Vraag over de synthese van MDMA?

Franziskadiecoole

Don't buy from me
Member
Language
🇩🇪
Joined
Jul 23, 2024
Messages
3
Reaction score
1
Points
3
Ik heb deze dialoog van een website gehaald. Kan iemand een recept voor me maken met deze informatie?


NIEUWS
MUZIEK
TECHNOLOGIE
SHOP
DRUGWAARSCHUWINGEN
Scheikundeles - hoe ecstasy wordt gemaakt
GEPUBLICEERD OP 25. JUNI 2019 DOOR GABRIEL POPP

Symbolisch beeld
We kennen allemaal de kleine tabletjes die onder andere het actieve ingrediënt MDMA bevatten. Ze worden vaak "E's", delen, knikkers, rondjes of gewoon dingen genoemd. Ecstasypillen worden waarschijnlijk het meest geproduceerd in Nederland. ZDFneo heeft onlangs zelfs een serie over dit onderwerp gemaakt. We deden er hier verslag van. Maar hoe wordt ecstasy eigenlijk geproduceerd?

Aangezien ik zelf niet echt een expert ben op het gebied van chemie, klinkt het meeste mij in de oren als een treinstation. We willen ook niemand aanmoedigen om zelf drugs te produceren. Maar omdat ecstasy op de een of andere manier deel uitmaakt van de technoscene, wilden we wat dieper op het onderwerp ingaan.

De basisstof voor de synthese van MDMA (3,4-methyleendioxy-N-methylamfetamine) is meestal piperonal, wat eigenlijk een smaakstof is met een vanille- en amandelgeur. Deze stof reageert met nitroethaan in een condensatiereactie om 1-(3,4-methyleendioxyfenyl)-2-nitropeen te vormen. Dit wordt vervolgens gehydrogeneerd tot piperonylmethylketon met behulp van elektrolytisch ijzer en azijnzuur. Het eindproduct MDMA wordt in één enkele stap verkregen door deze verbinding te laten reageren met methylamine. Tegelijkertijd wordt alles gehydrogeneerd met behulp van aluminium en water. De afgewerkte MDMA wordt meestal gemengd met andere componenten zoals cafeïnepoeder en in kleine, kleurrijke pillen geperst.

Het is eigenlijk net als het bakken van een cake. Het is allemaal heel eenvoudig! Het is eigenlijk ook niet illegaal. Je moet alleen een vergunning aanvragen bij het Federaal Instituut voor Geneesmiddelen en Medische Hulpmiddelen. Hiervoor moet je wel apotheker zijn.
 

Gerhard Schrader

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
4
Reaction score
1
Points
3
Ik zou de route via nitrethaan en piperonal niet aanraden, omdat zowel piperonal als nitroethaan niet gemakkelijk te kopen zijn. En de uiteindelijk geproduceerde stof is MDA, niet MDMA.

Gemakkelijker zijn de syntheseroutes die beginnen met safrool, dat gemakkelijk kan worden gewonnen uit sassafrasolie. Als je geen sassafrasolie kunt krijgen, kun je het relatief eenvoudig produceren uit de sassafraswortel door middel van stoomdestillatie.

Je kunt hier goede instructies vinden op de Amfetaminen pagina. De items voor meth leiden naar MDMA als je MDP2P gebruikt, die onder amfetamine naar MDA als je de basisstof voor XTC gebruikt.

Als je echter alleen een hanteerbare hoeveelheid wilt produceren voor eigen gebruik, dan zou ik de halosafrol-route aanraden. Je kunt hier goede instructies vinden: https://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhn...f2qgyd.torify.net/resources/total-synthesis-ii.68/.
Vooral vanaf pagina 148-158.

Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Ik praat graag over chemie en drugs ;)
 
Top