Question elke expert Methylamine

ass2772

Don't buy from me
Member
Joined
Mar 11, 2024
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Hallo, een tutorial om thuis te doen voor de omzetting van methylamine HCL in methylamine 40% aqua?
 

alpino

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Oct 17, 2023
Messages
83
Reaction score
93
Points
18
Deals
17
Ingrediënten:

Methylaminehydrochloride (vast)

Natriumhydroxide (NaOH) of Kaliumhydroxide (KOH) (vast)

Water

Instructies:

Bereid de basisoplossing:

Los natriumhydroxide (NaOH) of kaliumhydroxide (KOH) op in water om een basische oplossing te maken met een concentratie van 20-30%.

Los methylaminehydrochloride op:

Los methylaminehydrochloride op in water om een geconcentreerde oplossing te maken.

Volumes berekenen:

Bereken het volume van de geconcentreerde methylaminehydrochlorideoplossing dat nodig is om een methylamineconcentratie van 40% te bereiken. Bijvoorbeeld, voor 100 mL van 40% methylamineoplossing heb je 40 mL methylamine nodig.

Meng de oplossingen:

Voeg langzaam het berekende volume van de geconcentreerde methylaminehydrochlorideoplossing toe aan de basisoplossing onder voortdurend roeren.

Controleer de pH:

Controleer de pH van de oplossing terwijl je de base toevoegt. Ga door met het toevoegen van de base totdat de pH ongeveer 10-11 is.

Scheiden:

Laat de oplossing bezinken en decanteer of hevel dan het vloeibare gedeelte af dat de methylamineoplossing bevat.

Veiligheidsmaatregelen:

Hanteer chemicaliën veilig in een goed geventileerde ruimte.

Draag geschikte beschermende kleding, zoals handschoenen en een veiligheidsbril.

Als je deze stappen volgt, krijg je een methylamineoplossing van 40%.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Ik ben sceptisch en ik zal je vertellen waarom. Ik heb eerder berekend dat het maximale percentage methylamine dat in water kon oplossen 50% m/m was. Door een oplossing te maken van methylammoniumchloride en een oplossing van base, zul je geen 40% oplossing kunnen bereiken. Je kunt het niet concentreren door destillatie of verdamping omdat methylamine een gas is bij kamertemperatuur en volume.
Een andere onoverkomelijke hindernis is het feit dat methylammoniumchloride (methylamine HCL) een oplosbaarheid heeft van 1,8g/LITER! IN 20°C water en CH³NH² een opbrengst heeft van 43% (100g CH³NH²HCL produceert 43g CH³NH ²).
CH³NH²)
 

alpino

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Oct 17, 2023
Messages
83
Reaction score
93
Points
18
Deals
17
het lijkt erop dat het bereiken van een 40% oplossing van methylamine trouigh de methode met kaliumcarbonaat niet haalbaar is. als een 40% oplossing nodig is, zouden alternatieve benaderingen of overwegingen nodig zijn.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Oh en nog 1 ding. Neutralisatie van een HCL met een R' Oh produceert H²O en R'CL. R' staat voor alles dat aan een CL- blijft hangen. 1 mol zuur + 1 mol base = 1 mol zout en 1 mol water
 

alpino

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Oct 17, 2023
Messages
83
Reaction score
93
Points
18
Deals
17
Je hebt gelijk dat het neutraliseren van één mol zuur met één mol base één mol zout en één mol water oplevert. In dit geval zou het gevormde zout inderdaad R'Cl zijn, waarbij R' staat voor de groep die zich hecht aan het chloride-ion.
 

alpino

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Oct 17, 2023
Messages
83
Reaction score
93
Points
18
Deals
17
Bedankt voor de verduidelijking
 

jotoy

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 20, 2023
Messages
12
Reaction score
1
Points
3
Werkt deze manier voor methylamine in methanoloplossing?
 
Top