Question jag har några frågor om hemlig syntes av amfetaminsulfat

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
52
Points
28
Hej alla, jag är ny här och jag är nybörjare så jag har några dumma frågor, jag vet inte om någon någonsin har ställt dem men hur som helst, låt oss börja!

det är bättre att ha en elrlenmeyer och värma på en spis, eller en platt bottenkolv och värma i ett vattenbad? Jag tror att den platta bottenkolven är bättre eftersom det finns mer värmekontakt än erlenmeyer, har jag rätt?

detta är min "setup"
0IBA8uUNGW
en extraktionshuv som denna är bra?


Jag behöver verkligen en kondensor och andra saker? Om jag inte har, kommer mitt utbyte att vara mindre högt är det inte?


Tack för dina svar!
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Du får bara använda vattenbad, en spishäll förstör din reaktion och din kolv.
Tror du verkligen att vi använder det bara för skojs skull?
du kommer att förlora lösningsmedel, din reaktion kommer att brännas och du kan förgiftas av lösningsmedelsångor
 

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
52
Points
28
Okej, för jag såg en syntes av en man som använde en kokplatta för att syntetisera sulfatamfetamin

Nej, det tror jag inte. Jag frågar för att jag har hört att det inte är nödvändigt.

Jag förstår inte riktigt när du menar "förlorat lösningsmedel", förlorat lösningsmedel genom uppvärmning utan kondensor? (och för ångorna har jag extraktionshuven)

Om du vill kan jag lägga upp syntesen av sulfatamph som jag har? Kanske kommer du att förstå mina frågor mer idk
 
Last edited:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Ni kan göra vad ni vill, men jag är säker på att vår metod är bättre och fungerar bra. Jag berättar det för att hjälpa till med bra avkastning och framgång. Du kan använda panna med vatten som vattenbad.