Salvinorine-extractie uit Salvia Divinorum

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,692
Solutions
3
Reaction score
2,815
Points
113
Deals
1

Tinctuur maken
VxJqp2a960

Als je 100 gram gedroogd Salvia divinorum blad hebt, kun je vier tot vijf ons sterke tinctuur maken. Je kunt het blad verpulveren in een kleine elektrische koffiemolen. Het is erg belangrijk dat het blad fijngemalen wordt tot een meelachtige consistentie. Als het blad niet fijn genoeg is, zal deze snelle extractiemethode met 99% Isopropanol niet efficiënt genoeg zijn. Nadat het Salvia blad fijn gepoederd is, neem je al het poeder en doe je het in een pot die afgesloten kan worden, giet je er 99% Isopropanol in, doe je het deksel erop, schud je het minstens vijf minuten en wacht je tot de bladerdeeltjes bezinken.

Nadat al het blad naar de bodem van je pot is gezakt, giet je de Isopropanol eruit (om het te bewaren) en giet je er meer Isopropanol bij. Schud, bezink en giet het Isopropanol af met hetzelfde materiaal nog drie keer, in totaal vier keer. Was het bladpoeder dan nog minstens twee keer met vers oplosmiddel om zoveel mogelijk van het oude salvinorinehoudende oplosmiddel eruit te spoelen. Nadat je alle isopropanol van de extracties hebt verzameld, voeg je het samen in een kom of ondiepe bak en laat je het een nacht staan. Hoewel je ze misschien niet kunt zien, zullen er veel fijne deeltjes in de alcohol zweven. Deze deeltjes zijn tannine en andere fijne sedimenten van het blad en zijn zo fijn dat het wel zestien uur kan duren voordat ze allemaal uit de vloeistof zijn gezakt. Sommige mensen wassen hun blad graag met water om het grootste deel van de tannine te verwijderen voordat ze het extraheren met alcohol. Ik raad het niet aan om je blad met water te wassen, want hoewel salvinorine niet in water oplosbaar is, zijn er testen gedaan door een professionele chemicus die vaststelde dat wassen met water wel een derde van de salvinorine uit het blad kan halen, dat er iets in het blad zit waardoor de salvinorine eruit gewassen kan worden, ook al is het anders onoplosbaar in water.

Als je klaar bent met het verwijderen van alle bladdeeltjes uit alle Isopropanol die je in één bak hebt verzameld, is de volgende stap wachten tot de ultrafijne tanninesedimenten uit de vloeistof zijn bezonken. Zet de
L7wN4Vvurs
kom met groene Isopropanol minstens acht uur op een donkere plek uit het licht, zodat het grootste deel van de sedimenten naar de bodem van de kom bezinkt. Je denkt misschien dat deze fijne sedimenten er niet in zitten, maar je zult zien wat ik bedoel na een paar uur wanneer het zich begint te verzamelen op de bodem van de kom. Het is belangrijk dat je het groene isopropanol-extract in het donker zet terwijl je wacht, omdat licht een wisselwerking kan hebben met salvinorine in alcohol en een deel van je opbrengst kan vernietigen.

Nadat je genoeg tijd hebt gegeven om het grootste deel van de tanninesedimenten te laten bezinken, giet je de vloeistof langzaam in een andere kom, waarbij je al het sediment dat op de bodem van de eerste kom is gevallen achterlaat. Laat de tweede container nu nog acht uur in het donker staan om te zien of er nog meer sediment uitvalt. Nadat het bezinkt, giet je langzaam de groene Isopropanol weer af, waarbij je erop let dat je het bruine of groen gekleurde poeder op de bodem achterlaat. Als je het bezinksel acht uur lang 's nachts laat uitlekken, verwijder je het meeste bezinksel en de meeste tannines die uit de alcohol zullen vallen, maar als je het 16 uur lang laat zitten, weet je zeker dat al het bezinksel eruit is gevallen. Het verwijderen van het bezinksel in twee of drie stappen maakt het makkelijker, want zelfs als je voorzichtig bent, heb ik gemerkt dat er telkens een deel overvloeit met het oplosmiddel als je het probeert te scheiden. Met deze methode is het niet nodig om speciaal te filteren. Ik heb zowel papier als doek geprobeerd om oplosmiddel te filteren na extracties, en de fijne deeltjes lijken altijd door het filter te gaan. De beste manier om het fijne bezinksel te verwijderen is om het gewoon te laten bezinken. Het gebruik van papieren koffiefilters of katoenen doeken om het bezinksel te verwijderen kan ook Salvinorin verwijderen, vooral als je doeken gebruikt, omdat deze een deel van het Salvinorin-bevattende oplosmiddel opzuigen.

Als je klaar bent met het verwijderen van de meeste vies smakende bezinksel, kun je nu alle Isopropanol verdampen, het zwart uitziende wasachtige extract afsch*****n en het volledig oplossen in sterke drinkalcohol. Zo'n 95% (190 proof) Everclear is hier perfect voor, maar ik heb ook 75,5% (151 proof) Everclear (Ethanole, EtOH) gebruikt. Als je 100 gram gedroogd blad met een gemiddelde potentie hebt geëxtraheerd , moet je in staat zijn om minstens ~118 mL (4 ounces) tinctuur met een hoge potentie te maken van het extract, en tot ~177 mL (6+ ounces) als je blad een hoger salvinorinegehalte heeft dan gemiddeld blad, afhankelijk van hoe goed je blad is. Het salvinorinegehalte van Salvia divinorum bladeren kan variëren van ongeveer 2 tot 4 mg per gedroogde gram, hoewel 4 mg per gram ongewoon hoog is. Ik beschouw een blad met een gehalte van 2 tot 2,5 mg per gram gedroogd blad als gemiddeld.
Ygft7FzexV
Salvinorine A (Divinorin A):
Kookpunt: 760 bij 760 mm Hg;
Smeltpunt: 235-238 °C;
Molecuulgewicht: 432,469 g/mole;
Dichtheid: 1,3±0,1 g/mL;
CAS-nummer: 83729-01-5.

Extra stap om tinctuur van hoge kwaliteit te maken

Als al het extractiemiddel volledig verdampt is, kan het worden geschraapt en opnieuw worden samengesteld met drinkalcohol om een zeer donkere en misschien ruw smakende tinctuur te maken, maar het zal zeer effectief zijn. Als je een beter smakende tinctuur wilt maken, kun je het grootste deel van de zwarte was verwijderen met nafta. Als je deze extra stap wilt nemen, kun je gewoon wat schone nafta in de extractieschaal gieten, al het extract afsch*****n en het geheel (met nafta en al) in een smalle glazen container doen. Je wast de meeste was uit het extract met de nafta, waarin Salvinorine niet oplosbaar is. Nadat de deeltjes een half uur of langer zijn blijven liggen, verwijder je de nafta en laat je het ruwe extract dat zich op de bodem heeft afgezet achter, giet je er meer verse nafta bij en wacht je nog een half uur of langer voordat je het weer weggiet. Na een paar wasbeurten op deze manier zal het ruwe extract op de bodem van de container steeds lichter van kleur worden. Zodra het extract niet langer een donkere zwarte kleur heeft en oplicht tot dennennaaldgroen, kun je stoppen met het wassen met nafta en het ruwe extract drogen. Het droge extract moet genoeg was verwijderd hebben zodat het donkergroen is. De textuur van het gedroogde extract moet een droge, korrelige substantie zijn die met een lepel fijngemalen kan worden. Wees niet bezorgd als er een dun korstje donkerzwart op zit wanneer het gedroogd is, want dat is normaal. Er zal een klein, dun korstje zwart bovenop zitten, maar dit laagje moet zo dun zijn dat het ongeveer de dikte heeft van een stukje kopieerpapier als het helemaal droog is. Wanneer je het extract fijnmaalt, moet deze bovenlaag zich zo goed vermengen met de donkergroene salvinorine dat je helemaal geen zwart meer ziet in het poeder, alleen een donkergroen poeder. Als het extract volledig droog is en er absoluut geen spoor of geur van nafta meer te ruiken is, kun je het weer aanvullen met drinkalcohol. Ik heb gemerkt dat deze stap een tinctuur oplevert die van extreem hoge kwaliteit is en net zo goed als het beste dat verkrijgbaar is op de commerciële markt, misschien zelfs krachtiger. Het is krachtig genoeg om het extract te reconstitueren in 151 proof Everclear en nog steeds een zeer effectieve tinctuur te maken, hoewel reconstitueren met 98% drinkalcohol nog beter zou zijn.

Opmerkingen
E8iT4j0dYM

Als je 100 gram blad hebt geëxtraheerd dat ongeveer 2,5+ mg salvinorine per gram blad bevat, zou je in staat moeten zijn om minstens 5 ons sterke tinctuur te maken die bijna 1,5 mg salvinorine per ml alcohol bevat. Dit is hoger dan de meeste commerciële tincturen. Als het enigszins mogelijk is, gebruik dan 95% (190 proof) alcohol om het donkergekleurde wasachtige extract op te lossen, omdat alcohol met een hoger proof de tinctuur effectiever maakt. Ook zullen de donkere chlorofylen van de extractie de tinctuur veel effectiever maken dan zonder, omdat de was zowel de hoeveelheid Salvinorine verhoogt die de alcohol kan vasthouden als de sublinguale absorptie van Salvinorine verhoogt. Salvia divinorum tinctuur heeft niet zoveel van de chlorofylen of zwarte was nodig om effectief te zijn. Tinctuur die op deze manier is gemaakt zal een sterkere smaak hebben dan de soort die je bij de meeste verkopers kunt kopen, maar je tinctuur zal erg krachtig zijn en erg goed werken.

Alcohol tinctuur kan niet erg veel salvinorine bevatten, slechts ongeveer 1,5 mg per ml vloeistof bij kamertemperatuur. Het zou een paar tienden meer mg per ml kunnen zijn, dus houd me niet aan dat getal. Mensen die Salvia divinorum tincturen maken, willen niet dat de salvinorine kristalliseert uit de vloeistof, dus ze laden het niet tot het maximum dat het kan bevatten omdat een temperatuurdaling van slechts 20 graden ervoor kan zorgen dat een deel van de salvinorine eruit valt als een vaste stof. Voor Salvia tinctuur moet je alcohol met een zo hoog mogelijk bewijs gebruiken, en je wilt geen pure salvinorine gebruiken met alleen alcohol, omdat de verbindingen in de groene chlorofylen van het Salvia blad de sublinguale absorptie helpen. De donkere chlorofylverbindingen in de alcoholtinctuur zorgen ervoor dat alcohol met een hoog alcoholpercentage meer salvinorine per ml vloeistof vasthoudt, maar dit effect overheerst meer bij alcohol waar heel weinig water in zit. Drinkalcohol die bijna 98% is zou het beste zijn om te gebruiken voor het maken van tinctuur, het zou veel effectiever zijn op die manier in vergelijking met het gebruik van 151 proof Everclear dat bijna 25% water bevat.

Dit proces vereist dat het blad zo fijn mogelijk gepoederd wordt om efficiënt genoeg te zijn voor het korte schudden en weken. Als je je pot met verpoederd blad en Isopropanol in totaal vier keer gedurende minstens vijf minuten schudt (tussen het laten bezinken van het blad door) met elke keer een nieuwe spoeling van 99% Isopropanol voor een totaal van 20 minuten of meer schudden, kun je waarschijnlijk ongeveer 80+% van de Salvinorine uit het blad halen zonder dagen te hoeven wachten. Als je het blad drie dagen in het oplosmiddel laat weken, het minstens tien minuten per dag schudt en het oplosmiddel elke dag verwijdert, zou dit bijna 90-95% van de salvinorine moeten opleveren die met deze methode uit het blad kan worden gehaald, zolang je het blad nog een keer met verse isopropanol doorspoelt telkens als je het oplosmiddel verwijdert. Dit helpt om meer van de salvinorine uit het natte poeder te wassen voordat je de pot sluit voor de volgende 24 uur weken. De meerdaagse week- en schudmethode is erg efficiënt en helpt om het grootste deel van de resterende salvinorine uit het blad te krijgen. Het duurt lang om de laatste 10-20% salvinorine eruit te krijgen, omdat je inspanningen na de eerste twee of drie keer schudden en schudden steeds minder rendement opleveren. Bewaar het oplosmiddel van elke extractiedag in een pot en giet het na 24 uur voorzichtig over in een andere opvangbak, waarbij je het sediment dat er elke dag uitvalt achterlaat.

Fotogids van extractieproces

Hier is een fotogids voor het extraheren van salvinorine met 99% isopropanol. De wasbeurten met nafta en isopropanol in deze gids zijn bedoeld om de meeste zwarte was te verwijderen, zodat de salvinorine gebruikt kan worden om verrijkt blad te maken. Als je tinctuur maakt, was dan alleen nafta en niet meer. Ga niet door met wassen met kleine hoeveelheden Isopropanol, want dit zal zeker te veel was verwijderen voor een effectieve tinctuur.
1. 100 gram salviablad werd fijngemalen tot een meelachtige consistentie met een goedkope koffiemolen met hoog toerental en vervolgens geweekt in 99% IPA op kamertemperatuur. Deze kleine koffiemolens zijn te vinden bij de meeste grote supermarkten of andere algemene winkels die keukenartikelen verkopen en zijn zeer geschikt voor het verpulveren van gedroogd Salvia blad.
IYThK23JOQ
Ongeacht het merk zien ze er van binnen allemaal zo uit. Laat de motor niet langer dan een minuut draaien en laat hem tussen het malen door een minuut afkoelen, anders worden ze te heet en kunnen ze doorbranden.
BUVBxQcHXl
2. 2. Extractie pot: Voeg 100 g bladpoeder toe aan een pot met 99% IPA, schud vijf minuten en zet dan stil om de grove bladdeeltjes te laten bezinken voordat je de IPA afgiet. Extraheer het blad 4 tot 6 keer gedurende 5 minuten per keer (gebruik geen aceton, de plastic verzegeling in het deksel smelt).
6FgM8mpBal
3. 3. Extraheer de IPA in een platte pyrex pan: Alle IPA van de meervoudige extracties werden samengevoegd in één pan die enkele uren ongestoord bleef staan zodat de sedimenten de tijd kregen om uit de vloeistof te bezinken.
KRPTy8Q1uN
30 minuten na het gieten van het extract in deze pan kun je het tanninesediment zien dat nog steeds uit de vloeistof valt. Ik heb een plekje op de bodem schoongeveegd en daar een paperclip geplaatst om te laten zien dat de vloeistof nog steeds troebel is. Zou helder moeten zijn.
2WZtiH0cT7
Een uur later kon ik de vlek er weer afvegen, het tanninesediment valt er nog steeds uit.
5NR4yFfgm8
Ik nam deze foto ongeveer 45 minuten na de vorige en gebruikte mijn vinger opnieuw om de plek naast de paperclip die ik al schoongemaakt had, schoon te maken. Je kunt zien dat de tannine nog steeds uit de vloeistof valt.
F9Qky4UlgJ
Close-up van het bezinksel.
Obyg6QGstz
4. Ik heb de IPA in een andere container gegoten om het bezinksel dat eruit is gevallen te verwijderen en het te wegen, na het schoonmaken heb ik de IPA teruggegoten voor verdere scheiding.
6de720bKrN
IPA na verwijdering van het sediment: Vergelijk het kleurverschil tussen de IPA op deze foto nadat het sediment was verwijderd met de eerste foto voordat het was verwijderd. Het is nu veel lichter, maar er zal nog steeds sediment uitvallen.
MHsiOjfnIT
Twaalf uur later vond ik meer tanninesediment in de bodem. Ik weet niet of het resterende sediment in het eerste uur of de eerste twee uur van die 12 uur eruit viel, of de hele tijd. Het was meer verspreid tot ik de vloeistof rondgooide.
YxFqJHDZsj
5. Droge tweede sedimentafscheiding: Ik heb de IPA nog een keer afgegoten om het laatste sediment te verwijderen.
ZlgEtf5JVs
Donkerder worden: Ik heb de glazen pan schoongemaakt en ben doorgegaan met het verdampen van de ISP. Je kunt zien dat de vloeistof donkerder wordt naarmate het volume afneemt.
K6BU9aEJFA
Samengeklonterd IPA-extract: Dit is dezelfde hoeveelheid vloeistof die samengeklonterd is in één uiteinde van de pan, één uiteinde van de pan werd opgetild.
CM4jqP50Om
Klaar voor overhevelen: Als de IPA zover is ingedampt, wordt het behoorlijk dik en beginnen de wassen uit de vloeistof te komen. De vloeistof moet worden overgebracht voordat de was begint neer te slaan of in kleine deeltjes verandert.
Wz31i8Xybx
6. Breng het over in een kleine kom: Ik liet de IPA verdampen tot ongeveer een derde of minder van het volume op de vorige foto en bracht het over in een kleine kom voor de laatste verdamping.
TnE96w04QA
7. Verplaats naar een oven van 49°С: De kom met IPA was verdampt, toen het vloeistofniveau gereduceerd was tot ongeveer 30% van het oorspronkelijke volume heb ik de kom naar een oven verplaatst die verwarmd was tot 49°С. om de resterende vloeistof te verdampen zonder dat er lucht op geblazen werd zodat de Salvinorin zou bezinken.
Uyd5YOfAvh
Close up, ventilator verdampt: Door deflits van de camera lijkt de vloeistof een beetje rood.
AWz9IUBlp0
8. Droog extract: De kleine hoeveelheid IPA werd vervolgens volledig uit het extract verdampt in een oven die op 49°С stond.
D7KDvn6IfL
Er zat veel zwarte was in het gedroogde extract, maar niet zoveel als ik dacht dat er zou overblijven.
YCHXIrkiZS
Je kunt zien dat het extraheren goed ging door het lichtgekleurde extract op de bodem van de kom. Je kunt nafta in de kom gieten om het makkelijker uit te sch*****n, en dan alles overgieten in een klein flesje of potje om de was eruit te wassen.
H4QpUJ9wly
9. Eerste nafta wasbeurt: Gebruik een pot die groot genoeg is zodat het gedroogde extract niet meer dan een derde van het volume in beslag neemt. Meng de nafta er grondig doorheen en zet het 30 minuten opzij. Neem dan met een oogdruppelaar een derde van de vloeistof uit de bovenkant en zorg ervoor dat je niet te diep in het potje druppelt.
EKDJpzmBQs
10. Tweede naftaspoeling: Na het verwijderen van een derde van de vloeistof uit de eerste spoeling en het toevoegen van meer nafta voor een tweede spoeling, wacht je nog eens 30 minuten tot de deeltjes zich weer op de bodem hebben afgezet voordat je met een oogdruppelaar nafta van de bovenkant verwijdert.
8nxZo25Lkm
11. Derde nafta wasbeurt: Bij de tweede of derde wasbeurt zou je de ruwe Salvinorine op de bodem van je container moeten kunnen zien.
A9wzLbynTd
12. Vierde nafta wassing.
NtWCkQdiNO
13. Vijfde naftawasbeurt.
HQKMdPpO6y
14. Zesde nafta wasbeurt: De salvinorine was meer neergeslagen dan op de vorige foto en ziet er donkerder uit dan anders, dat en de belichting was niet zo goed op deze foto.
0ImB3TZXWL
15. Zevende nafta wasbeurt: Op dit punt hoef je het extract niet verder te reinigen. Verder reinigen met IPA zal de opbrengst verminderen. Het extract is al behoorlijk puur en zeer geschikt om blad mee te veredelen, tinctuur van te maken of een soort kauwtablet. Het is zeer krachtig.
TTyJhSMjYg
De kom waarin ik het geconcentreerde IPA-extract heb gedroogd, het flesje dat ik gebruik om de was uit het ruwe extract te wassen en de groene nafta van de zeven wasbeurten.
72ryOXblPs
Dit is alle nafta die gebruikt is in de zeven wasbeurten, bijna 237 ml.
42pZMdRq3Y
16. Eerste IPA-wasbeurt: Giet de nafta uit voordat je IPA toevoegt. Elke keer dat je met IPA reinigt, verlies je wat van je salvinorine. Je hoeft het extract niet te reinigen met IPA, het is puur genoeg voor het maken van verrijkt blad enz.
LGwnWsvCTz
17. Tweede IPA-wasbeurt: Ik goot de donkere IPA uit en voegde schone IPA toe om meer van de was te verwijderen. De flacon werd dertig seconden geschud en vijf minuten neergezet voordat ik deze foto nam, en de fijne salvinorinedeeltjes bezinken nog steeds op de bodem.
MqDKGudVhN
18. De derde IPA-wasbeurt bezinkt nog steeds. Ik ga het extract drogen om te voorkomen dat er bij elke spoeling Salvinorine verloren gaat.
ZevrNQMgcJ
19. Gedroogd extract: ik ben gestopt met het wassen van de salvinorine en heb het gedroogd op een Teflon koekjesplaat in een oven ingesteld op 49°С. Je kunt zien dat de chlorofylen bovenop gedroogd zijn, zoals altijd.
LIHLCEA2iq
Hoewel de salvinorine een groene tint heeft, is het erg geconcentreerd en zou er niet veel meer reiniging nodig zijn om het helemaal wit te maken. Ik schat dat ik in 20 minuten meer dan 75% van de salvinorine uit het blad heb kunnen halen. 60 zou beter zijn.
RluEmdVc1I
Er groeiden kristallen uit dit extract toen ik al het poeder oploste in ongeveer 25 ml alcohol van 57-60 °С 75,5% (151 proof). Ik heb de met salvinorine verzadigde alcohol in dit flesje drie keer opnieuw verwarmd met een magnetron tot het bijna kookte, waarbij ik de oplossing telkens liet afkoelen tot kamertemperatuur. Na de derde keer verwarmen en afkoelen vormden zich deze grote kristallen. Bewaar het oplosmiddel in het donker terwijl je wacht tot de sedimenten eruit vallen. Licht kan salvinorine vernietigen.
HnjDwMrqei
Waarschuwing: Probeer niet te doseren met het geraffineerde extract of poeder, het is veel te krachtig. Slechts een paar tienden van een milligram zijn al te sterk voor sommige mensen. Salvinorine is een krachtig bedwelmend middel dat de motorische controle van het lichaam kan verminderen van minuten tot een uur of meer na gebruik. Er is veel dat we niet begrijpen over salvinorine en de effecten ervan. Ik raad nooit iemand aan deze stof te gebruiken, die beslissing ligt bij iedereen: doe je eigen onderzoek.
QJxhvy10e5
 
Last edited by a moderator:

T0lek511

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 10, 2023
Messages
126
Reaction score
86
Points
28
Deals
1
Kan EtOH gebruikt worden?
 
Top