Syntes av kokain

theone

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 13, 2022
Messages
6
Reaction score
1
Points
3
Hej alla!
Kan någon snälla hjälpa mig att syntetisera detta?
Tack så mycket.
 

Attachments

  • AnMvlKEQZJ.pdf
    51.1 KB · Views: 914
  • 0OudUIM64W.png
    0OudUIM64W.png
    18.4 KB · Views: 297

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hallå, har du prekursorer?
 

theone

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 13, 2022
Messages
6
Reaction score
1
Points
3
Hej, tyvärr har jag inte prekursorer
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Varför bestämde du dig för att syntetisera det? Det är mycket enklare att köpa en produkt som framställts under naturliga förhållanden (från blad).
 

jhdarknet

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 11, 2022
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Jag hittade det här för ett tag sedan. Det är syntes av kokain med hjälp av tropinon som jag tror är kommersiellt tillgängligt.

Jag kopierade och klistrade in.


================================================================= Den här filen är en del av 1999 Hyperreal Drug Archives Snapshot. Denna ögonblicksbild är hostad av Erowid och kommer inte att uppdateras efter oktober 1999. Informationen i dessa filer kan vara föråldrad. Se Erowid's Psychoactive Vaults för mer aktuell information. ================================================================= From: [email protected] (Jon Taylor) Newsgroups: alt.drugs Subject: Cocaine Synthesis Date: 18 Apr 1994 18:30:40 -0600 Message-ID: <[email protected]> Enjoy! -Jon CUT HERE /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Cocaine Synthesis Scanned From _Recreational Drugs: A Complete Guide to Manufacturing_ COCAINE Även om denna drog kategoriseras som ett lokalbedövningsmedel har jag valt att placera den bland hallucinogenerna på grund av de psyko-tomimetiska effekter som den ger upphov till. Kokain är inte en fenyletylamin, men det ger upphov till upphetsning i centrala nervsystemet eller stimulerande effekter som mycket liknar amfetaminernas, i synnerhet metylendioxyamfetaminernas. Detta beror på att kokainet hämmar återupptaget av det noradrenalin som frisätts av de adrenerga nervterminalerna, vilket leder till en ökad adrenerg stimulering av noradrenalinreceptorerna. Den ökade känslan av välbefinnande och det intensiva, men kortvariga, euforiska tillstånd som kokain ger upphov till kräver frekvent administrering. Kokain tränger inte igenom intakt hud, men absorberas lätt från slemhinnorna, vilket skapar behovet av att snorta det. Detta förklarar sårbildningen i nässkiljeväggen efter att kokain har sniffats under långa perioder. Den grundläggande formeln för kokain börjar med att köpa eller tillverka tropinon, omvandla tropinon till 2-karbometoxytropinon (även känd som metyl-tropan-3-on-2-karboxylat), reducera detta till ekgonin och ändra det till kokain. Låter det enkelt? Det är verkligen inte så enkelt, men med Reagans nya drogpolitik, som slår ner på all narkotikasmuggling vid gränserna, kan denna syntetiska kokain vara framtidens källa. Denna syntes är verkligen värt att utföra med de höga priser som kokain nu befaller. Som vanligt kommer jag att börja med prekursorerna och mellanprodukterna som leder fram till produkten. Succindialdehyd. Detta kan också köpas. 23,2 g succinaldoximpulver i 410 ml 1 N svavelsyra och tillsätt droppvis under omrörning vid 0Ą en lösning av 27,6 g natriumnitrit i 250 ml vatten under 3 timmar. Efter tillsatsen, rör om och låt blandningen stiga till rumstemperatur i cirka 2 timmar, se till att inte släppa in utomhusluft i reaktionen. Rör om i 5 g Ba-karbonat och filtrera. Extrahera filtratet med eter och torka, indunsta i vakuum för att få succindialdehyden. Detta har hämtats från JOC, 22, 1390 (1957). För framställning av succinaldoxim, se JOC, 21, 644 (1956). Fullständig syntes av succindialdehyd. JACS, 68, 1608 (1946). I en 2 liters 3-halsad kolv utrustad med omrörare, återflödeskondensor och en tillsatstratt blandas 1 liter etanol, 67 g nydestillerad pyrrol och 141 g hydroxylaminhydroklorid. Värm till återflöde tills de är lösta, tillsätt 106 g vattenfritt natriumkarbonat i små portioner så snabbt som reaktionen tillåter. Reflux i 24 timmar och filtrera blandningen. Indunsta filtratet till torrhet under vakuum. Ta upp återstoden i minsta möjliga mängd kokande vatten, avfärga med kol, filtrera och låt omkristallisera i kylskåp. Filtrera för att få produkten och koncentrera för att få ytterligare skörd. Utbytet av succinaldoximpulver är lite över 40 g, mp är 171-172Ą. 5,8 g av ovanstående pulver placeras i en bägare med en kapacitet på 250 ml och 54 ml 10% svavelsyra tillsätts. Kyl till 0Ą och tillsätt i små portioner 7 g natriumnitrit (om du tillsätter nitriten för snabbt kommer kvävedioxidångor att utvecklas). När dioximen är helt upplöst, låt lösningen värmas till 20Ą och sprudla färdigt. Neutralisera den gula lösningen till lackmus genom att tillsätta små portioner bariumkarbonat. Filtrera bort bariumsulfatet som fälls ut. Filtratet är 90% ren succindialdehyd och renas inte ytterligare för reaktionen för att skapa tropinon. Gör denna procedur ytterligare 3 gånger för att få rätt mängd för nästa steg, eller multiplicera de angivna mängderna med fyra och fortsätt enligt beskrivningen ovan. Ta den totala mängden succinaldehyd (erhållen från 4 av ovanstående synteser kombinerade) och lägg den utan ytterligare behandling eller rening (detta måste helst vara 15,5 g succindialdehyd) i en Erlenmeyerkolv med 4-5 liters kapacitet. Tillsätt 21,6 g metylaminhydroklorid, 46,7 g acetoneddikarboxylsyra och tillräckligt med vatten för att få en total volym på 2 liter. Justera pH till 8-10 genom att långsamt tillsätta en mättad lösning av dinatriumfosfat. Kondensatet av denna reaktion (låt stelna i ca 6 dagar) extraheras med eter, eterlösningen torkas över natriumsulfat och destilleras, produkten som kommer över vid 113Ą vid 25 mm tryck samlas upp. Vid kylning kristalliserar 14 g tropinon i rent tillstånd. Tropinon kan också erhållas genom oxidation av tropin med kaliumdikromat, men jag kunde inte hitta detaljerna för denna operation. 2-Karbometoxytropinon. En blandning av 1,35 g natriummetoxid (detta är natrium i en minimal mängd metanol), 3,5 g tropinon, 4 ml dimetylkarbonat och 10 ml toluen återflödas under 30 min. Coo] till 0Ą och tillsätt 15 ml vatten som innehåller 2,5 g ammoniumklorid. Extrahera lösningen efter skakning med fyra 50 ml portioner kloroform, torka, avdunsta kloroformen i vakuum. Lös upp oljeresten i 100 ml eter, tvätta två gånger med en blandning av 6 ml mättat kaliumkarbonat och 3 ml 3 N KOH. Torka och indunsta i vakuum för att utvinna det oreagerade tropinonet. Ta upp oljan i en lösning av vattenhaltig ammoniumklorid och extrahera med kloroform, torka och indunsta i vakuum för att få en olja. Oljan löses i varm aceton, kyls och skrapas på insidan av kolven med en glasstav för att fälla ut 2-karbometoxytropinon. Omkristallisera 16 g av denna produkt i 30 ml varm metylacetat och tillsätt 4 ml kallt vatten och 4 ml aceton. Ställ i frysen i 2 1/2 till 3 timmar. Filtrera och tvätta fällningen med kall metylacetat för att få ren produkt. Metylecgonin. 0,4 mol tropinon suspenderas i 80 ml etanol i en Parr-hydrogeneringskolv (eller något som kan ta 100 psi och inte reagera med reaktionen, som rostfritt stål eller glas). 10 g Raney Nickle tillsätts med god omrörning (omrörning eller skakning) följt av 2- 3 ml 20% NaOH-lösning. Försegla kärlet, inför 50 psi vätgasatmosfär (efter att ha spolat kärlet med vätgas) och värm till 40-50Ą. När ingen vätgas längre tas upp (tryckmätaren håller sig stabil efter att ha sjunkit till sin lägsta punkt), avlufta trycket och filtrera bort nicklet, skölj ur flaskan med kloroform och använd denna sköljning för att skölja bort nicklet medan det fortfarande finns kvar på filterpapperet. Gör filtratet basiskt med KOH efter kylning till 10Ą. Extrahera med kloroform, torka och indunsta kloroformen i vakuum för att få en olja. Blanda oljan plus eventuell fällning med en lika stor volym torr eter och filtrera. Tillsätt mer torr eter till filtratet tills det inte längre bildas någon fällning, filtrera och tillsätt resten av fällningen. Omkristallisera från isopropanol för att få ren metylecgonin. Testa för aktivitet. Om det är aktivt, hoppa ner till steget för kokain. Om det inte är aktivt, fortsätt enligt följande. Rör om med aktivt kol under 30 min, filtrera, indunsta i vakuum, lös den bruna vätskan i metanol och neutralisera med 10% HCI-syra i torr eter. Indunsta etern tills de två skikten försvinner och låt stå i 2 timmar vid 0Ą för att fälla ut titelprodukten. Det finns många sätt att reducera 2-karbometoxytropinon till metylecgonin. Jag valde att designa en Raney Nickle-reduktion eftersom den är billig och inte lika misstänkt som LAH och det är mycket lättare än zink- eller natriumamalgam. Kokain. 4,15 g metylecgonin och 5,7 g bensoesyraanhydrid i 150 ml torr bensen återflödas försiktigt i 4 timmar med försiktighet mot H20 i luften (torkrör). Kyl i isbad, syra försiktigt med saltsyra, torka och indunsta i vakuum för att få en röd olja som behandlas med en liten del isopropanoi för att fälla ut kokain. Som du kan se är detta en ganska syssla. Kokabladen ger ekgonin, vilket som du kan se bara är ett hopp bort från kokain. Om du kan få egconine, lös sedan 8l / 2 g av det i 100 ml etanol och passera (bubbla) torr HC1-gas genom denna lösning i 30 min. Låt svalna till rumstemperatur och låt stå i ytterligare 11/2 timmar. Återflödesbehandla försiktigt i 30 minuter och indunsta i vakuum. Basifiera restoljan med NaOH och filtrera för att få 8,4 g metylecgonin, som omvandlas till kokain som i kokainsteget ovan. Nedan ges en något enklare metod för att producera tropinon med de allmänna metoderna för Willstatter, som var medverkande i den första syntetiska produktionen av kokain och flera andra alkaloider. Efter att ha granskat denna metod fann jag att den var enklare än ovanstående i många avseenden. Tropinon. 10 g pyrrolidindietyldiacetat upphettas med 10 g cymene och 2 g natriumpulver, varvid reaktionen sker vid ca 160Ą. Under reaktionen (som är klar på ca 10 min) bör temperaturen inte överstiga 172Ą. Den resulterande reaktionsprodukten löses i vatten, sedan mättad med kaliumkarbonat, och oljan, som separerar, kokas med utspädd svavelsyra. 2,9 g tropinonpikrat bildas och filtreras. Här är ytterligare två formler som utarbetats av Willstatter som producerar tropinon från tropin. Notera avkastningsskillnaderna. Tropinon. Till en lösning av 25 g tropin, upplöst i 10 gånger sin vikt av 20% svavelsyra, tillsätts 25 g av en 4% lösning av kaliumpermanganat i 2 eller 3 g portioner under 45 min medan temperaturen hålls vid 10-12Ą. Tillsatsen av permanganat kommer att orsaka värme (håll temperaturen 10-12Ą) och utfällning av mangandioxid. Reaktionsblandningen är komplett efter en timme. Ett stort överskott av NaOH tillsätts och reaktionen ångdestilleras tills I liter destillat har samlats in. Tropinonet isoleras som dibenzalföreningen genom att blanda destillatet med 40 g bensaldehyd i 500 cc alkohol och 40 g 10% natriumhydroxidlösning. Låt stå flera dagar för att få dibenzaltropinon som gula nålar. Utbyte: 15,5 g, 28%. Omkristallisera från etanol för att rena. Tropinon. En lösning av 12 g kromsyra i samma mängd vatten (12 g) och 60 g isättika tillsätts droppvis under omrörning under en period av 4 timmar till en lösning av 25 g tropin i 500 cc isättika som har värmts till 60-70Ą och hålls vid denna temperatur under tillsatsen. Värm blandningen under en kort tid på ett ångbad tills all kromsyra har försvunnit, kyl och gör starkt alkaliskt med NaOH. Extrahera med ***** 500 cc portioner eter och avdunsta etern i vakuum för att få en olja som kristalliserar lätt. Renas genom att omvandlas till pikrat eller destilleras fraktionerat och fraktionen samlas upp vid 224-225Ą vid 714 mm vakuum. Tropinonerna kan användas i ovanstående formel (eller i en formel som du har hittat någon annanstans) för att omvandlas till kokain. Kom ihåg att omkristallisera 2-karbometoxytropinonen innan du omvandlar den till metylecgonin.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Tror du verkligen att någon kommer att *****föra den här syntesen? lol
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Det Athena försöker sälja dig är cirka 15 reaktioner i, 2korbometoxitropinon, det är bara en bensoylering och en etylestetifiering bort. Det är inte billigt. Det låter som en svår syntes, men det är svårare än det låter. Den här syntesen är inte bra. Du kommer att spendera mycket pengar på den inaktiva enantiomeren och pseudotropanhomologen. Det måste göras vid -c° temperatur. Jag tvivlar på att det kan göras av en hobbyist. Det finns åtminstone 3 bättre synteser på Google Scholar
 

Tetrachlor

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 10, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
3
Jag söker efter det, kan du snälla lämna en länk till dem?
 
Top