informatie over neusverzorging ?

alterego

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 8, 2023
Messages
20
Reaction score
6
Points
3
Er is geen informatie over chronisch nasaal gebruik (op deze site).
Ik heb een paar vragen:
Neussteun voor dagelijkse gebruikers? (anders dan spoelen met zout water, maakt mijn neus nog droger)
Wat is het verband tussen neus, neusbijholten en trommelvliezen? (Soms als ik mijn neus snuit in een vloeipapiertje lijkt het alsof mijn trommelvlies ontploft en heb ik dat gevoel "in een vliegtuig te zitten"), een paar keer werd ik er onmiddellijk duizelig van (mijn dokter zei dat het kwam door de coördinatiekristallen die zich achter de trommeloren bevinden).
Groetjes.
 

Chem-Safe

Chem-Safe - Energy Control
Language
🇪🇸
Joined
Feb 22, 2023
Messages
43
Reaction score
25
Points
18
Deze reeks maatregelen zal helpen om deze risico's te beperken:

  • Verstuif de stof goed voor toediening.
  • Gebruik niet altijd dezelfde kant van de neus, maar wissel af tussen beide neusgaten.
  • Gebruik een schoon oppervlak (vermijd bijvoorbeeld het gebruik van een toiletpot).
  • Irrigeer de neusgaten met een zoutoplossing (of warm water met een beetje zout) na gebruik.
  • Gebruik je eigen, schone wegwerptulula. Een post-it briefje of een schoon stukje papier (geen bankbiljet) is voldoende.
    • Deze laatste tip is vooral belangrijk omdat het Hepatitis C-virus (HCV) is aangetroffen in bankbiljetten en andere materialen die worden gebruikt om te inhaleren. Er is geen duidelijk bewijs dat het kan worden overgedragen door het delen van tissues, maar het is duidelijk dat sommige ziekteverwekkers worden overgedragen door neusvloeistoffen (bijv. verkoudheids- of griepvirussen), dus het gebruik van een persoonlijke, niet-overdraagbare tissue zou een basisregel voor hygiëne moeten zijn.
Wat betreft de relatie tussen de neus, sinussen en trommelvliezen, is er een verbinding tussen beide via de buis van Eustachius. De buis van Eustachius is een smalle buis die het middenoor verbindt met de achterkant van de keel. Deze verbinding helpt de druk in het middenoor in evenwicht te houden en zorgt ervoor dat lucht het oor in en uit kan stromen.

Wanneer je je neus snuit, vooral ruw of intensief, kan de druk in het middenoor tijdelijk worden beïnvloed.
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
216
Reaction score
223
Points
43
Uitstekende aanbevelingen hierboven!

Ik zou een paar details willen toevoegen. Voor irrigatie kun je het beste een 0,9% NaCl zoutoplossing gebruiken. En het is beter om oplossingen met zout te weigeren - als de concentratie onjuist is, kun je het slijmvlies uitdrogen, wat we absoluut niet nodig hebben.

Als het mogelijk is, is het ook nuttig om de lucht in huis te bevochtigen.

Als er voortdurend gesnoven wordt, zal het slijmvlies vroeg of laat toch beschadigd raken. Daarom is het de moeite waard om af en toe een pauze in te lassen, waarin je een herstellende kuur voor je neusslijmvlies kunt doen.

1. Druppel perzikolie 1-2 druppels in elk neusgat 2 keer per dag gedurende 7-14 dagen, afhankelijk van de toestand.
2. 2. Maak 2 uur na de druppels tampons van het verband, smeer ze in met Actovegin zalf en breng ze 30 minuten lang in elk neusgat in. Ook 2 keer per dag gedurende 7-14 dagen.
3. Eventuele medicinale druppels voor de neus op oliebasis met natuurlijke bestanddelen (dennenknoppen, munt, alsem, sint-janskruid, kamille, enz.) Druppel 2-3 keer per dag gedurende 7-14 dagen.

Het is duidelijk dat tijdens de kuur het gebruik van inrtanosal volledig moet worden onderbroken.
 

xile

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2023
Messages
102
Reaction score
52
Points
28
Voortdurend snuiven kan ook andere schade veroorzaken, maar dan schade aan de neus. Mijn advies is als je het elke dag doet, probeer je terug te trekken. Gebruik je drug alleen voor het ene gebruik. Elke drug heeft zijn nut en als je het de hele tijd doet, eindig je in een verslaving en fatale schade aan je lichaam.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Vermijd kraanwater bij het irrigeren, gebruik gedestilleerd om pathogene organismen te voorkomen die over het algemeen veilig zijn als ze worden ingeslikt, maar een ravage aanrichten als ze in de neusholte bij de hersenen terechtkomen.
 

Arbus

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 10, 2023
Messages
14
Reaction score
11
Points
3
ik heb vroeger neuszalf gebruikt
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
216
Reaction score
223
Points
43
Wat voor zalven heb je gebruikt en hoeveel hielpen ze? En na welke medicijnen?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
512
Points
63
Deals
5
Ik ben hem niet, maar ik heb kamferdampen en ureum 15% preparaat gebruikt. Kamfer is wonderbaarlijk voor chronische sinusitispatiënten.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Doe moeite om zuivere producten aan te schaffen of ze zelf te zuiveren. Niet *****elen aan die 1/4 gram fenacetine of levamisol kan geen kwaad.
 

Cranston

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 20, 2023
Messages
76
Reaction score
45
Points
18
Het beste advies is (zoals altijd): probeer verschillende methoden. Hier betekent dit verschillende toedieningsroutes. Ik ken geen IV, maar er blijven 4 goed gedocumenteerde types over :)
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
216
Reaction score
223
Points
43
Ik zou niemand aanraden om over te schakelen op een infuus in vergelijking met snuiven. De risico's in deze gevallen zijn onvergelijkbaar in hun snelheid. Maar het afwisselen van neusgaten, het verminderen van enkelvoudige doseringen en frequentie, het verzorgen van de slijmvliezen - dit is de moeite waard om aandacht aan te besteden.
 
Top