Question metylamin 40% från metylamin HCl

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
52
Points
28
Om man vill göra en 40-procentig lösning av metylamin i vatten från metylamin-HCl, måste man lösa NaOH i 6 delar vatten och sedan tillsätta 4 delar metylamin-HCl. Hur mycket NaOH behöver man för detta? Denna reaktion producerar också NaCl, eller hur? Måste man skära bort denna NaCl genom destillation eller stannar NaCl alltid i vattenskiktet? Om destillation är absolut nödvändig; kan man göra detta helt enkelt med en rund bottenkolv med slangar som dirigeras till en 2: a rund bottenkolv och bubblar i 6 delar iskallt vatten eller är en kondensor nödvändig?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
metylamin har en bp på -16 om jag inte har fel, det finns inget sätt att realistiskt kondensera det effektivt. saltet kan bara lämnas där för de flesta applikationer
 

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
149
Reaction score
56
Points
28
Vad är det bästa sättet att göra metylaminlösning 30% eller 40% eller 44% från metylaminhydroklorid
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
59
Reaction score
37
Points
18
hur koncentrerad?
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Du behöver 1 mol NaOH per 1 mol metylamin.HCl,
NaCl är inte ett problem,
Nej, du kan inte destillera.

Vad du kan göra om du verkligen behöver bli av med NaCl är att droppa lösning av metylamin.hcl över våt NaOH. Det kommer att generera gas som du kan bubbla genom vatten. Sedan måste du ta reda på %% av din vattenlösning genom att väga den
 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
52
Points
28
Uwe och du räddade min dag och svarade på mina frågor.
Tack så mycket.
 
Solution

Yavuz1453

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 15, 2022
Messages
11
Reaction score
18
Points
3
Han har gott om metylaminklorhydratkristaller, det vill säga dess råmaterial. Jag kan förvandla det till metamfetamin på tisdag. Jag behöver hjälp. Jag behöver hjälp. Tack.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,472
Solutions
4
Reaction score
1,002
Points
113
Deals
1
0,593 g NaOH för varje g CH³NH³Cl är vad jag får. Jag undrar 🤔 vad som skulle hända om man lade dem i en läskflaska och satte på locket? Du kan kondensera ammoniak på detta sätt. Flaskan kan hantera 100+PSI hela dagen. Finns det någon anledning till att metylamingasen inte skulle lösas upp i vatten vid högt tryck?
 
Top