Pyridine

xoxorthadox

Don't buy from me
New Member
Joined
May 7, 2022
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Pyridine Het is een licht ontvlambare, zwak basische, watermengbare vloeistof met een kenmerkende, onaangename visachtige geur. Het is meestal eenvoudig te maken voor degenen die niet gemakkelijk toegang hebben tot dergelijke precursoren. Dit is een korte beschrijving van de productie van pyridine.
Niacine+koperchromiet= (decarboxalisatie) van niacine= pyridine. Op dit moment verzamel ik wat ik nodig heb om koperchromiet te maken, maar ik moet aluminiumdichromiet maken en het baseren op aluminiumchromiet, dan kan ik beginnen met de productie van koperchromiet. Ik zal meer posten als ik een update heb over de voortgang, eventuele vragen of suggesties, of zelfs ideeën om pyridine te verkrijgen, laat dan een reactie achter. Waar ik ben is pyridine een schema II gereguleerde en in de gaten gehouden chemische stof...
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
417
Points
63
Verbazingwekkend. Wat zullen ze als volgende inplannen :). Ik ga binnenkort pyridine maken als onderdeel van het maken van thalidomide (wat een weinig bekende recreatieve drug is, beter bekend om zijn terratogene effecten). Ik heb toegang tot kaliumdichromaat, maar je kunt net zo goed het veel toegankelijkere kopercarbonaat gebruiken. Zoals NileRed deed:
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
417
Points
63
Dus deed ik mijn pyridinesynthese met gemengde resultaten. Vanwege de toegankelijkheid van de reagentia koos ik voor de destructieve decarboxylering van niacine door hitte, met koperchloride als katalysator. Blijkbaar levert het gebruik van koperchromiet een betere opbrengst op, maar in plaats van weken te prutsen aan de perfecte katalysator deed ik het op de makkelijke, goedkope en toegankelijke manier.

Alles verliep vlot, maar ik heb mijn reactiemassa zeker oververhit en veel product verloren door ongeduldig te zijn. De destillatieopstelling liep over met dampen en het meeste ontsnapte zonder te condenseren (zie foto). Ik ga het dus nog een keer met meer voorzichtigheid doen bij het verwarmen.

Ik verzamelde echter een mooie kleine opbrengst in de vorm van ruwe, onzuivere, gele pyridine, die ik vervolgens destilleerde in een spin, het eerste gele deel weggooide van de meer vluchtige onzuiverheden in de gedestilleerde vloeistof, en de rest behandelde met vers gedroogd magnesiumsulfaat. Mooi, helder, watervrij pyridine was het resultaat. De opbrengst was net zo verschrikkelijk als de geur, maar ik heb genoeg voor mijn volgende probeersel.
 

Attachments

  • T9nxr45yHm.JPG
    T9nxr45yHm.JPG
    3 MB · Views: 801
  • OqS8BmpXiG.JPG
    OqS8BmpXiG.JPG
    2.2 MB · Views: 755
Top