Hjälp med extraktion av pseudoefedrin

Anarchy Labz

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Apr 9, 2024
Messages
54
Reaction score
43
Points
18
Jag har tabletter som innehåller 60 mg pseudoefedrin HCl, tripolidin HCl 2,5 mg, majsstärkelse, laktosmonohydrat, povidon och magnesiumstearat. Måste jag göra en A/B-extraktion på tabletterna eller kan jag bara lösa upp dem i etanol, filtrera och indunsta?
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Jag tror att alkohol kommer att dra triprolidin tillsammans med pseudo. Även om du baserar det, kommer triprolidinet att omvandlas till olja tillsammans med pseudo, och naturligtvis kommer det att fällas ut tillsammans med pseudo vid gasning.
Jag har inte gjort det själv eftersom jag alltid ser till att få piller med pseudo som den enda aktiva ingrediensen, men jag tror att om du gjorde det ena eller det andra kan du få de två aminerna på egen hand och sedan räkna ut hur man separerar dem. Någon nämnde i ett annat inlägg om "smurfdopet" var en annan färg eftersom den innehöll antihistaminer. Det föreslogs att klorerad pausrengörare aka trikloretylen kunde fungera möjligen? Detta kommer att lösa antingen det ena eller det andra och du kan filtrera ut det fasta ämnet.

Jag tillbringade en hel del tid på att leta upp dessa olika löslighetsegenskaper för olika ingredienser i pillerkompositioner, både aktiva och inaktiva. Dessa två är särskilt svåra att skilja från varandra, jag kan inte tycka att jag hittar mycket information. Om du inte kan hitta rätt lösningsmedel för att isolera dem, tänker jag att om du konverterade dem till basolja och sedan gjorde en fraktionerad destillation, skulle det förmodligen vara det bästa och enklaste sättet att gå ...

2,5 mg är ganska obetydligt när det gäller orenhet eller förorening i alla fall. 40 piller = 2,4 g PSE och ~ 100 mg triprolidin, så om det lämnas kvar i produkten kan det vara märkbart, men jag tvivlar på att det kommer att vara en deal-breaker ...
Jag hoppas att en av experterna kan kasta sina två cent in.... Jag skulle älska en lösning eller några förslag för att lösa detta dilemma själv ... för att kunna konfrontera liknande problem.
Lycka till,
o7
 

Anarchy Labz

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Apr 9, 2024
Messages
54
Reaction score
43
Points
18
Jag var faktiskt mer orolig för att separera pseudon från bindemedlen än från tripolidinet. Om tripolidinet bara gör meth en annan färg och inte ändrar effekterna så är jag bra med det, om det verkligen är en affärsbrytare kan jag få trikloretylen men jag tror att det inte kommer att märkas om tripolidinet lämnas. Jag har tyvärr inte tillgång till piller som innehåller pseudo som den enda aktiva ingrediensen.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Jag tror att du kommer att vara bra med alkohol så långt som att separera pseudo och bindemedel. Etanol borde fungera utan problem, jag gillar att använda metanol själv. Jag hör bra saker om IPA. Oavsett vilken du väljer, se bara till att den är ren och vattenfri - inget vatten. Jag tror inte att triprolidinet kommer att utgöra några problem, men ja, du har det - gör bara dina alkoholdrag, filtrera och avdunsta så ska det vara bra att gå. Är du redo att göra en HI eller en SnB? Låt mig veta hur det fungerar.

o/
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Rättelse - TETRAchrloroethylene Se: "The tetra trap" för att extrahera piller.
 

Lsd1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Jun 29, 2024
Messages
12
Reaction score
3
Points
3
Hur löser jag upp pseudo-efdrinet från reactine Duo och rhinopront tabletter?
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
ANVÄND ENGELSKA I FRAMTIDEN, SNÄLLA. Men här:
Krossa tabletterna och lös upp i metanol eller isopropylalkohol. Filtrera fasta ämnen och tvätta igen 2 eller 3 gånger. Kassera fasta ämnen och avdunsta alkohol. När alkoholen är borta kvarstår pseudo- och triprolidin. Jag känner inte till något enkelt sätt att få ut triprolidinet - kanske tetrakloretylen? (se "TETRA-fällan" för detaljer) Men jag tror att det kommer att gå bra att använda det med reaktion, meth kan bara vara lite "rörigt" med lite antihistamin.
 
Top