Ketamin-syntese

gigi99

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 6, 2022
Messages
1
Reaction score
1
Points
1
Den nyankomne har lært meget, tak for din vejledning
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Sir, du mener at tilføje (natriumbisulfit) i 2 portioner på 65 ml?
 
Last edited:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare det tydeligere. x2 betyder to gange, som jeg sagde før.
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Undskyld, jeg tror, jeg har forstået det, men hvad skal jeg gøre for at slippe af med vandet efter den første vask?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Du skal hælde det i en vask eller i en spildevandstank.
 
Last edited:

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Tak for din detaljerede forklaring, jeg forstår.
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Sir, vil gerne spørge i det sidste trin 4, kan ethylbenzoat bruges i stedet for decalin? Vil produktionsmetoden ændre sig? Artiklen nævner, at reaktanterne skal saltes, hvor meget skal pH justeres?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Du kan sandsynligvis erstatte decalin med cyclohexan.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
330
Reaction score
274
Points
63
Cyclohexan har et kogepunkt på 81 °C, hvilket ville betyde, at den termiske omlejring ville tage 7 til 10 dage ved tilbagesvaling. Men så kunne man bruge IPA, samme bp, og det er kendt for at fungere fra litteraturen (7 til 10 dage ved tilbagesvaling).

Ethylbenzoat virker.
Ethylenglycol er et andet opløsningsmiddel, der virker, og som er mere tilgængeligt.

Udbyttet er aldrig i nærheden af at være kvantitativt, faktisk lider udbyttet, når man bruger ketimin som base, og for at få et anstændigt udbytte skal man bruge HCl-salt. Det skal også gøres under strengt vandfrie forhold, ellers bliver udbyttet dårligt. (Iminen vil hydrolysere tilbage til MeNH2, hvilket ikke er overraskende under de strenge betingelser).

Omlejringen katalyseres af Lewis-syrer, MgCl2 og AlCl3 (vandfri) fungerer godt. Der er brug for 0,1 mol ækvivalent, men AlCl3 kan også tage sig af det vand, der stadig er til stede, den anvendte mængde skal naturligvis justeres, f.eks. X g, der er nødvendig for at fjerne vandet plus 0,1 mol for at katalysere reaktionen.
Brugen af AlCl3 reducerer den nødvendige temperatur til ~130 °C (for at tage den samme tid, som 180 °C ville tage ukatalyseret).


Et andet tip: Hold dig væk fra CCl4, det er ikke bare giftigt, men det er også slemt og svært at få fat i af gode grunde. Heldigvis er det helt unødvendigt til bromering af alfa-positionen. Den idiotsikre måde at gøre dette på er ved at bruge CuBr2, der gør jobbet kvantitativt og uden sidereaktioner.
For reaktionsbetingelser skal du bare Google "Bromination with CuBr2", og du vil hurtigt finde standardbetingelserne for dette beskrevet, og de fungerer perfekt i dette tilfælde.
 

Tweaker

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Mener du, at man skal bruge hcl-gas til methylketiminen før omlejringen for at få et ordentligt udbytte?
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Sir, hvor meget skal pH-værdien øges til?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Det er nødvendigt at få fri base af Ketamin. Hvis du ønsker at få ketaminsalt, behøver du ikke at basificere denne produktholdige opløsning.
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Sir, hvad betyder dette trin?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Jeg forstår ikke din forvirring. Jeg har allerede forklaret det. Kan du omformulere dit spørgsmål?
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Sir, i det sidste trin, når reaktionen koger nok i 3 timer, tilsætter HCI og DCM og fjerner opløsningsmidlet, vil det så krystallisere, når det bliver til en olie?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
11. Ketamin
10 g methylketimin opløses i 100 ml undecane og koges ved 195 °C i 3-4 timer. Ketamin ekstraheres med 20 % HCl. Det sure ekstrakt basificeres og ekstraheres med DCM. Opløsningsmidlet fjernes, hvilket giver produktet som en olie, der hurtigt krystalliserer. Det kan renses ved omkrystallisering fra pentan/ether eller hexan/ether. Udbyttet er tæt på kvantitativt.

Hvad står der her?
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Hvor meget HCI/DCM skal der tilsættes?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Det er en simpel syre/base-ekstraktion. Læs venligst emnet Extraction flere gange, hvis du ikke forstår processen. Der er en videoforklaring. Du skal lave syreplads der, ekstrahere med ether (75 ml). Derefter basificeres blandingen, og der ekstraheres igen (75 ml).
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Tak, hr.
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8

Sir, på dette trin, er produktet nedenunder?
 

joejoe

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 1, 2022
Messages
37
Reaction score
3
Points
8
Sir, skal jeg opvarme/omrøre i denne del? Hvordan viser man mætning?
 
Last edited:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Nej, i det øverste organiske lag
Ja, du skal også røre rundt i denne reaktion uden at opvarme den.
Hvad mener du med det?
 
Top