Question jag har några frågor om hemlig syntes av amfetaminsulfat

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
52
Points
28
Hej alla, jag är ny här och jag är nybörjare så jag har några dumma frågor, jag vet inte om någon någonsin har ställt dem men hur som helst, låt oss börja!

det är bättre att ha en elrlenmeyer och värma på en spis, eller en platt bottenkolv och värma i ett vattenbad? Jag tror att den platta bottenkolven är bättre eftersom det finns mer värmekontakt än erlenmeyer, har jag rätt?

detta är min "setup"
0IBA8uUNGW
en extraktionshuv som denna är bra?


Jag behöver verkligen en kondensor och andra saker? Om jag inte har, kommer mitt utbyte att vara mindre högt är det inte?


Tack för dina svar!
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Du får bara använda vattenbad, en spishäll förstör din reaktion och din kolv.
Tror du verkligen att vi använder det bara för skojs skull?
du kommer att förlora lösningsmedel, din reaktion kommer att brännas och du kan förgiftas av lösningsmedelsångor
 

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
52
Points
28
Okej, för jag såg en syntes av en man som använde en kokplatta för att syntetisera sulfatamfetamin

Nej, det tror jag inte. Jag frågar för att jag har hört att det inte är nödvändigt.

Jag förstår inte riktigt när du menar "förlorat lösningsmedel", förlorat lösningsmedel genom uppvärmning utan kondensor? (och för ångorna har jag extraktionshuven)

Om du vill kan jag lägga upp syntesen av sulfatamph som jag har? Kanske kommer du att förstå mina frågor mer idk
 
Last edited:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Ni kan göra vad ni vill, men jag är säker på att vår metod är bättre och fungerar bra. Jag berättar det för att hjälpa till med bra avkastning och framgång. Du kan använda panna med vatten som vattenbad.
Exakt, återflödeskondensorn samlar upp lösningsmedelsångor och kondenserar dem tillbaka till en reaktionsblandning.
Det är upp till dig.
 

HairyPoppins

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
50
Reaction score
26
Points
18
Hej. Jag har gjort det på det sättet två gånger, första gången gick bra, den andra var en katastrof. du måste använda rätt tjocklek och storlek på folien och någon form av kondensor (jag använde en tratt med en stor isbit) Om du ska göra det rekommenderar jag att du startar reaktionen utanför och sedan efter den våldsamma fasen tar den tillbaka in eller har läsk och spillmaterial till hands. Jag kom inte nära %70 och det var inte heller en ren hög! Rätt utrustning är dock så mycket mer uppfyllande!
 

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
52
Points
28
Hej, vad menar du med katastrof? För folien kan jag köpa foliespån nej? Okej för kondensorn (det är inte särskilt dyrt) Jag kommer att köpa det när jag kommer att ha lite pengar ahah

Humm okej så jag måste köpa en spis, en spis som denna fungerar? För att börja menar jag
ZuFYSOqsbk


Och när du menar våldsam fas, menar du aluminiumamalgam med kvicksilvernitrat ect?
 
Last edited:

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
För renare produkt behöver du åtminstone en mycket bra acetontvätt, a / b-rening, destillation eller något är idealiskt. Jag för en går för att fälla ut med l-vinsyra, förvandla tartratet till bas igen och fälla ut med svavelsyra, kommer ut superrent.

Han menar när man lägger till p2np-solen. till färdigt amalgam genereras en stor mängd värme, liksom termisk expansion som kan gå ut ur din kondensor och överallt på golvet / i utrymmet. Om aluminium är för fint är reaktionen alldeles för våldsam. Titta på pattons tråd om isolering av d-amfetamin, den har en del med sytes på denna väg, det är bra att följa.Det föreslår kaffekvarn malet aluminium, med små remsor även med 10 g riskerar du en vulkan om folien är för tunn och kort. men du kommer att se, jag är villig att satsa mer än hälften av människor som gör denna syntes har haft skenande reaktioner minst en gång.
Den hällen är bra, inte idealisk men den fungerar, jag har en också, du måste para ihop den med en termometer för att få ditt vattenbad rätt. men den här sytesen med AlHg som du valde kan göras utan, bara hoppa över återflödet efter tillsats av p2np, låt det reagera och svalna helt, sikt och gå därifrån, 60% utbyte är möjligt så här garanterat.
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93
Jag skulle rekommendera att inte göra det i ditt kök om du planerar att någonsin laga utsökt mat igen där.

Skaffa ett arbetsbord, bättre glas och andra värmekällor än din spishäll.

Köket ser alldeles för trevligt ut för att förstöra det med en kemisk kontaminering.
 

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
52
Points
28
a / b-rening? jag är nybörjare så jag vet inte riktigt genvägar som a / b, syra-bas antar jag?

För min syntes kommer jag att följa grundläggande rening med aceton eller IPA, men om det finns en enklaste och bättre rening säger jag inte nej

ja okej jag förstår, jag kommer att göra det i min lilla trädgård, så för aluminiumet är liten kvadrat (1cm x 1cm) bra, inte för fin?

Jag kommer att följa dina steg, tack för allt!
 

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
52
Points
28
Ja, du har rätt, mitt kök är för dyrt för att göra sulfatamph inuti!
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93
Definitivt :) Nu när du är en del av vår grupp kan vi hjälpa dig att få ett småskaligt budgetlaboratorium så att du inte behöver använda ditt kök. Fråga bara när du är redo och om du skulle behöva hjälp
 

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 17, 2022
Messages
82
Reaction score
46
Points
18
mycket kan man bygga själv om man har en låg budget, särskilt för den här reaktionen som inte kräver någon extern uppvärmning.
Du kan ersätta ditt reaktionskärl med en 50 liters plasttrumma från ditt lokala byggvaruhus. Borra sedan ett hål i locket för att fästa kondensorn på den. Kondensorn kan också enkelt byggas av två rör, ett med mindre diameter för att passa in i det andra och ha ditt kylvatten som strömmar mellan de två rören för att kondensera ångorna.

Långt ifrån perfekt men möjligt om du har en liten budget
 

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 27, 2022
Messages
156
Reaction score
52
Points
28
Tack så mycket, för dig, hur mycket är ett småskaligt laboratorium?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
ja, se till att det är hdpe eller pp eller något med hög kemisk resistens
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
599
Points
93
Det beror på vad du vill tillverka och även på dina personliga krav på utrustning.

Även om många saker kan improviseras, skulle jag säga att du enkelt kan få ett startpaket för vissa synteser (småskaligt) från 1.000 - 2.500, där 2.500 redan skulle vara mycket.
Där det kan bli dyrt är om du vill lägga till ytterligare inställningar i ditt laboratorium för rening (ångdestillation, rotavaps ...).
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
hur är ångdestillation dyrt bruh, det är ett köldmedium, en adapter, en extra kolv och vatten
 

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 17, 2022
Messages
82
Reaction score
46
Points
18
Ja, en sådan här trumma är bra.
Även om jag säger att det fungerar, observera att det är långt ifrån perfekt. utbytet blir lägre eftersom dina reagenser inte kommer att blandas så bra. i en rbf, om du har en bra reaktion, kommer kolvens innehåll att blandas av sig själv hela tiden om du har en bra kokning
 
Top