Hur framställer man opium från vallmoväxter?

omases

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 5, 2024
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Hej alla, jag ville fråga om någon kan förklara processen för att samla i fält och produktion av opium. I synnerhet efter vallmo är graverad och hartset samlas, vad måste göras då för att ha den svarta opium att röka? Har du också några råd för odling? Tack för svaren
 

YenaneY

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 8, 2024
Messages
20
Reaction score
8
Points
3
Du måste lägga till ett lösningsmedel (jag skulle rekommendera etanol eftersom det redan kommer att avdunsta vid rumstemperatur) till latexen och sedan låta den bilda en tid så att alkaloiden löses upp. Sedan måste du filtrera den och efter att du nu har fått den filtrerade vätskan måste du låta lösningsmedlet avdunsta och låta alkaloiderna kristallisera. Nu kan du antingen göra ytterligare steg för att öka renheten eller redan använda dem, de borde vara pulver / kristaller på denna punkt.
 

YenaneY

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 8, 2024
Messages
20
Reaction score
8
Points
3
Jag tror inte det, fröna innehåller inte alkaloider själva, bara latexen gör det.
 

Anarchy Labz

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Apr 9, 2024
Messages
54
Reaction score
43
Points
18
Folk gör te med fröna, så jag tänkte att det kanske skulle fungera.
 

YenaneY

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 8, 2024
Messages
20
Reaction score
8
Points
3
Som att det finns en mycket liten mängd, men det är oftast inte tillräckligt för att effektivt extrahera och det kan också vara svårare att lösa upp dem ur det, så utbytet skulle vara relativt lågt.
 
Top