HCL 37 PROCENT

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
61
Hej alla,

Kan någon förse mig med ett "användningsfall" för 37% HCl? Jag sökte i flera dagar och kom till *****satsen att det inte finns någon, egentligen.
Det är dock frågat när du beställer detta....

Naturligtvis skulle det inte vara en bra idé att avslöja den verkliga avsikten ;)

Last edited:

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,886
Deals
1
Hur kan vi använda en kolv med rund botten? Jag tittade runt i forumet i flera dagar men hittade ingen applikation för det. Snälla, hjälp mig!

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
61
Skarp! :)

Lyckligtvis kräver dessa inte ett *****användaruttalande.

Låt mig omformulera frågan:

Vad jag letar efter är ett syfte/användningsfall som skulle motivera 37% HCl över 30% HCl, det vill säga: vilken procedur behöver verkligen 37% HCl, där 30% inte skulle räcka, eller skulle orsaka kvalitetsproblem.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,886
Deals
1
Denna 7% är inte så stor skillnad, för att vara ärlig. Jag minns inte sådana synteser där exakt 37% HCl tas (talar om hemliga synteser).

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
61
Hmm... Jag kan bara gå om att koncentrera 30% saker genom att droppa det i svavelsyra och leda gasen till en inverterad trattuppsättning i en bägare som innehåller mycket kyld hcl 30%, inställning i ett isbad.
Problemet är att det är mycket arbete och rörigt (särskilt städning) för ganska små volymer