DMT och andra tryptaminsyntesfrågor.... snälla hjälp ...

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Okej så jag har två synteser av n,n-DMT och en grov idé om en syntes för DET också.
Jag har ett par frågor som jag verkligen behöver svar på. Jag kommer inte att lista stegen eller någonting, bara den allmänna kärnan i vad som händer i dem eller hur de skiljer sig åt och varför det förvirrar mig.
Jag har gjort MHRB-extraktionen - många gånger tidigare och det är det som fick mig intresserad av organisk kemi som en hobby.
Jag är medveten om två synteser för att förvandla tryptaminfreebase till n, n-DMT och potentiellt DET, med bara en liten tweak.
Okej så, jag kallar de två olika metoderna hamiltons galna tre ögon balaclava killens synth eller en Reddit synth.
Jag har sett länkar till båda dessa på detta forum så det är inte som om jag kommer med något nytt men jag är orolig för Hamiltons galna killar rutt på grund av att han hörde mumlar om att han sa att de faktiskt gjorde något annat än den syntes han ger men ärligt talat ser det bra ut för mig - det jag inte riktigt förstår är att han i *****et av Hamiltons video säger - "efter att rxn-blandningen har suttit till *****, använder du PH-manipulation anagolous till när du gör det från växtmaterial.
Så eftersom det använder STAB, tillverkat på plats precis innan du kör rxn, istället för standard NaBH4, kommer det redan att vara surt skulle jag tro (på grund av att man använder glacial ättiksyra för att göra STAB) men om inte - använder jag bokstavligen exakt samma saker för syror och alkali som man skulle använda i en MHRB-extraktion (5% vit vinäger + NaOH)?
För det andra antar jag att du inte skulle extrahera den med nafta, på grund av att det är en petroleumprodukt av låg kvalitet, i motsats till något som kloroform eller DCM? Jag har också tillgång till dietyleter men jag är inte säker på om det är rätt polaritet. Åh ja, ytterligare en fråga om denna syntes är varför behöver de använda PH-manipulation för att "extrahera" DMT från denna RM och ändå säger de inte att göra det i den andra syntesen? - det verkar som om denna syntes gör det lättare att x'stalisera än den andra.
Jag har DEFINITIVT hört talas om människor som kristalliserar från kokande hexan, som nämns i den andra syntesen jag hittade.

Okej så för den här - ja, jag vet att den kom från Reddit och inte är den bästa källan - jag säger att som de flesta Reddit-grejer är realistiska och sannolikt kommer att fungera, vilket när du fördjupar dig i det här ämnet verkar vissa saker ha skrivits av människor som faktiskt förstår ämnet och andra bara skriver skitsnack. Den här verkar okej och är inte så annorlunda än den första, allt måste utföras vid <= 0 grader c - samma som den andra.
Det använder också många av samma reagenser; tryptamin, formaldehyd och natriumborhydrid är de tre standardmolekylerna som jag sett människor använda för att göra tertiära tryptaminer.
Skillnaden är att jag antar att NaBH4 inte är lika "stark" av en reducerare som STAB, eftersom du måste göra två separata reduktioner och lägga till mer boro för att ta det från NMT till DMT i den andra syntesen. Han använder inte heller PH-manipulation för att försöka kristallisera det utan renar det först som en olja och sedan kristalliserar han/hon det genom att koka hexan.
Jag antar att det är svårt för människor att chime in om de inte har sett någon synth så här är en länk till Hamilton en (jag gick till inställningar i pootube och saktade ner den till halv hastighet, tror jag) Hamiltons sätt .
Sedan behöver du en länk till den andra syntesen av den som finns här: Mr Reddit's Way.
Jag hoppas verkligen att du kan hjälpa mig att vara ärlig eftersom jag är lite flummoxed....
Åh och också - jag såg att om du ersätter formaldehyden för acetaldehyd att den i huvudsak skulle bilda DET ... även om jag är ganska säker på att han bara skrev för att använda NaBH4 för det - han använder också bara NaBH4 för sin 5-meo-DMT-syntes också vilket får mig att tro att detta är hans föredragna kem att använda över STAB men återigen, den galna kemisten säger att stab är bättre för karbonyl.
Jag är inte kort på tryptamin alls, eftersom du ganska mycket tvingas köpa en-mass från Kina - eller decarb det själv från tryptofan men det är en hemsk rxn att göra och det är bättre att köra i en inert atmosfär eller under vakuum för att sänka kokpunkten. Hur som helst övergav jag det projektet - det är inte en idealisk första rxn att *****föra!
Det jag gillar med den andra RXN-metoden är att den inte använder min MYCKET begränsade tillförsel av DCE och glacial ättiksyra. Uppenbarligen är tryptamin ganska tung som en molekyl och därför betyder det att du *****ar använda fler lösningsmedel och syror - eller jag antar att jag borde säga, det använder svårare att få lösningsmedel och syror än den andra metoden.
Jag tror att jag planerar att prova den andra metoden först om jag ska vara ärlig. Jag kan mycket väl ta en resa tillbaka till rodium och se vad syntharna säger om det eftersom jag inte har kontrollerat det på ett tag - verkligen inte sedan jag hade tryptamin.

Om någon kan rensa upp bokstavligen någon av dessa frågor skulle jag vara otroligt tacksam. Jag väntar på att få betalt i morgon för att kunna köpa mer vattenfri metanol och kommer troligen att köpa lite torris (jag har gott om aceton) som borde hålla det trevligt och kallt.

Det är bara vettigt för mig att du skulle ändra PH för att manipulera produkten, städa upp den lite och låta den x'stalisera. Sedan re-x....och förmodligen re-x igen med tanke på att jag troligen kommer att göra antingen subkutana injektioner eller om jag kan få en droppmaskin / medicinsk infusionsmaskin, kan jag rida på vågorna och utforska DMT-landskapet lite bättre och kanske kunna komma ihåg lite mer....

Jag vet också att det finns mycket i det här inlägget - om du har utfört denna RXN personligen kan du möjligen chime in och låta mig veta vilken metod du gick om det i? Jag vill inte mjölka kontantko här - det här är bokstavligen för mitt lärande såväl som kanske för mitt eget personliga bruk. Jag hörde igår på hamiltons podcast att det finns ett företag i Spanien som kommer att testa alkaloidinnehåll i organiskt material samt göra GCMS på vilket prov du skickar in.... ganska spännande saker - förmodligen VÄG utanför min budget men vi får se!
Det är roligt hur tryptamin luktar som DMT. Den typen av plastig typ lukt - jag är inte villig att se om det smakar detsamma när det inhaleras !!!
På en mer allvarlig anmärkning - även om jag kanske inte får testa det professionellt, kommer jag att göra TLC för att se till att RXN är komplett - problemet är att mina glasplattor är MASSIVE. Kan jag få en glasskärare och klippa de silikonsprutade plattorna från 20cmx10cm till 10cmx5cm. Då skulle jag ha 5 mycket mindre plattor som faktiskt passar in i en bägare som jag äger istället för att behöva köpa en enorm bägare för att göra någon TLC ...
Också; titta på hamiltons 5-meo-DMT-syntes som han gör i Mexiko; Jag märkte att han använde papper TLC av samma anledning och hans pappersbitar är ungefär samma storlek som jag skulle göra och slå av glaset som. Jag undrar bara hur han kan komma undan med att använda papper för TLC när alla andra jag har pratat med säger att du ska använda glasplattor sprayade med kisel - jag tittade bara inte på storleken! Jag har ett svart ljus för nämnda användning men om jag kan komma undan med att använda någon form av papper TLC kommer det att bli lättare.
Tack på förhand - ledsen att det här inlägget är lite är en spridning av kaos!
Hoppas att du kan hjälpa till med åtminstone något!
RR
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Förlåt, en sak till, jag har en jävla massa av grejerna (tryptamin) som det var ekonomiskt vettigt att köpa - eftersom de flesta ställen som säljer mindre var ett liknande pris.
Jag är också en ivrig fotograf / filmfotograf och därför när jag får synten korrekt är jag mer än glad att göra videor av DMT och även DET-syntesen, om det skulle hjälpa människor i framtiden.
 

mescalito10

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 8, 2024
Messages
12
Reaction score
12
Points
3
"Mr Reddit", det är hon, Norolinda. Gör bara precis som hon gjorde så kommer du att lyckas. Kanske kan du vänta kortare tid mellan tillsats, upprepa omedelbart när när temperaturen sjunker tillräckligt. Jag vet inte hur lågt som är tillräckligt. 0C eller något under bör vara ok, du kan prova -5C eller -10C och rapportera dina utbyten. Du kan också göra 6 eller 8 tillägg i stället för 4, men med mindre mängder, så samma total men i fler delar. Men även om du inte ändrar något är det ett okej förfarande.
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Ah det är fantastiskt! Äntligen någon som faktiskt har gjort synthen i första hand!
Det är antingen svårt för mig att hitta specifik information eftersom det är det sätt på vilket de tjänar sitt uppehälle och så HELT MOT kemins anda, sitter på sin kunskap och kommer bara att dela med sig av den för kontanter eller om du verkligen känner dem.
Kan jag fråga var, i allmänhet, människor hittar sina synteser eftersom skamligt det vanligtvis kommer ner till (om det inte finns på den här webbplatsen någonstans) YouTube, patent eller bara vanliga google-sökningar och fumlar om det....vanligtvis till ingen stor framgång. Åh eller Reddit! Jag försöker se om flera personer använder samma metod (på YouTube till exempel ser jag till att några personer gör samma sak - som nyligen var jag tvungen att göra natriumetylsulfat och det fanns en bra video där men jag var tvungen att bara tredubbla kontrollera att flera personer använder den.
Cool, okej, jag ska räkna ut mina kvantiteter (i g) från nämnda DMT-syntes och börja arbeta ... Jag måste byta ut vattenbadet mot en mantel (det är en med en PTFE-skyddad temperatursond) och rotovap med destillation - förmodligen under så mycket vakuum som jag kan få från en aspirator som jag håller på att köpa. Åh och torris och hexan - jag hoppas att hexan är relativt lätt att köpa här
Jag antar att detta kommer att vara okej bara mer arbete? Jag menar, jag antar att jag kunde göra ett vattenbad men det skulle bara vara en kruka med vatten på värmeplattan lol detta svar är alldeles för långt ledsen! Jag ska rapportera mina resultat, utan tvekan kommer jag att knulla upp det en gång eller två men förhoppningsvis inte - jag är mitt i att skriva ner det och skriva mina anteckningar, förenkla skrivandet och sätta i steg så mycket som möjligt. Jag är glad att det fungerar dock - har du någonsin provat den tidigare metoden?
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Okej, jag har precis köpt ett vattenbad för att det var superbilligt från Kina. Det betyder bara att jag kan sätta i det och glömma bort det - ja, jag är lat!
 

mescalito10

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 8, 2024
Messages
12
Reaction score
12
Points
3
Nej, jag har inte provat STAB-rutten, eftersom det förmodligen inte fungerar med mexamin.

Vissa människor har föredragit cyanoborhydrid som den här killen: https: //www.thevespiary.org/talk/index.php?topic=15189

Här är den bästa DMT-tråden på The Vespiary: https://www.thevespiary.org/talk/index.php?topic=16470.0

Här är detaljer om Hamiltons syntes: https: //1lib.sk/book/18611424/2746f...lic-toad-of-the-sonoran-desert-synthesis.html

Det finns också en del tryptaminkemi också på den ryska webbplatsen Hyperlab.

Du behöver inte rotovap, enkel destillation räcker. Du behöver inte vakuum. Du behöver inte torr is, normal krossad is och saltvatten droppat över den kommer att göra. Du behöver inte hexan, faktiskt vill du inte ha hexan, det är neurotoxiskt på ett sätt som till exempel heptan inte är. Du kan använda heptan, hexan eller en blandning av dem i valfria proportioner. Eventuellt med tillsats av dietyleter, 1:9.

Jag skulle vilja hjälpa dig mer, men du skriver mycket och jag är inte säker på exakt vad du frågar om.

Vilken typ av vattenbad köpte du och varför?
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Åh det är bra, jag har dietyleter i alla fall så det är bra, jag har väntat på en användning för det lol
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Bara ett enkelt vattenbad med timer och PID-uppvärmning. Det kostade 40 dollar så jag tänkte varför inte - det är inte nödvändigtvis för detta. Jag kommer att ha provat det några gånger när det anländer, jag är medveten om det. Jag köpte också en vakuumaspirator medan jag var på det och några fler boro omrörningspinnar - fan jag låter alltid så oprofessionell eftersom jag inte kan komma ihåg vad enkla saker kallas. Jag hade en tankeställare tidigare när jag behövde en bägare och fortsatte att leta efter olika kolvar! Det tog mig evigheter att inse att det naturligtvis var en bägare. Bara att få tankarna tomma eftersom jag kommer från en tjugoårig benzo-vana. Så mina huvuden knullade och hela anledningen till att jag hade förtroende för att starta denna MYCKET dyra strävan eftersom jag inte bara vill göra DMT. I själva verket vill jag faktiskt fokusera på fenetylaminer men för tillfället har jag ingen länk till nitrometan och nitrometan jag behöver.
kan den förstnämnda separeras från det RC-bränslet? Vissa människor säger ja några nej
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Att läsa om detta nu är ganska intressant.
så jag har provat synthen. Jag har i princip *****at med en mörkgul/liknande olja och jag tycker att det är väldigt svårt att re-x från att använda kokande heptan - det blandar sig bara inte.
Jag gjorde det igår - även om jag erkänner att oljan som jag *****ade med under syntesen har suttit runt en vecka eller så eftersom jag inte hade heptan och det tog längre tid att komma än väntat.

Har du fått några råd för den *****liga re-x?

Jag försökte en frysfällning efter eftersom det inte riktigt sa hur man skulle re-x från heptan och jag märkte att det blev grumligt när jag plockade upp med en kall pipett.
Jag fick skamligt få kristaller men det påminde mig verkligen om de många extraktionerna som jag gjorde från MHRB.
Jag ska försöka lägga till lite dietyleter och se om jag får några bättre resultat och om inte måste jag evap heptan ...
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Det är möjligt att jag lät det bli för varmt eftersom jag dumt nog tillsatte all formaldehyd (för varje tillsats) på en gång och för att vara rättvis kunde jag ha saktat ner tillsatsen av NaBH4 också.
Jag tror att jag ska försöka syntet igen nu när jag har allt (irriterande annat än en vakuumdessicator)
 

mescalito10

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 8, 2024
Messages
12
Reaction score
12
Points
3
Det blir inte för varmt när man tillsätter formaldehyd. Felet är tidigare, det är bara det att du inte började tillräckligt kallt. Se sedan till att du har en mycket bra blandning och tillsätt borhydrid så att du tillsätter pulver av borhydrid och inte stora klumpar / stenar av det. Lägg det på papper på något och hacka på det med en spatel så att bara pulver går in och blandningen är stark. Enda felet är att det inte är tillräckligt kallt innan formaldehyden tillsätts. -20C rekommenderas. -10C till -5C är fortfarande okej om mängderna inte är stora. 50% avkastning garanterad även med en skitupparbetning. Var noga med att avdunsta så mycket metanol som möjligt innan du börjar arbeta upp. Jag börjar också tro att etylacetat är bättre för upparbetning än DCM.
 

mescalito10

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 8, 2024
Messages
12
Reaction score
12
Points
3
Gul-orange-rödaktig olja är bra. Ja, den här skiten är svår att lösa upp, använd mer heptan och kyl sedan ner den, inget behov av att avdunsta.
Inga problem med att tillsätta all formaldehyd på en gång. Gör det bara igen, extrahera omedelbart med mer heptan och du är bra tror jag.
 

mescalito10

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 8, 2024
Messages
12
Reaction score
12
Points
3
För att du har extraherat det från reaktionsblandningen med vad? DCM? Kloroform? Etylacetat?
 

mescalito10

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 8, 2024
Messages
12
Reaction score
12
Points
3
Från DCM blir oljan till ***** lite orange efter destillering av DCM.
 

buffalophill

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 28, 2024
Messages
13
Reaction score
10
Points
3
Är det någon som är redo att göra en video än?
 

buffalophill

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 28, 2024
Messages
13
Reaction score
10
Points
3
syntes från https://www.thevespiary.org/talk/index.php?topic=15189.new#new

Hej killar, ett par personer har varit nyfikna på hur RP gjorde sin syntetiska DMT, så här går du. Njut av det!

Detta är för en 50 g reaktion, skala efter behov.

1) Lös upp 50 g tryptamin i ca 1 L metanol i en 2 L rundkolv och rör om tills materialet är upplöst. Kan använda överliggande omrörare eller omrörarplatta/omrörarstång. Overheard-omrörare är ett bättre alternativ, men omrörningsplatta med omrörningsstav fungerar bra. Du kan behöva sonikera eller röra om ett tag beroende på hur fint pulver din tryptamin är.
2) Placera tratten på toppen av 2 L rundkolven och tillsätt långsamt 42 g natriumcyanoborhydrid med en spatel under omrörning.
3) Placera den runda bottenkolven i ett koncentrerat salt-/isvattenbad med mycket is (vill absolut inte att isen smälter i förtid).
4) Tillsätt långsamt 90 mL ättiksyra (glacial). Tillsätt långsamt antingen manuellt eller placera tillsättningstratten/separationstratten ovanför (med ringklämma eller någon annan MacGyver-grej) för tillsättning. Det bör ta ca 10 minuter att tillsätta.
5) Se nu till att allt är i lösning och att lösningen är kall och rör om riktigt bra (vill inte ha heta fläckar), tillsätt 65 ml metanol till 65 ml 37 % formaldehyd, blanda och tillsätt sedan droppvis till den omrörda lösningen. Se till att du gör det långsamt, långsamt, långsamt. Tillsatsen bör ta minst en timme. Detta bör definitivt göras med en tillsats tratt eller sep. tratt. De är billiga och värda det.
a. Det här är steget där föroreningar kommer att dyka upp om saker inte kyls och kontrolleras.
6) Under tillsatsen av formaldehyd, håll ett öga på isbadet och när det börjar bli mer vatten och mindre is (med en anständig marginal), byt ut det och gör om det. Det är praktiskt att bara ha en 4L-flaska med mättad NaCl-lösning (vatten + salt tills det finns oupplöst salt som sitter på botten) till hands. Ta några av de stora Morton-salt sakerna i din lokala livsmedelsbutik för $ 1 vardera.
7) När all formaldehyd har tillsatts fortsätter du att röra om i isbadet i ytterligare 1 timme och låter sedan reaktionen värmas till rumstemperatur.
8)
Rör om vid rumstemperatur i 5 timmar.
9) Reaktionen är klar, nu är det dags för upparbetningen.
10) Använd en rotovap eller någon typ av MacGyver-typ förångningsinställning (måste vara under vakuum, vid 40 ° C eller lägre, roterande är trevligt), avdunsta cirka 600-800 ml metanol. Måste få en känsla för detta steg, eftersom du inte vill att allt ska fällas ut vid tillsats av bas ut eller det kommer att täppa till stoppkranen på sep. tratten, potentiellt.
11) Gör upp en 50% kaliumkarbonatlösning (i vatten) och kyl den på ett isbad. Tillsätt den långsamt till lösningen i en separeringstratt (2 L sep. tratt). Förmodligen cirka 200-400 mL. Tillsätt 200-300 mL kloroform (du kan använda diklormetan, men då riskerar du viss cyklisering). Använd pH-papper för att säkerställa att lösningen är basisk, om den fortfarande är sur eller neutral, tillsätt mer kaliumkarbonatlösning.
12) Skaka, men var försiktig med gasuppbyggnad, se till att ventilera ut sep. tratten genom avluftning. Tillsätt lite koncentrerat saltvatten (50 mL) för att påskynda separationen.
13) Behåll bottenskiktet av det organiska skiktet, kloroform (produkt), extrahera sedan det vattenhaltiga (toppskiktet) igen med ytterligare 200-300 mL kloroform. Lägg till den andra kloroformdelen och håll den på sidan.
14) Upprepa igen, för totalt cirka 1L kloroformextrakt.
15) Kombinera kloroformextrakten och tvätta en gång med 200 mL koncentrerat kaliumkarbonat (kylt på isbad innan tillsats).
16) Tvätta nu kloroformextrakt med koncentrerad saltvattenlösning 3x.
17) Indunsta kloroform ner tills inget mer avdunstar. Gå till stan på detta steg, värm upp vattenbadet till cirka 60 eller 70 när du kommer ner till nästan ingen kloroform som kommer ut och låt sitta på fullt vakuum i en timme eller två.
18) Ta bort rund bottenkolv från rotovap och låt svalna till rumstemperatur.
19) En cool sak i detta steg är att du kan röra om den ljusa bärnstensfärgade oljan i cirka 2-5 minuter, och den kommer plötsligt att förvandlas till ett fast ämne. Om den lämnas ensam kommer den långsamt att kristallisera av sig själv, men det är kul att ge den en knuff och se allt kristallisera omedelbart.
20)Rening: Det finns några sätt att rena materialet ytterligare, antingen genom omkristallisering eller kolonnkromatografi, eller båda. Om du har tillgång till en HPLC, kontrollera ditt material för renhet och bestäm vad du vill göra här.
21) Det var det, gott folk. Gå och hämta det!


När du väl har gjort det kan du göra hela reaktionen från råvara till produkt på cirka 8 timmar, med 5 timmars stilleståndstid. Om du har en HPLC, ännu snabbare, eftersom du kan övervaka framstegen ...
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Okej, jag är tillbaka, killar. Jag ber om ursäkt för att jag försvann. Alla som har pratat med mig vet att jag går igenom några SAVAGE abstinensbesvär!!!
Okej så jag gissade att den sista gula oljan är bra och jag lyckades frysa ut några kristaller från den en gång och till och med torka den rex'd klara oljan som jag *****ade med på botten torkad i en vakuumtorkare en gång OCH den är AKTIV! Haha
Jag glömde hur intensiv DMT kan vara! Jag älskar det!
Hur som helst som sagt - det går från en blek klar olja till vit till gul och nu är det som en röd färg eller åtminstone delar av den. Det är v udda.
Jag kommer förmodligen att re-x det igen med något annat kanske enkelt etanol? eller till och med försöka bara tvätta det med kallt lösningsmedel?
Saken är, säkert om jag re-x'd från heptan, om jag re,re-x från heptan kommer samma skit fortfarande att vara där inne?
Det är därför jag tänker mig en alkohol...
Eller bara en bra spray med kall heptan?
Jag känner att det var så svårt att bli fast, jag vill inte röra med det!!!

Jag tror att en A / B och defat kanske behövs.
Jag försökte det en gång med 7% ättiksyra med hexan som avfettning men avfettningen tycktes inte göra mycket.

Jag följer för närvarande en snygg reduktiv amination för MiPT med aceton och formaldehyd och reducerar sedan med NaBH4 enligt DMT-syntesen och det är ganska snyggt hur de gör upparbetningen, de saltar det direkt ur en *****lig acetonextraktion efter avfettning med xylen.
Jag tror att jag kanske bara valde fel avfettningsmedel....

Jag kommer att räkna ut det och jag lär mig en enorm mängd !!!
Jag blir lite distraherad av att köpa en 40% blandning av nitrometan och DCM så att den kan separeras för användning som endera för olika användningsområden.
Jag kan inte hitta 100% nitrometan där jag bor och när det gäller att skicka det hit kan det inte vara över 40% nitrometan men jag KAN kontrollera lösningsmedlet i vilket det är upplöst och det är helt meningsfullt att använda DCM!
Jag vet att jag kommer att behöva mer än jag för närvarande har beställt men åtminstone vet jag att det bara är DCM och nitro-m. Jag har försökt separera det röda nitrobränslet och eugh. Det STINKAR och separerar inte bra.
Du får MYCKET 9% nitro / metanol men knappast om någon nitro men lyckligtvis hittade jag åtminstone ett något bättre alternativ!
Jag *****ade med lite 2,5-dimetoxibensaldehyd så ja. Vill inte slösa bort det!

Jag tackar er för alla era kommentarer - jag kommer dit. Jag vet att jag inte BEHÖVER. en roterande förångare nu men DAM skulle det vara trevligt !!!

Kan jag fråga om någon har en membranpump för en rotovap? Hur höga är de i jämförelse med en enstegs roterande vingpump?
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Åh, och jag har erfarenhet av att göra film....

Jag vill göra det, men samtidigt - jag vill att det ska vara rätt.... de saker jag fick som jag sa har alla röda bitar i det eftersom det har blivit äldre (över dagar inte veckor), jag vill också att det ska vara tillgängligt - så ingen rotovap eller något att kristallisera vid rumstemperatur ...
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
När det gäller denna syntes, med tanke på att bitar av produkten blir röda, skulle det inte vara vettigt att istället för att gå direkt till att lägga till en KOH-lösning till den, lägga till den i en 5-7% ättiksyralösning - protonera DMT, sedan avfetta den med, ja vad som helst fungerar, eventuellt xylen (hexan fungerade inte för mig) och sedan sep det av och sedan gå till basen och extrahera med DCM?
Gör sedan en re-x från heptan? Sedan in i frysen så småningom med tanke på att jag inte kan göra negativt tryck länge eftersom det är högt!

Oljan jag hamnar med EFTER re-x är verkligen irriterande och majoriteten av produkten.

Antingen ovanstående - ELLER så antar jag att jag kunde re-x DET med något annat som alkohol? Jag vet inte, det verkar bara som om inte mycket görs i "upparbetningen" för att bli av med något av skiten som gör min DMT röd över dagar och tar jävla åldrar att stelna en goo som inte vill "sätta" - det måste finnas ett enklare sätt lol

Nu är jag inte en expertkemist men jag gör några enkla principer lol

Jag har också mycket tryptamin att antingen bränna eller lyckas men inga fler större experiment förrän jag kan lösa det i liten skala nu. Det är meningslöst ... Jag måste räkna ut exakt hur mycket heptan folk säger när de säger LOTS. Jag använder förmodligen 20-40 gånger så mycket heptan som det finns olja att re-exa från.

Jag är också oklar, värmer jag upp oljan med heptanet från kallt eller kastar jag den kokande heptanet på oljan och börjar sedan värma och röra om i en separat bägare?
 

mescalito10

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 8, 2024
Messages
12
Reaction score
12
Points
3
Vad är defat? Det finns inget fett, eftersom det inte är en växtextraktion. Eller gör du reaktionen i en smutsig kastrull med lite matolja kvar?

Du säger att det blir rött, det är normalt om du lämnar det i friluft.

Du extraherar med DCM och evaporerar sedan DCM så mycket som möjligt. Lägg sedan till samma kolv ganska lite nafta / heptan, allt gjort under omrörning, både DCM evap och nu lägger du till ditt omkristalliseringslösningsmedel.

Nu finns det lite goo i din heta nafta som inte vill lösa sig, du filtrerar antingen den skiten eller häller försiktigt ut naftan så att du inte häller denna goo tillsammans med vätskan.

När du har extraherat det här och lagt det i ett glas, sedan frysutfällt all substans och det finns lite gul eller vit olja i botten, kan du använda ett hack. Häll ut den använda naphta i en ren flaska. Ta din skål, utan naphta nu, och låt den torka lite. Skrapa den och flytta allt till en ny bägare, värm den bägaren under omrörning tills du börjar lukta av dmt, det mesta av det kvarvarande lösningsmedlet kommer att avdunsta på den lilla tiden. Denna heta DMT-vätska som du kan hälla i ytterligare en glasbehållare, när den svalnar, blir den till vitt till svagt gult vax, du kan skrapa den efter att den svalnat och göra ett fint pulver av det med ett skarpt blad.

Packa pulvret i en lufttät påse, så att det inte blir rött.
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Okej, ja, det låter vettigt.
Jag menar jag har hört talas om att de pratar om avfettning i upparbetningen från denna reaktion - jag tyckte det var konstigt men samtidigt vet Hamilton i allmänhet vad han pratar om - liksom hans gäster.
Det är konstigt - kanske han (den självlärda kemisten som intervjuades) inte menade defat och fick termen fel (det var en självlärd kemist men jag letade upp de synteser han har talat om och han var ingen bullshitter)

Hur som helst, det är ett ganska genialt hack som jag inte skulle ha tänkt på! Så är den här klara oljan jag har kvar i botten helt enkelt DMT med spår av heptan som jag inte kan få ut ur den?

Jag insåg också - varför gör jag det här i en så massivt överdimensionerad RB med massor av utrymme kvar för luft? ... inte idealiskt inser jag.

Jag insåg inte heller att det måste omröras ständigt ganska mycket från den punkt du extraherar den gula "goo" med DCM - det kan mycket väl ha påverkat saker.

Och bara 1 sak till - jag är verkligen glad att du sa nafta / heptan eftersom heptan är ganska dyrt i det här landet (vet inte om det är coz jag kunde bara hitta n-heptan eller om det inte gör någon skillnad) men iv massor av färsk, torkad nafta. Jag förstår att de inte är samma sak - missförstå mig inte, men det är tröstande att veta att jag fortfarande kan använda det vid ett tryck.

Okej så mycket att arbeta med! Tack för tipsen, på allvar.

MiPT-syntesen var ett misslyckande - ja, bättre uttryckt, upparbetningen var ett misslyckande men jag försökte dumt nog sent på kvällen medan jag inte riktigt tänkte klart men samtidigt visste jag att jag hade en rörmokare som kom idag haha
Jag antar att vi får hålla oss till en sak i taget!

Står någon annan inför dessa typer av STUPID-scenarier? Det är förmodligen bara jag och min dåliga planering och jävla livshantering....
Missförstå mig inte, jag skulle ALDRIG låta någon se någon glasbit eller något jag inte kan lägga med mina målargrejer, det är bara det ständiga ut, lägga bort, komma ut etc etc - jag flyttar snart till ett större ställe så kanske till och med har plats för ett perma-lab!
Hur som helst bara en glimt in i mitt livs dumhet! Det är därför jag behöver DMT och andra psykedelika eftersom varannan gång jag tog dem från bordet med bensodiazepinerna och opiaterna som redan var från bordet, fungerar det bara inte för mig.

Jag har varit i några av de mest vilda tillbakadragandena som kommer från dessa bensiner och den del av den resan där jag använde psykedelika mot den del där jag inte gjorde det är drastiskt annorlunda. Det handlar mer om en känsla av att det känns som om det återställer min hjärna på något sätt - särskilt längre resor, de verkar ha en mycket längre efterglöd men det är något med DMT och de världar det tar mig till ...

Jag har förmodligen som 450 g tryptamin kvar och jag kommer att arbeta i en mycket mindre skala tills jag kan räkna ut det bättre ... så gott om tid för förbättringar! lol

Jag ville faktiskt fråga er något om när ni konsumerar n,n-DMT. Någon sa till mig att jag inte tycker att det är så bra att röka det och beskrev att han satt med öppna ögon.
När jag röker DMT har de dåliga resorna varit när jag glömde att stänga ögonen och jag bara inte kan se eller jag tror att jag ser mina händer som förvandlas till rötter och det är djupt oroande men jag tycker så snart jag stänger ögonen är det mycket mindre förvirrande och skrämmande - i brist på ett bättre ord. Undrade bara på era upplevelser!
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Jag insåg just att jag borde ha sagt att jag inte vet hur DMT luktar.
🤥
Egentligen var det något jag märkte först om tryptamin - det är liknande plastig lukt.
Luktar 5-meo-t eller 5-meo-DMT och smakar som skit också? Iv rökt 5-MEO-DMT tillbaka när min första RC-leverantör någonsin (som i princip bara sålde shulgins-produkter) från Kanada men det var förmodligen som 2005 eller något? Jag kan inte riktigt komma ihåg det - jag minns inte att det är galet visuellt som DMT som är för 100% säkerhet. Det här var innan jag visste att du bara kunde extrahera det. lol
 
Top