Syntéza izopropylnitritu

Ahojte bb fórum, toto je môj prvý príspevok a v ňom vám prinášam syntézu izopropylnitritu, protilátky proti kyanidu, ktorá môže byť veľmi užitočná v prípade (nedajbože) otravy uvedenou zlúčeninou. Rovnako v niektorých prípadoch túto látku rekreačne používajú ľudia LGBTQ+.
Chcem objasniť, že táto syntéza je pripravená výlučne na informačné účely, a nie na podporu tajnej reprodukcie niektorých chemických zlúčenín, ktoré sú na čiernej listine FBI.
Rovnako chcem objasniť, že nie som odborník na chémiu, ale skôr chemický učeň s o niečo väčšími vedomosťami ako moji spolužiaci na univerzite, pričom čistota mojich produktov je dostatočne prijateľná a nie zavrhnutiahodná.
PIQrRkE2Tm

Prístroje na použitie:

-2x500 ml kadičky
-pipeta (na extrakcie)
-200 ml skúmavka
-komorové fľaše na uskladnenie
-váha

Zlúčeniny, ktoré sa majú použiť

-180 ml izopropylalkoholu (IPA)
-300 ml koncentrovanej kyseliny chlorovodíkovej (HCl)
-230 g dusitanu sodného (NaNO2)
-180 ml destilovanej vody (dH2O)
- 1 až 2 lyžice hydrogenuhličitanu sodného (NaHCO3)

Začnime tým, že v 500 ml kadičke zmiešame 300 ml 37 % kyseliny chlorovodíkovej a 180 ml izopropylalkoholu. (nazvime túto zmes zmes B). Zmes B vložíme do chladničky asi na 30 minút, aby sa jej teplota znížila.
5g2vI1et03
ZL258VrHhD
HTRrUKYve2

Medzitým v druhej kadičke zmiešame 180 ml destilovanej vody a 230 g dusitanu sodného. (Na túto syntézu som nemal váhu, takže som jednoducho prilieval NaNO2 do dH2O, kým nevznikla presýtená reakcia. Dobre sme ju premiešali. (Nevyfotil som zmes NaNO2 a dH2O, iba vodnú fázu (potom som pridal NaNO2).

MsZytm1znX
U7Nn2KyYg6


-Keď je zmes A dobre premiešaná, pridávame už vychladnutý roztok B po kvapkách a miešame, kým nie je pridávanie úplné.


AUneoltPY0
H8hnswBkIM
JE5Mq24rPW


- Po pridaní sa vytvoria dve vrstvy (horná je hľadaný produkt)
- Potom odoberieme vrchnú vrstvu pipetou a uložíme ju do 250 ml kadičky (nemám ju, ale stačí aj sklenená)

PBjtCHLm0p
U4fSMne3Rv