Question Heeft LSD nare mentale/fysieke bijwerkingen?

Grandthumb123

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 23, 2022
Messages
36
Reaction score
38
Points
18
Ik las altijd over mensen die LSD-trips hadden om van verslavingen af te komen of hun depressie te genezen. Dit deed me denken dat de drug helemaal prima was, maar ik zou graag van iemand horen die LSD heeft gebruikt en me vertelt hoe het is en wat ze voelden?
 

drZarah

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
7
Reaction score
1
Points
1
Om je vraag in de kop te beantwoorden: voor zover wij weten, geven systematische reviews en meta-analyses aan dat LSD niet schadelijk is voor de menselijke gezondheid. Studies die het tegendeel aantonen hebben meestal een slecht uitgewerkt experimenteel design (en vaak bevestigen de onderzoekers die hierbij betrokken zijn hun vooroordelen). De tweede vraag, daarentegen, kan alleen authentiek worden beantwoord op basis van ieders eigen, idiosyncratische ervaringen.
 

LurkingInSight

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 2, 2023
Messages
1
Reaction score
1
Points
1
Psychedelica hebben een enorm scala aan effecten, je zult niet perfect overeenkomen met de ervaring van een ander. Ik raad je aan om even op deze website te kijken:

Wat betreft het afkicken van de verslaving kan ik dit beamen, 3 uur lang wil ik geen nicotine, het is heel bevrijdend. Ik kan me voorstellen dat mensen met meer wilskracht dan ik dat gevoel meedragen en het nooit laten vallen.
Depressie genezen, volgens mij is depressie dat je vastzit in een sleur van negatief denken, en psychedelica halen je uit deze mindset en gooien je voor een tijdje in iets geks en daarna ben je nog steeds dezelfde jij, dezelfde problemen en misschien zelfs dezelfde gevoelens, maar je hebt die herinnering aan een andere mindset en emoties en perspectief op alles en het verandert je manier van denken omdat je niet kunt ontkennen dat je anders dacht en het voelde heel echt.
Dit is het echte the*****utische voordeel van LSD en psychedelica. Ze stellen je in staat om dingen op een nieuwe manier te zien. Als je te maken hebt met iets heel krachtigs als geestelijke ziekten, misbruik en trauma's, zeer negatieve jeugdervaringen of -lessen, die je besluitvorming in het leven sturen en die uiteindelijk leiden tot een onsuccesvol en ongelukkig leven, dan kan iets dat je in staat stelt om dingen anders te zien, misschien niet juist of permanent, maar gewoon een tijdje anders, mensen op reis zetten van zelfreflectie en uiteindelijk verbetering.
We zijn onze eigen ergste critici en we zijn er zelf ook het slechtst in.
In termen van mijn eigen ervaringen.
Hoe ik me voelde over mijn zintuiglijke input veranderde, het veranderde welk voedsel ik lekker vond, natuurlijk voedsel kreeg de voorkeur, maar gefabriceerd voedsel kon lekker zijn als het op de juiste manier werd gedaan of met veel suiker/vetten. Visuele dingen in deze wereld die door mensen zijn gemaakt en die niet de natuurlijke regels weerspiegelen over hoe dingen eruit zouden moeten zien (ik weet niet precies wat ik hiermee bedoel, maar voor het grootste deel is het duidelijk wanneer iemand iets heeft gemaakt en de vanzelfsprekendheid ervan verbleekt in vergelijking met de schoonheid van de natuur). Dingen voelden verbazingwekkend, geluiden voelden alsof ze verder weg waren maar ik kon ze duidelijker horen. Zintuigen op één lijn met andere zintuigen, alsof ze op hun eigen manier hetzelfde voelen. Geen synesthesie, denk meer aan dansen hoe beweging gekoppeld is aan de geluiden die je hoort.
Tijd werd onmogelijk om echt bij te houden, je gevoel ervoor is naar de klote, als je te veel neemt kun je het niet bijhouden, als je niet genoeg hebt genomen om die controle over gedachten te verliezen dan kun je uitrekenen hoe lang het is geweest, dit zal moeilijker zijn.
Recursieve gedachten, dit zijn gedachten die steeds weer terugkomen. Dit kan geweldig zijn als je een diep persoonlijke, zelfreflecterende en transformerende realisatie over jezelf hebt die elke keer euforisch aanvoelt, maar het kan ook een hel zijn als je een traumatische gedachte hebt over iets vreselijks in je leven en je lange tijd in die lus blijft hangen. (Sommige mensen melden echter dat ze zich daarna beter voelen over de dingen die negatieve emoties veroorzaken)
Ik kreeg krampen door mijn hele lichaam, ze voelden briljant.

Ik zou het niet aanraden als je een psychische aandoening hebt met hallucinaties of wanen. Het zal je toestand verergeren, het kan nieuwe dingen triggeren en de frequentie ervan verhogen. Als je een geschiedenis van psychische aandoeningen in je familie hebt en je het gevoel hebt dat jij het misschien ook in je hebt, doe het dan gewoon niet.
Dat gezegd hebbende, hebben psychedelica mij ook geholpen om mijn grootste probleem met mezelf te zien en dat had te maken met waangedachten en het feit dat ik wist dat ik ze had.

Ik ben eerlijk gezegd van mening dat de enige mensen die echt baat zouden hebben bij het gebruik van LSD en andere psychedelica, zeer onaangepaste mensen zijn. Jongens die van jongs af aan gewelddadig zijn geweest, vrouwen die verkracht zijn, mensen die hun bewustzijn verdrinken in chemicaliën omdat ze hun eigen gedachten niet kunnen verdragen, al deze mensen hebben een moment nodig weg van het normale leven, om andere dingen te overwegen waar ze nooit over nagedacht hebben.
Normale, regelmatig aangepaste mensen die de juiste hoeveelheid trauma hebben gehad, hebben ze niet nodig, omdat ze veel ervaringen in hun leven hebben gehad die hen hebben gedwongen om de manier waarop ze over de wereld denken op een eerlijke manier te heroverwegen. Je zult weten of je weg in deze wereld functioneel is of niet, omdat je je mislukkingen consequent verbetert, niet verslechtert.
Je kunt er nog steeds positieve mentale veranderingen door krijgen als je een goed aangepast persoon bent, maar heb je ze nodig, of zou het leven je dezelfde les op een minder intense manier hebben gegeven omdat je van nature ontvankelijk bent voor nieuwe denkwijzen.

Sorry voor mijn muur van spam, ik kan, net als alle evangelisch-achtige langharige hippies die psychedelica aan de wereld opdringen, veel vertellen over onze ervaringen en je zult er niet veel van leren, maar ik denk echt dat ze voordelen hebben, het is geen wondermiddel, maar het is beter voor sommige dingen dan elk ander hulpmiddel dat we op dit moment in ons arsenaal hebben.
 
Top