Question Alternativa affärsidéer med hjälp av escrow, krypto och att hålla sig säker

prophet

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Mar 31, 2024
Messages
89
Reaction score
72
Points
18
Deals
18
En fråga, eller jag antar att det här är mer som en enkät. Jag märker att en majoritet av marknaderna bara använder XMR. Vad är din preferens när du använder krypto? Och om det fanns ett annat sätt att genomföra escrow-affärer utan att använda krypto men ändå förbli anonym, skulle någon ha en idé om hur man gör detta och i så fall skulle det vara möjligt att genomföra? Uppenbarligen är kontanter och döda droppar eller döda droppar och handelsprodukter av lika värde bra. Men för en marknadsplats online måste det finnas ett sätt att implementera ett säkert integrerat system som förbinder olika delar av världen där erbjudanden kan göras som håller alla säkrare eftersom även användningen av XMR har risker. I *****ändan bör minimering av risken för både köpare och säljare vara ett mål som vi alla delar, även om det innebär att vi förlorar lite vinst här och där. Jag antar att det låter galet, men när jag växte upp i den här branschen lärde jag mig att sätta människor framför vinster och framför allt minimera riskerna även om det innebär att förlora lite pengar.
 

alpino

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Oct 17, 2023
Messages
83
Reaction score
92
Points
18
Deals
17
Om du vill skydda din anonimitet använder du "kalla plånböcker", de bästa enligt min mening är Edge-plånboken är ingen KYC-verifiering eller förtroendeplånbok, jag hörde att Trezor-plånboken fungerar på samma sätt men jag har inte provat det ännu. Om du får bitcoin-byte till monero, men det bästa sättet är att acceptera endast XMR mer säker och lägre avgift utan excange behöver det.ett annat val är Electrum plånbok på Tails.Edge plånbok är bäst och har mycket låga avgifter.:)
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
529
Reaction score
246
Points
43
Så många marknader använder XMR med markets escrow. Jag tror att det beror på att det är det bästa för tillfället. Jag tycker dock att trades är en mycket intressant idé
 

QueenNefer

Don't buy from me
Member
Joined
May 13, 2024
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Hur skulle handelsgrejen fungera? Har du någon idé?

Vi arbetar för närvarande med en helt ny struktur med helt nya standarder när det gäller integritet och anonymitet.

All insikt är uppskattad
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
529
Reaction score
246
Points
43
Är du en leverantör? Jag antar att du kan handla en annan leverantör i bulk så att ni båda kan ha en mängd olika produkter för kunder
 

prophet

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Mar 31, 2024
Messages
89
Reaction score
72
Points
18
Deals
18
Ja, handelsidén skulle behöva vara leverantör till leverantör utan tvekan. Mina tankar om handel skulle dock fortfarande inkludera escrow. Som ett exempel vill leverantör A ha vad jag har till en bättre affär och han har vad jag vill och är villig att ge en bättre affär på handeln också så, vi är överens om villkoren för handel eller pris då vi var och en sätter $ i spärr, nästan som säkerhet och skickar våra paket. När var och en har mottagits och båda är nöjda återlämnas $ till varje person från escrow minus forumavgiften naturligtvis som jag tror skulle delas mellan båda parter i en handelsaffär. Alla vinner, vi får var och en en bättre affär för när jag handlar saker lokalt beror det på att vi båda har något som den andra vill ha och vi är båda villiga att komma ner lite på priset genom handel eftersom det kan göras med produkt lättare än att kompensera förlorade $ med kontanter om det är vettigt. Naturligtvis får marknaden fortfarande sitt snitt också, handelsavtalet skulle ha ett fastställt pris som alla andra affärer. Escrow-systemet skulle bara behöva justeras lite för att inkludera ett sådant alternativ.
 
Top