Säljer du "lagliga" analoger i USA?

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
66
Points
28
Jag undrar om någon kan klargöra några saker för mig.

För det första trodde jag att analogilagen gäller för droger enligt förteckning 2 och högre, men inte förteckning 3 eller lägre. Så säg att någon säljer ett läkemedel online, säg en ketamin- eller bensodiazepinanalog, men innehåller den uppenbarligen tjurvarningen "inte för konsumtion" eller något som liknar mefedron, som säljs som växtmat, eller de ökända "badsalterna".

Vad kan polisen åtala dig för? Det måste vara något, de kommer inte bara låta dig komma undan med att "sälja droger" genom att säga "inte för mänsklig konsumtion" Prova det här ett trick som polisen hatar!

Inte sälja något som 3mmc, som dea redan har sagt att de anser att det är en analog, men något som inte faller under den analoga lagen, som jag trodde var ketamin- och benzoanaloger.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,404
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Varför skulle analoger av ketamin eller benzos inte falla under analogilagen?
Jag läste bara igenom det snabbt och min känsla är;
- schema I och II-analoger kommer att prövas som om de är schema I-droger.
-schema III, IV, V och VI-läkemedel kommer att åtalas som det läkemedel de är en analog till.
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
66
Points
28
Inte en advokat, men de kan inte tyckas använda den analoga lagen om det relaterade läkemedlet inte är schema 1 eller 2.

Min läsning är att om det finns en analog, av säg ketamin, schema 3, så länge den marknadsförs som "inte för konsumtion" så är man mycket mer i ett grått område. Kanske kan de anklaga dig för att sälja obehörig medicin, eller något liknande (bara ett exempel, inte en exakt lag).

Det verkar bara som om det inte finns mycket av ett tydligt svar på vad de statliga eller federala agenterna kan göra.
 

thevines2

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 9, 2023
Messages
20
Reaction score
8
Points
3
IME om det inte faller under federal analog lag från 1984 (jag tror var 84? Inte dubbelkontrollera rn) och om du inte fastnar mitt i försäljningen. Jag kallade alltid rcs med riktiga namn även om alla sålde det Molly och sa verkligen mdma, hade några vänner fastnat med etylon / bk-mdma och 4mmc båda innan de planerades alls. Kallade det med rätt namn till poliser. Droger dumpade på marken och 200+ $ skräpande böter för plastpåsen. De satt allvarligt och googlade bk-mdea på bildsökning för att jämföra det hahahaha som yup det är det cuz inte pop på fälttest
 

thevines2

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 9, 2023
Messages
20
Reaction score
8
Points
3
Men om du kallar även lagliga kemikalier för Molly eller något annat olagligt kan du bli debiterad för det
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
66
Points
28
Absolut detta. Sälj aldrig något lagligt som något olagligt, avgiften är densamma
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Okt 2015 - Jag hade en partner som *****ade bli fångad och sålde mig ut för att rädda hans röv. Han lurade mig att sälja 28 g "molly" till en polis under täckmantel. Det gav ett positivt resultat för amfetamin vid ett drogtest på fältet och jag arresterades därför. Det var förpackat i en "spice" -påse märkt som rökelse - inte för mänsklig konsumtion - (tänkte att detta skulle hjälpa till att hävda min oskuld.) Jag tillbringade ungefär ett och ett halvt år i domstol eftersom de inte kunde identifiera det på laboratoriet. De felidentifierade det 3 gånger. Jag var ett utseende borta från att de avfärdade ärendet när de kom tillbaka och sa att det var etylon, som tydligen blev planerat i USA från och med juli 2015, tror jag. Jag visste att jag skulle få vid den tidpunkten. Det fanns inget min advokat kunde säga eller göra (domstol utsedd) - Jag gick och fick flera åsikter från andra advokater och de sa i princip samma sak. "Du har en hand till hand med en undercover polis med en olaglig substans, det är ett öppet och stängt fall" Den falska känslan av säkerhet att arbeta i "gråzonen" kostade mig 3 år i statsfängelse och allt som följde med det. Jag kunde förmodligen ha kämpat lite och fått bättre resultat, men vid den tiden var jag bara glad att få det överstökat.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,404
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Det suger verkligen, brorsan. Ledsen att det hände. Visste du vad det var? I USA behöver man inte veta att något är olagligt för att bli arresterad och fängslad för det, men det finns en annan aspekt av det och det är uppsåt. Om det stod "ej för mänsklig konsumtion" på påsen och det inte stod något om droger, skulle din advokat ha kunnat hävda att du inte visste vad det var. Kanske det. Jag känner inte till detaljerna. Det kunde ha gett dig en reducerad dom eller en lägre anklagelse. En smart person skulle spara sina första 2000 dollar och skaffa en advokat. Det finns något som heter förbetalda advokater. Du betalar behållaren och sedan om något händer fakturerar de dig för timmar och arkivering ect. Jag vet att det låter överdrivet men en domstol utsedd advokat får betalt från samma konto som åklagaren får betalt från. OCH domaren. Det är specifikt inte tänkt att vara så men det är det. Din domstol utsedda advokat arbetar för den andra sidan och han är den låga mannen på totempolen. Han ser dessa killar dagligen och de är notoriskt motståndskraftiga mot att förarga sina överordnade. Du måste dock ha en advokat. Som svarande kan man inte begära bevisupptagning, förlängning eller något annat. Du kan inte heller förhandla med åklagaren. Om domaren bestämmer sig för att låta dig göra det kan du göra det, men du måste be om särskilt tillstånd och han är inte skyldig att göra dig glad.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
En smart person lägger faktiskt undan sina första staplar, 1. BAIL 2. ADVOKAT 3. Några års förbrukning (i värsta fall). Vet jag vad "substansen" var? De människor jag gick igenom ursprungligen hade "molly" de kallade det också m1. Vilket jag tror är metylon. Det var en rostbrun/orange bergkristall med en distinkt lukt. Efter ett tag hade de den "andra generationen" som de hävdade fortfarande var laglig eftersom det var nästa analog i raden (även om jag visste om tikhal och vad som helst, var hela RC-scenen något nytt för mig, så jag var lite godtrogen eftersom information inte riktigt kunde fås, jag menar, de hade fortfarande "rökelse" i några av butikerna vid den tiden). Hur som helst, de kallade det m2, det var en blekgul färg, mycket mindre intensiv och kortare varaktighet än m1, men fortfarande njutbart. De anklagade mig ursprungligen för att ha handlat med MDMA, men efter över ett år av att de bråkade med mig och labbresultaten. De gick från MDMA, till något annat (jag glömmer exakt, någon beatnik stim som var stor på 50-talet) till mephedrone till MDPV (badsalter) och *****ligen etylon när jag blev anklagad. .... ÅTALAD JANE!

Du har dock helt rätt, de domstolsutnämnda goonerna är lägre än valskit. Jag har haft några som faktiskt fick mig av små saker genom åren. Jag avskedade min första advokat faktiskt, killen jag hamnade med var förmodligen värre. Gjorde aldrig något annat än att försöka få mig en affär från början. "Antingen erkänner du eller så går du till rättegång och jag skulle avråda från det eftersom du ärligt talat kommer att förlora" och sedan fortsätta hota mig med siffror. "Om du förlorar får du upp till 10 för max." Jag känner till spelet, de spelar alla golf tillsammans på helgerna och gör avvägningar, och det var väldigt uppenbart att jag blev lurad. De andra utlåtandena var inte heller särskilt hoppfulla, några killar från området, för några tusen dollar, hävdade att de skulle gå in och svinga kuken, men sa i princip att det skulle bli "svårt att övertyga en jury, de fick dig på en slam dunk." De hade erfarenhet av mer påtagliga fall av "hårda droger". Jag kunde ha gjort bättre ifrån mig, men jag kunde ha gjort sämre ifrån mig också. Jag erbjöds 18 månaders fängelse med tre års skyddstillsyn och sånt. Jag valde den statliga tiden utan prövotid. 3 år (2 års mando + förlust av licens för 3y) Jag var ute på 2 och en halv med god tid. De är tänkt att hålla fast vid dig under hela din mening också, om du vill överklaga eller något. Skitstöveln svarade aldrig på mina samtal från insidan.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,404
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Du slog spiken på huvudet med de domstolsutnämnda advokaterna som jag överlämnade en jag hade en gång ett detaljerat schema för att få en anklagelse tappad och det inkluderade ett dött exakt fall som appellationsdomstolen för överklaganden upphävde, (de anklagade mig för en hit and run, men det jag träffade var en skylt som ägs av staden, och stadshuset var stängt eftersom det var nattetid, och enligt dessa stater lagar hade jag 24 timmar på mig att rapportera det men de arresterade mig 3 timmar senare. Om det hade varit privat egendom eller ett fordon eller om någon hade skadats hade jag varit tvungen att ringa polisen eller gå direkt till polisstationen. ) Hon sa: "Gjorde du det?" Inte det som de debiterar mig för, nej. "Jag skulle bara ta det de erbjöd dig, du kunde ha debiterats för mer"😮😐😒
 

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 28, 2023
Messages
39
Reaction score
40
Points
18
Ja, systemet är helt åt helvete. Om varenda åtalad kände till sina rättigheter och vägrade att avstå från sin rätt till en snabb rättegång och vägrade att göra en uppgörelse, skulle advokaterna faktiskt behöva börja göra sitt jobb och domstolarna skulle nästan stå stilla. Även en liten juryrättegång är tidskrävande och superdyr! Om alla insisterade på en sådan skulle delstaterna inte ens kunna åtala alla lagbrytare, utan skulle behöva välja och vraka bland de allvarligaste fallen. Jag slår vad om att detta ensamt skulle leda till lagreformer.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Jag håller helt med Pseudo
Det är synd att de flesta av dessa domstolsutnämnda advokater utnyttjar sina klienters okunnighet och lathet. Ta bara affären, snabbare in, snabbare ut, snabbare vändning, mindre arbete, fler ansikten, mer pengar, det är namnet på deras spel. Om folk bara kände till sina "rättigheter" och stod på sig. Jag tror att vi faktiskt skulle kunna starta en lagreform enbart baserat på detta. De har kommit nära att göra det på egen hand i mitt område, så långt som icke-våldsamma narkotikamissbrukare går. Överbeläggning, tidig frigivning, mindre straff etc.
 

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 28, 2023
Messages
39
Reaction score
40
Points
18
Ja, det enda problemet är att alla måste göra det, de har för närvarande inga problem med att sätta dit någon som insisterar på att deras rättigheter inte ska kränkas och som söker sann rättvisa enligt lagens bokstav. I grund och botten, om en person insisterar på att de faktiskt gör sitt jobb, blir de skitnödiga och gör en poäng av att sätta ner dig hårt. Om du inte har PENGAR och skaffar en egen advokat. Kontanter lättar alltid på straffet, tillräckligt med kontanter och det finns inget straff. Public Pretender kommer bara inte att klippa det om du försöker gå den här vägen på egen hand. Sigh.
 

CryoThio

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 7, 2023
Messages
200
Reaction score
66
Points
28
Jag tror att det enda sättet man skulle kunna komma undan med att sälja gråmarknadsdroger i USA skulle vara att skicka från ett främmande land, som de ökända ödlelaboratorierna, skicka från Spanien, Nederländerna eller att ha något som inte faller under analoglagen heller.

Enligt min mening faller ketaminanaloger under detta. Ketamin är schema 3, och endast droger under schema 1 och 2 faller under analogilagen.
 

Moonbow112ix

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 22, 2023
Messages
25
Reaction score
9
Points
3
@SoldadoDeDrogas hahahaha Jag hade bokstavligen ett gott skratt på "indicted Jane" jag låg nyckel gick rum till rum i mitt hus tyst utropande ,"indicted Jane, INDICTED" du måste vara en cool individ eftersom jag var och fortfarande känner lite smärta för att laddningen fastnar; rc-valsen var jävlig att se i länsfängelset eller att veta vad som hände med vänner här i staterna, 9/10 precis som du, poppar för amfetamin ibland meth, då undertecknar de antingen för något så snart testet var ofullständigt och andra gjorde vad jag skulle göra vilket är brett du gjorde och jag skulle låta det åka och rulla tärningarna, Jag arbetade själv med att få ett brott POCS OCH POM tappat och var på obligation i ungefär 3 och ett halvt år, där jag bor kommer de flesta bondmän inte att låta dig stanna kvar på deras lista mycket över ett år eller två eftersom jag tror att de får som 30-50 tilldelade samhällen åt gången så som jag själv betalades jag upp innan år ett var uppe? Lyckligtvis äger min ex i gymnasiet henne och hennes mamma en av de största obligationerna med flera län jurisdiktioner runt, alltid bra som frit sa och har din röv täckt från hoppet, jag fick mina två brott ner till en förseelse så att de faktiskt tappade en (pocs det var Xanax) jag kom bokstavligen ut ur domstolshuset med ett triumferande segrande leende och höll upp mina händer och tackade mannen framför allt med en offentlig pretendent !!!
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Jag är hedrad över att kunna ge dig lite tillfällig njutning. Bra att någon förstår den obskyra referensen. Tack för dina vänliga ord, min vän. När jag ser tillbaka på det nu ångrar jag på sätt och vis att jag inte tog skiten till skampålen - eller, med andra ord, att jag inte gick till rättegång. Det är lite sjukt också, nu när jag tänker på det, att de faktiskt straffar dig för att du försöker spela din hand. Skulle någon som är vid sina sinnens fulla bruk INTE försöka ta till alla möjliga alternativ som kan hjälpa dem i deras situation? Varför skulle du inte, eller hur? De skrämmer allvarligt bara människor, genom rädsla och utmattning, som om däcket inte redan var tillräckligt staplat. Hela rättssystemet är ett hån, det gör mig sjuk, verkligen. Jag tänker bara på att försöka förklara det tragiska i hela situationen. Man inser inte hur illa det är, hur korrupt, förrän man går igenom det. "Det är bättre att vara rik och skyldig än fattig och oskyldig."
 

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 28, 2023
Messages
39
Reaction score
40
Points
18
Hej Moonbow, jag är så ledsen att du var tvungen att bli så personligen kunnig om det sorgliga tillstånd som vårt rättssystem har utvecklats till! Jag tror att så småningom kommer alla droger att vara lagliga att använda, och människor i framtiden kommer att se tillbaka på vårt samhälle och hålla med om att vi var oupplysta vildar... Fred min syster!
 
Top