Hulp bij chloroformsynthese, destilleren of niet destilleren?

AcidBase

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Joined
Sep 2, 2024
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Hallo,
Ik heb de synthese van chloroform opgezocht en het is me al 2 keer gelukt met vloeibaar bleekmiddel en aceton. Maar op sommige plaatsen staat dat het na filteren ook gedestilleerd moet worden als het voor mensen gebruikt zou worden.
Mijn probleem is dat niemand zegt waarom het gedestilleerd moet worden. Is het om het water er helemaal uit te halen? Of is er een andere vervelende stof mee gemengd in vloeibare vorm die niet gefilterd wordt?

Ik gebruik chloroform voornamelijk om opioïden zoals heroïne te extraheren als ik een zuur/base-extractie doe, dus destilleren alleen om water te verwijderen zou zinloos zijn. Maar aan de andere kant wil ik weten of er iets smerigs in de chloroform zit dat de heroïne kan besmetten, zelfs na verdamping, dat gevaarlijk kan zijn voor gebruik, vooral als iemand de gezuiverde heroïne intranasaal of intraveneus gaat gebruiken.

Hartelijk dank!
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
531
Reaction score
287
Points
63
Je moet het oplosmiddel destilleren en ook drogen met watervrij MgSO4, Na2SO4 of CaCL2. Normaal gesproken is er een eenvoudige en vervolgens een gefractioneerde destillatie uit te voeren voor zuiverheid.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,402
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Als je het ruwe spul 2 dagen achter in je vriezer legt, bevriest een deel van het water en kun je de chloroform gewoon van het ijs afgieten en het ijs weggooien. Er zijn een paar bijproducten die in deze synthese voorkomen, dus destillatie wordt ten zeerste aanbevolen. Als niemand het genoemd heeft, moet je 2 ml aceton achterhouden, dat is de begrenzer van de reactie. Je moet alle aceton die je hebt toegevoegd opgebruiken omdat aceton oplost in water en chloroform, dus als er aan het eind nog iets over is, is je chloroform afval en kun je het niet meer herstellen.
 
Top