oplossing van K2CO3. Droog dan met magnesiumsulfaat en filtreer het magnesiumsulfaat er met zwaartekracht af. Voeg dan de 20% H2SO4 in IPA toe (bereid uit 98% schoon geconcentreerd H2SO4).

Als je geen H2SO4 hebt, gebruik dan HCl, in dit geval verdamp of destilleer je de IPA weg totdat je freebase mescaline olie overhoudt. Druppel er dan langzaam een 80% mol eq. HCl (ruwe schatting) in, verdund (ruwe schatting). Wees zoals altijd voorzichtig met zouten. Richt voor HCl misschien op pH 5 - 6. Je kunt altijd maar de helft van de freebase olie in één keer doen, als je de pH overschrijdt kun je altijd nog wat mesc. freebase erbij gieten om de pH te stabiliseren.

Nu heb ik alleen ervaring met mesc. hcl, op dit punt moet je opnieuw water verdampen om deze plakkerige vervelende drab van Mesc. HCl, je zou dit moeten freebasen met KOH tot 10 - 11 pH en opnieuw zouten met HCl om een schonere vorm te krijgen. Extraheer 3x met DCM nadat je hebt gebaseeerd met KOH, bereken opnieuw de hoeveelheid HCl. en verdun de HCl. Druppel de HCl erin, let goed op, voorbij 7 pH daalt het heel snel, een of twee druppels meer is soms alles wat je nodig hebt.

Destilleer/verdamp dan de DCM en daarna het water. Je zou een schoner product moeten hebben. Misschien een sinaasappelpasta.

Neem dit als het grotendeels droog is en maak het onder vacuüm schoon met koud ethylacetaat en vervolgens met koude aceton. Overvloedig veel aceton.

De volgende keer zal ik eerst de ruwe mesc. hemisulfaat bereiden. Dat zou veel schoner moeten zijn dan de oorspronkelijke HCl. Ik zal dan verslag uitbrengen.

Je hoeft geen DCM te gebruiken, in eerste instantie moet je de IPA-laag direct zouten. De meeste amine zit daar!

Wat betreft de eigenlijke reactie, daar heb ik geen problemen mee. Probeer het koperchloride in één keer in het midden van je reactiemengsel te druppelen. Het is een heftige reactie, dus als je met grotere hoeveelheden werkt, vergeet dan niet om het koperchloride over te gieten in een grote bak JUIST voor de hele druppel. Misschien een bekerglas van 5 of 20 liter, giet dan alles terug in je rondbodemkolf en meng als een gek, verhit een beetje zodat het opwarmt tot 75 C. Nadat je het koperchloride erin hebt gedaan, laat je de kolf 1 uur - 1u30min draaien.

Laat alles ook niet te lang staan, denk dat je de reactie met het natriumborohydride en direct daarna met het koper in één keer moet uitvoeren.
 
Last edited:

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
ahhh oké. Ja, dit klinkt logischer.
Ik geef toe dat ik het een paar keer heb geprobeerd en de eerste keer kreeg ik niets, de tweede keer kreeg ik een kleine hoeveelheid V vuil uitziende freebase.

Uiteindelijk ben ik overgestapt op het verminderen met zink/hcl...

Ik kreeg er veel meer ruw product uit, maar ik heb ook veel meer moeite gedaan om er zeker van te zijn dat het nitrostyreen in oplossing was voordat ik verder ging met ..... Ik sta op het punt om te proberen de freebase amine te zouten, dus we zullen zien.
Goed om te weten dat het makkelijker is om H2SO4 te gebruiken - ik heb zowel conc Hcl als H2SO4 dus behalve dat de dosering verschilt, maakt het voor mij geen verschil.

Ik heb me nu gerealiseerd dat ik eigenlijk een heleboel onoplosbare onzuiverheden had van de eerste Henry-reactie - dit heb ik nu opgelost en ik heb daar veel zuiverdere/schoner uitziende kristallen van gekregen. Toch lijkt het een hoop oplosmiddel te kosten om deze 3,4,5-TMONS op te lossen in vergelijking met andere styreen zoals 2,5-DMO.

Hoe dan ook, ik ben nu weg, maar als ik terug ben zal ik nog eens goed kijken naar wat je hebt gezegd en hopelijk wordt het dan mogelijk met die methode.

Bedankt voor je antwoord - ik ging ervan uit dat ik het verkeerd las bij die stap waarin staat dat je eerst moet baseren en dan de waterige laag moet extraheren. Daar ging ik in eerste instantie toch de fout in.
Ik vond het gewoon een heel smerig, afschuwelijk uitziend reactiemengsel, tot het punt dat het moeilijk was om zichtbaar te zien of het geel aan het vervagen was.
Dit was tot nu toe veel gemakkelijker met de Zn/Hcl-methode, maar we zullen zien!
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Verdomme, ik heb dit net weer geprobeerd en ben helemaal vergeten te koelen.

Het is vervelend, telkens als ik deze reactie heb gedaan, net na het toevoegen van de katalysator begint het bruin te worden, dan zwart en zoals ik het begrijp, wanneer fasescheiding plaatsvindt, is het de bedoeling dat de zwarte Cu in de waterige laag blijft, maar ik merk dat het in de organische fase blijft 😯🙈💩

Ik ga niet liegen de reden waarom ik vergat het te koelen is omdat ik dacht dat ik het de vorige keer ernstig had verknald totdat ik me realiseerde dat ik gewoonweg de instructies niet kon volgen over de behandeling van de verschillende fasen tijdens de bewerking.
Ik ben van deze methode afgestapt om in plaats daarvan de Zn/HCl reductie te proberen - onnodig te zeggen dat ik dat ook niet voor elkaar kreeg!
Ik zal het morgen opnieuw proberen - ik zal het vandaag ook laten rusten en kijken of de Cu-deeltjes 'bezinken'.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik verkeerd doe. Op papier is dit een heel eenvoudig proces en toch blijf ik het in werkelijkheid verprutsen!
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
@Swirly

Hé man, toen je het had over het feit dat je het met 2,5-DMONS volledig wit kon krijgen en met TMO was het altijd een beetje geel, bedoelde je toen voordat je de katalysator toevoegde?

Het is duidelijk dat wanneer je de katalysator begint toe te voegen, het donkerder en donkerder wordt, dus ik neem aan dat je daarvoor bedoelde.

Dit is echt vervelend... ik ben vastbesloten om dit uit te zoeken. Ik denk dat het op ijs doen een begin zal zijn.
 
Top