Question Någon erfarenhet av Tween 80 (Polysorbate-80) för att bromsa alkaliemulsioner?

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
659
Points
93
Deals
8
Jag har sökt olika former för att bromsa vatten-fribasemulsioner i alkalimiljö och jag fann att icke-joniska ytaktiva ämnen används för det i många fall eftersom de inte påverkar fribasen och hålls i vattenskiktet.
Verkar som Tween 80 (Polysorbate-80) men jag har aldrig använt den typen av produkter tidigare.
Finns det någon med erfarenhet av dem som vill dela med sig av sin erfarenhet?
Jag tackar.
 

Pororo

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Jan 23, 2024
Messages
99
Reaction score
41
Points
18
Deals
12
Mest intressanta ämne. Konstigt, det finns ingen som tillämpar sådana tvättmedel. Jag tänkte nyligen att använda ammoniak för detta ändamål. Kommer att testa det vid tillfället.
 

Pororo

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Jan 23, 2024
Messages
99
Reaction score
41
Points
18
Deals
12
Testade det. Ammoniak fungerar inte i det här fallet. Jag trodde att när det tillsätts till ett vattenskikt kommer det att bryta en kolloid i ett icke-polärt skikt. Men det gör det inte.
 

craris100

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 4, 2023
Messages
56
Reaction score
35
Points
18
Det används ofta för att dölja kokain
 

Pororo

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Jan 23, 2024
Messages
99
Reaction score
41
Points
18
Deals
12
Menar du - NP-40?
 

Tovenaar

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 29, 2023
Messages
62
Reaction score
32
Points
18
Kan du förklara hur de använder det? Menar du när de skickas i flytande form? Eller för lukt?
 

craris100

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 4, 2023
Messages
56
Reaction score
35
Points
18
Det fungerar som ett kelateringsmedel, det ger falskt negativt i kvalitativt test och det kan inte luktas av hundar. Det finns många sådana här produkter.
 
Top