Avkastning eller tid?

What would you prefer:

  • Increase reaction yield insignificantly (~5-15%)

  • Reduce reaction time and labor intensity, but loose some the product


Results are only viewable after voting.

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hallå där! Under kemiska synteser finns det rester av målprodukter. De bildas på grund av vissa manipuleringar som tvättning, skiktseparation, dekantering, surgörning (saltbildning) och så vidare. Sådana produkter kan samlas in genom ytterligare extraktioner, destillationer och kristalliseringar för att öka syntesutbytet obetydligt. Dessa manipuleringar tar lite tid och ökar hela syntesprocessen. Dessutom tar det mer tid i laboratoriet, vilket är kopplat till potentiella smygrisker.

UPD
Det finns förluster i ett slam av några populära synteser
.
 
Last edited:

Heineken

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 8, 2023
Messages
111
Reaction score
55
Points
28
om du vet hur man gör så är tiden inget problem.
om du gjorde 3/4mmc 3/4cmc apvp / kndma 20kg eller 100kg är max 2dagar gjort pulver 2max veckor gjort kristall
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Det här ämnet 😬 skulle jag inte kalla 15 % obetydligt. Jag antar att det kanske är så i Polen där prekursorerna rinner som vatten längs gatan, men de av oss vars rövhål förblir böjda i en vecka medan vi hoppas att vår post når lådan, kommer att vilja samla in de 15%. Om jag måste köpa plastsvets för $ 40 / halvliter och destillera DCM ur det, kommer jag att vilja återvinna det. Om jag kan köpa en liter för $ 30, kommer jag förmodligen att lämna den bakom.
 

Mr Gonzo

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 13, 2023
Messages
75
Reaction score
30
Points
18
Jag anser att 15 % är slöseri med ansträngning, tid och pengar. Att se reaktionsbetyget är som det är. 67,1% av människorna skrotar verkligen botten av ett fat enligt min mening, efter att ha utfört synteser och gjort extraktioner etc, personligen är 15% ingenting när den första omkristalliseringen kan sänka utbytet i din produkt med minst 20 till 35% lätt kanske mer!
 

PNicole

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 18, 2023
Messages
18
Reaction score
28
Points
3
Det beror på. Att hantera slam är inte värt det. Även inom juridiska branscher är slam en av de svåraste sakerna att hantera. I den ursprungliga uppskrivningen använder han bara 5 ml 25% NaOH-lösning. Du behöver cirka 9-9,3 gram NaOH för att förstöra varje gram Al. Så runt 54-55 gram NaoH (100%), jag lovar dig att det inte kommer att finnas mycket av ett slam kvar.

Även 65% är mycket lågavkastande, det finns bättre tweaks till denna metod. Metanol är mycket överlägsen, Al-korn folie aldrig och en bättre Al / Hg-förhållande.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Jag kan se var det här beror på. Just nu skrapar jag botten för varje cent i högre risk. Optimalt sett skulle jag föredra en minskning av tid och arbete, om du vill ha ökad avkastning är det bara att skala upp.
I de fall där det inte är det allmänna förfarandet i sig, utan en fråga om val av att ta en stund för att göra en andra eller tredje tvätt och det bara kan göras då och där, är jag för det. Jag letar ständigt efter genvägar och multitasking - till exempel om du kan fortsätta och lägga något på hyllan, sedan gå tillbaka och tvätta om och sedan lägga till det igen i det pågående experimentet. Eller lägg till dina omtvättar/extraktioner i din återvinningshög - eller ditt "slam".
När det gäller återvinning av slam - spara 10 eller 20 omgångar och gör allt på en gång under ledig tid eller när det blir trångt. Små mängder produkt går förlorad vid tvättning och rening, men det totala utbytet påverkas inte nämnvärt. Den totala vikten påverkas dock på grund av förlust av orenheter, vilket jag är helt för. Prioritet går från säkerhet till kvalitet och sedan effektivitet och minimering av förlust, åtminstone för mig.
 
Top