B-Nitrostyrens frågor....

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
316
Reaction score
29
Points
28
Okej så jag förstår att 2c-h freebase inte är stabil och jag är någon som går igenom benzo-abstinens och så jag kommer att erkänna att det kan finnas lite tid mellan att göra vissa steg....
Jag har lite 2,5-DMOBA och jag har samlat allt jag behöver för att förvandla det till 2c-h och sedan därifrån en hel potentiell regnbåge av produkter ...
Jag har förberett mig för den här ett tag och det har tagit mig ett tag att skaffa all skit jag behöver.
Jag är bara nyfiken, hur stabil är b-nitrostyren? Kan jag göra det steget och sedan lagra det som det är i några dagar före reduktion utan problem?
Jag har faktiskt till och med köpt lite LAH, vilket borde vara coolt. Åh och etylendiaminet jag har kommer borde vara användbart i detta också.
Efter att ha tagit så lång tid att samla och börja titta på något annat än tryptaminreduktiva aminationer, vill jag inte göra styrenet och sedan komma tillbaka för att hitta det knullat!
Jag skulle förmodligen vakuumförpacka det ändå men ja. Jag borde verkligen göra det mer - borde ha gjort det med min n,n-DMT när jag gjorde det, det kanske inte har blivit rött ... lol det är bara ett par gram men ändå. Konstigt.
Hur som helst ja, alla som har gjort syntesen antingen a la shulgin med ammoniumacetatet eller till och med om du har gjort det med etylendiamin som katalysator, chime in här och låt mig veta vad jag är ute efter! Ta
 

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 2, 2024
Messages
84
Reaction score
66
Points
18
2C-H är mycket mer stabilt än beta-nitrostyren, som en freebase kommer det långsamt att absorbera CO2 från luften och delvis kommer att förorenas med sitt karbonatsalt, men det är bara vid fri kontakt med luft, om det är tätt stängt och förvarat i kylskåp, kan du vänta många år innan du gör något mer intressant från det, om du är tillräckligt tålmodig naturligtvis.
Alternativt konvertera till HCl-salt för den långa lagringen, dessutom kan det bromeras direkt senare även i saltform.
Omkristalliserade eller tillräckligt rena nitrostyrener kan också förvaras ganska länge i kylskåp i tätt till*****na glasflaskor eller vialer, eller ännu bättre i en förseglad ampull.
 
Top