Safer Shake and bake-metoden skal gennemgås.

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 22, 2024
Messages
32
Reaction score
4
Points
8
Jeg fik denne opskrift af en ven, der er kemiker, og som fortalte mig, at SnB er farligt, og at dette burde være mere sikkert.

Der er et par ting derinde, som jeg finder meget interessante, mens andre undrer mig meget.
Hvorfor siger de fleste, at man kun skal bruge ammoniumnitrat, men han er imod det?


For det første forudsætter det, at du har lavet PSE-udtræk fra dine piller. Jeg kan ikke kommentere, om det vil fungere fra knuste piller.

Og jeg kan ikke direkte dele udtrækningsmetoderne, da det afhænger af specifikke pilleingredienser og fyld.

=======

Jeg er stadig imod SnB, da det videnskabeligt set kræver tryksikkert udstyr, men da du insisterer, vil jeg i det mindste guide dig gennem en procedure med lavere risiko.

1. vælg den rigtige kolbe til reaktionen, jeg anbefaler en gammel brandslukker 🧯, men sørg for, at den er helt tæt (helst med en kontrolventil, der åbner og lukker efter behov).

2. brug ikke ammoniumnitrat, fordi det har en større tendens til at eksplodere. brug i stedet ammoniumsulfat eller ammoniumklorid som en sikker ammoniakkilde.
3. basen er selvfølgelig natriumhydroxid. brug altid en mættet opløsning for at minimere mængden af vand, der bruges i reaktionen, da det hurtigt forbruger litium og genererer varme.

4. tilsæt upolært opløsningsmiddel til ammoniaksalt (uopløseligt)
5. Tilsæt derefter natriumhydroxidopløsning gradvist (ikke det hele på én gang), da det udvikler varme hurtigt.

6. Reaktionen frigiver ammoniakgas og natriumsulfat som biprodukt.

7. Hold reaktionskolben i et isbad hele tiden. Det er meget nyttigt for at reducere det tryk, der er nødvendigt for at gøre ammoniakken flydende.

**** Åbn langsomt ventilen hvert 2. eller 3. minut for at mindske trykket.

****Denne proces kræver ca. 20-30 minutter for at gøre ammoniakken flydende.


Nu til SnB:

1.Dump i alle pseudoefedrin, efedrin, phenylpropanamin eller andre substituerede beta-hydroxyphenethylaminer.

Bemærk: Du kan bruge det ikke-polære lag fra ekstraktion Tek, men det resulterende produkt vil være mindre rent.

2. få lithium metalstrimmel (hold den altid gemt i ikke-polært opløsningsmiddel for at forhindre oxidation og brand 🔥). klip den med en saks til ca. 2x2 cm størrelse, og tilsæt langsomt 2-3 stykker lithium til reaktionskolben hvert 5-8 minut. ryst kolben forsigtigt efter tilsætning af stykker lithium for at få aminen (ikke-polært lag) i kontakt med frie lithiumioner (i flydende gas vandigt lag)

Bemærk: Åbn ventilen for at gøre beholderen trykløs, før du åbner forseglingen. dette er ekstremt vigtigt for din sikkerhed.
Forsegl altid beholderen igen, når du har tilføjet metalstykker.

3. denne proces vil tage ca. 40-120 minutter.

4. Derefter skal du tage trykket af beholderen og flytte alt over i et bægerglas, hurtigt få ureageret lithium ud af opløsningen og putte det i et upolært opløsningsmiddel for at forhindre brand.

5. opløsningen vil have en brun farve (indikerer reageret lithium). bortskaf det vandige lag (indeholder ammoniak) og behold det upolære lag (indeholder produktets frie base).

6.Vask brændstoflaget med vand 3 gange for at slippe af med suspenderet ammoniak (nødvendigt trin. Hvis du springer dette trin over, vil *****produktet have ammoniumchlorid blandet med det).

7. Brug H2SO4 og bordsalt til at boble HCL-gas ind i brændstoflaget.

8. Det resulterende salt er uopløseligt og vil straks udfældes.

9. Vask produktet med iskold acetone.

Sidste og meget vigtige bemærkning: Det er vigtigt at bruge saltformen (pseudoephedrinhydrochlorid) i denne reaktion.
Hvis du be*****ter dig for at bruge en freebase i brændstofform, skal du bruge ammoniumchlorid som ammoniakkilde.

Vær forsigtig med det hele. Jeg er stadig imod det, men hvis du er villig til at gøre det, så gør du det. Jeg hjælper dig kun med at reducere risikoen, når du arbejder med kemikalier.

## Målinger

Disse målinger er nok til at reducere 3000 mg pseudo.
1. Tilsæt 36 g natriumhydroxid til 75 ml vand, og sørg for, at alt opløses, og at opløsningen vender tilbage til stuetemperatur 🌡️.
2. Til ammoniumchlorid skal der bruges 53 g. Til ammoniumsulfat skal der bruges 66 g (begge giver samme mængde ammoniakgas).
3. Til brændstof er 50 ml mere end nok.
4. Hvis der er brug for yderligere gas (beholderen er for stor til at sætte under tryk), tilsættes en blanding af 2,5 g NaOH (fast form) + 4 g ammoniumsalt direkte til reaktionen uden at tilsætte vand. dette forhold 2,5/4 kan tilsættes gentagne gange hvert 3. minut under forsigtig blanding, indtil der er opsamlet nok væske (kan gentages op til 35 gange).
5. Lithium: En strimmel fra CR123A-batteri er mere end nok til 3.000 mg.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
I første omgang ser det brugbart ud. Jeg har ikke beregnet tallene. Jeg vil gerne nævne, at du ikke behøver en mættet opløsning, du KAN blande NaOH og ammoniumsaltet tørt og dryppe vand på det. Reaktionen skaber vand, der holder det i gang, og så behøver du kun 1/2 gram (et halvt batteri værd) litium. også vandflasker af plast (de tynde) er designet til at håndtere over 100 psi og en sodavandsflaske 130 psi, men KAN normalt håndtere 150 psi Anmonia er flydende ved stuetemperatur ved 100 psi. de eksploderer ikke spontant, de strækker sig først. Jeg har set en 2-liters flaske gå fra 12" høj til 24" høj, før den sprang. Når den begynder at strække sig, er det tid til at udlufte den (eller når du ikke kan bukke den med din tommelfinger).
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
ammoniumforholdene er forkerte😕 53 gram NH3CI er det samme som 132 gram(NH3)²SO⁴. når et regnestykke er dårligt, er flere som regel dårlige Og. ofte betyder det, at forfatteren ikke KAN afbalancere en reaktion, hvilket er et dårligt tegn
 

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 22, 2024
Messages
32
Reaction score
4
Points
8
Hører vi ikke historier om folk, der laver shake and bake i deres biler? Er det ikke sandt? Hvad sker der, hvis proportionerne ikke er præcise? Urenheder? eller det tilføjer affald? eller det mislykkes bare?

Hvad er forskellen på at bruge ammoniumnitrat, sulfat eller klorid?
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Ja, folk gør det i deres biler, rygsække og stort set hvor som helst. Skoven er ofte et attraktivt sted. Normalt kan s&b-metoden ikke beregnes nøjagtigt, fordi reaktionen ikke er kontrolleret, og kemikalierne ikke er rene. Nogle metoder bruger hele knuste piller eller endda hele uknuste piller. Der anvendes flere forskellige reagenser, og hvis du tilsætter vand, forbrænder du en masse litium, så jeg har set opskrifter på alt fra et halvt AA-batteri til 2AA-batterier, hvor der grundlæggende er 1 gram i et batteri (0,94 g ifølge Energizer, der henviser til avancerede litium-AA'er for 15 år siden) pr. 5000 mg (ofte 2 kasser).
I dette særlige scenarie er forskellen mellem sulfatkalk og nitrat lille, fordi alt, hvad du gør, er at knække det for at frigive ammoniak, men jeg forestiller mig, at Nh⁴Cl+NaOH=NH³(g), NaCl og H²O, hvilket har et par konsekvenser. Det tilfører vand til den videre reaktion, og vand æder også dit litium. (NH³)²SO⁴+NaOH=Na²SO⁴, 2NH³, 2H²O. Bemærk, at natriumsulfat fremstilles her og er et godt tørremiddel. Der bindes 8 vandmolekyler pr. molekyle, så ammoniumsulfat får helt sikkert brug for noget vand. Så NH⁴NO³+ NaOH=Nh³ gas. H²O og NaNo³. Natriumnitrat, som ser ud til at kunne stjæle lidt litium. Ingen af dem gør eller ødelægger en reaktion. For lidt kan resultere i en ufuldstændig reaktion, og for meget vil bare efterlade mere affald i dit udstyr. Den eneste risiko for total fiasko er, at der ikke skabes nok tryk til at fortætte, og at der ikke skabes opløste elektroner (litiumbronze).
DEN PRIMÆRE TING, DEN GØR, ER AT SÅ TVIVL OM FORFATTERENS EVNER. Jeg har set mange opskrifter, som bestemt ikke er blevet afprøvet, fordi de er fatalt fejlbehæftede på den ene eller anden måde. Mange mennesker løber en stor risiko og spilder penge på dårlige opskrifter. Man behøver ikke at få succes for at brænde sit hus ned og komme i fængsel.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
forholdet mellem NAOH og ( NH3)²So⁴ skal være 1:3, og til NH³ CL er forholdet 3:4.
 

Anarchy Labz

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Apr 9, 2024
Messages
54
Reaction score
43
Points
18
Virker syntesen så? Jeg vil gerne lave meth, men det er svært at få fat i ammoniumnitrat, så jeg vil bruge ammoniumklorid.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Min mening er, som skrevet, nej. Det andet trin 7 (at åbne reaktoren gentagne gange) kommer ikke til at fungere. Så snart du slipper trykket, bliver ammoniakken til gas, din solvaterede elektron bliver øjeblikkeligt ødelagt, og du er tilbage ved start 1. Når du først har tilsat litium, kan du ikke slippe trykket. Andre problemer, jeg ser med det, er, at generelt set er 1 gram litium teknisk set 5 gange så meget, som du har brug for, og normalt bruger du dobbelt så meget, som du har brug for, alt det ekstra vand i den "mættede" NaOH-opløsning vil æde sig igennem en hel masse af det, og der er ingen grund til at bruge en mættet opløsning, da reaktionen laver nok vand til at fuldføre sig selv, når den går i gang. Jeg har ikke engang forsøgt at beregne det, da der ikke er nogen måde at beregne, hvad der vil ske med tingene inde i en reaktion i en beholder, du ikke kan se ind i, men der er helt sikkert nok vand i dette skema til at dræbe det
 

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 22, 2024
Messages
32
Reaction score
4
Points
8
Jeg kan godt se, hvad du mener. 75 ml er meget vand, og jeg tror, han foreslog det, fordi han ville have NaOH-opløsningen til at køle af, før han blandede det i, og dermed reducere varmen for at mindske risikoen.

Jeg brugte en enklere metode, hvor jeg kom litium først, PSE, NH₄NO₃ alle sammen i brændstoffet, NaOH til sidst. Derefter 5 ml vand kun for at sætte gang i reaktionen.

Jeg sætter normalt et helt batteri med lithium, fordi det er mere irriterende at holde halvdelen i en separat beholder og overføre det end omkostningerne ved det ekstra lithium. endda et CR123A-batterier, fordi de undertiden er billigere Energizer AA-lithiumbatterier.

Tak for din feedback. det er virkelig nyttigt.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Hvorfor poste ENDNU en dårlig SnB-opskrift? Som om der ikke var nok forvirring og vandrehistorier omkring denne særlige metode. Hvorfor blive ved med at føje til den? Jeg har skrevet om en sikker måde at gøre det på - og jeg er så sikker på sikkerheden, at jeg oven i købet gør det i en glasflaske. Alt, hvad du har brug for at vide, er allerede skrevet og lagt ud på denne side. Det er nemt nok for en total noob at finde ud af. PDF-filen, som Flatline ikke skrev. PDF-filen, som Douda opdaterede. SnB-videoen fra Hamiltons Pharmacopeia - "How not to cook meth" og AthenaLeaks Rocky Mountain Police SnB cook video. Alt, hvad jeg gjorde, var at sætte det hele sammen og finde ud af det, og jeg fandt ud af det uden formel kemitræning/erfaring uden at skade mig selv. Hvorfor genopfinde hjulet?

Det er klart, at alle vælger at lave en SnB på egen risiko. Når det er sagt, er denne opskrift fra din "kemikerven" frygtelig uvidende og uansvarlig og alvorligt vildledende, idet den antyder, at han er en professionel, der har taget sig tid til at optimere sikkerheden for resten af os idioter eller noget. Jeg er ked af at sige det på den måde, for som sagt er jeg ikke kemiker, jeg har ikke engang været i en kemiklasse, men jeg kan se på denne opskrift og sige, at den ikke vil virke. Ikke alene vil den ikke virke, men den er endda sandsynligvis MERE farlig end de fleste af de allerede beskrevne opskrifter. Han beskriver birkens reaktionsproces præcist for det meste, men det er også det hele. Mere vand end brændstof? Mener du det? Hvis han rent faktisk selv havde prøvet det, før han fortalte folk "Den sikre måde at lave en SnB på" "Fra en certificeret kemiker", og selv om I alle er "imod det", vælger I alligevel at misinformere andre, vel vidende at I ikke ved det. Hvis han havde prøvet det, ville han vide, hvad der sker, når H2O og Li reagerer, og at det hurtigt ville gå galt. Han ville ikke forsøge at sprede mere forvirring ... kun øge faren - ud fra et synspunkt om total uvidenhed.

---"Vær forsigtig med det hele. Jeg er stadig imod det, men hvis du er villig til at gøre det, så gør du det. Jeg hjælper dig kun med at reducere risikoen, når du arbejder med kemikalier." ---
Du siger, at du prøver at forebygge skader, hvad er det?

Jeg gider ikke rive det fra hinanden, det er en dårlig opskrift - spild ikke din tid og dine penge. Som jeg sagde, har jeg allerede vist en arbejdsmetode, der er sikker, og lagt den ud. Der er 100 forskellige måder, der vil fungere, det, jeg postede, er ikke "SANDHEDEN", det er bare en anden måde at flå en kat på. Der er så meget plads at lege med i denne metode. Når du forstår, hvad du egentlig prøver at gøre med denne procedure, indser du, at det faktisk er sværere at ødelægge det. Hvis du er så bange, kan du bare bruge en ildslukker i stedet for en glasflaske, hvis det får dig til at føle dig bedre tilpas. Jeg forstår ikke, hvorfor man skal bekymre sig om sikkerheden, når man alligevel planlægger at lufte ud hvert andet minut ... hvilket, bortset fra al H2O, også garanterer, at det ikke vil gøre en skid. Du kommer bare til at brænde al din Li.

Alle, der planlægger at lave en SnB, SKAL FORSTÅ, at der er en strategi, en metode til at udføre denne proces med succes. Det er ikke så let, som det plejede at være - man kan ikke længere bare smide PSE, Anh NH3 og Li i en flaske og begynde at ryste for at lave meth på denne måde. Der er en grund til, at man tilsætter ingredienserne med en taktisk hensigt og håndterer det på bestemte måder i forskellige faser. Det er lidt af en temperamentsfuld proces ... men man er faktisk nødt til at prøve det for at vide det og finde ud af det.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
MAN pas på med de glasflasker. Pak dem ind i hønsenet eller noget. Det er ikke eksplosionen, det er glasskårene med 1000 fps. Hvis flasken har en hårfin revne, kan den eksplodere ved 10 psi. Murerbaljer er beregnet til 60 psi, og laboratorieglas lavet til tryk er godt til 100 psi, men du vil være tæt på eller over det uden en måde at vide nøjagtigt, og en glasflaske giver ingen indikation af, at den vil eksplodere. Plastflasker strækker sig først, så du kan løbe derover og udløse trykket, når det begynder at blive højere.
 
View previous replies…

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Det er uden tvivl lidt dumdristigt af mig. Jeg gør det for at give os andre lidt selvtillid. Jeg ved det ikke, måske burde jeg lade være.... Jeg kan ikke forklare, hvordan det kom til mig så let
andet end min basisviden og erfaring fra andre områder i livet, der gik ind i det. At være omhyggelig med at læse og genlæse al information om denne proces og forstå den. At have gode lytte-/kommunikationsevner - ja, med livløse ting. En plante kommunikerer, at den har brug for vand, ved at visne. Ligesom denne proces kommunikerer, skal man kende de tegn, man skal lytte efter, hvad det betyder, og hvordan man skal reagere.

Jeg bør gøre opmærksom på det:
Jeg bruger en større flaske end nødvendigt med flere hundrede ml (1,5 l). Jeg foretrækker disse kombucha-flasker - de er lidt tykkere end de fleste flasker, jeg har lagt mærke til, og de er lavet til at kunne klare et vist indre tryk. Visse champagneflasker kan være gode, men jeg ved ikke med propperne.
En anden overvejelse er kapslen. Det er en plastikhætte med bred mund, som på en 3-liters sodavandsflaske - jeg har bemærket, at den vil give mig de første advarselstegn på for højt tryk. Hætten buler ud i toppen - det er det svage punkt på flasken, der kan "trykkes ind." Hvis det fortsætter for længe, vil hætten blive forvredet, og dampen vil begynde at slippe ud, og du vil kunne høre det på den hvæsende lyd som fra en kedel, og du vil helt sikkert kunne høre det på ammoniakken, der brænder i næse og øjne.
Sikkerhedsforanstaltninger? Egentlig ikke... Jeg improviserer et slags eksplosionsskjold ved at lade det stå i en spand på 5 liter. Jeg kan godt lide ideen med hønsenet ...
Jeg har tænkt på at pakke flasken ind/forstærke den med gorillatape. Måske laver jeg en kevlar-dragt af phonebooks....
Det ideelle ville være et stort, klart plexiglasskjold, som man kan stikke hænderne igennem eller under ... du ved ...
Når du ser idioten fra New England i de landsdækkende nyheder på grund af en frygtelig voldsom og grusom SnB-ulykke, kan du hælde noget sprut ud til din homie.

o7
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Nej, hvis du rent faktisk bruger en plastikhætte, tvivler jeg på, at den kan opnå 50 psi, før luften bare lækker ud. Især hvis det er varmt.
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Da jeg oprindeligt lavede den vellykkede kørsel, var jeg nødt til at varme den op på en kogeplade i et stykke tid, fordi det var vinter her. Jeg kender naturligvis ikke PSI, men som jeg siger, smider jeg alt i og lukker den, og jeg behøver normalt ikke at åbne den, før den er færdig. Hvis der stadig er noget synligt Li, ryster jeg bare lortet i et minut, mens jeg lader det køle ned for at kondensere ammoniakken. Så jeg mener, at uanset PSI virker hætten. Hvis du mener, at den med garanti vil begynde at lække ved ~50 PSI, er det vel endnu bedre for sikkerheden end at bruge en glasbil.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,405
Solutions
4
Reaction score
960
Points
113
Deals
1
Hvad. en. *****ing. Rutsjebane! En krukke direkte på en brænder har en forventet levetid på ca. 5 minutter, og bunden falder som regel ned. Så lidt som en klud i en gryde med vand med jr på kluden vil forhindre det. Murerbaljer, trykkogning støvsuger temperaturer ved tryk. Jeg plejede at trykkoge 3 omgange med 32 murerbaljer nogle dage og brugte lortet ud af plastlåg. Ved 250 °F er de lidt bløde og har brug for en 1/4 omdrejning for at stramme låget, før de køler af, eller luft suges ind igen og forurener det (det er vand, der koger ved 2 atmosfærer). 50 psi er et kommercielt lastbilsdæktryk. Måske ville jeg blive overrasket over det, hvem ved. Jeg varmede et reagensglas op med en phenolhætte, og da det sprang, var det helt sikkert 100 psi. Jeg blev overrasket over, at jeg havde fingre, for jeg troede, det eksploderede, men hætten sprang af, og det var så højt, at jeg slukkede alle lysene, og politiet bankede på min dør 3 minutter senere.
 

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 22, 2024
Messages
32
Reaction score
4
Points
8
@SoldadoDeDrogas @Frit Buchner Tak for jeres anmeldelser af dette.

Jeg kan se, hvor ufuldstændig og faktisk sværere at følge dette er. Jeg troede, at denne person forsøgte at hjælpe mig, men han ledte mig i den forkerte retning.

Han foreslår dog ikke at blande vand med lithium. dette er kun at vaske efter reaktionen.
Og han starter ikke fra piller, men han ville have mig til at udtrække Pseudo i et tidligere ekstraktionstrin.

Det burde jeg måske også have skrevet ...

Anyway, de andre opskrifter er heller ikke noob-venlige. Så jeg har på en måde opgivet det her nu.

Jeg forstår ikke, hvordan folk siger, at de kan gøre det i bagagerummet på deres bil på en parkeringsplads eller i en autocamper på et par timer. med alle de involverede trin ...
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
226
Reaction score
159
Points
43
Det er ikke noget problem, min ven.
Jeg vil gerne lave en god og detaljeret videoforklaring på et tidspunkt. I det mindste vil jeg lave endnu et indlæg om eksperimentet. Når jeg ser tilbage på mit sidste indlæg, føler jeg ikke, at jeg ydede det den retfærdighed, jeg kunne have gjort - men det var ikke meningen, at det skulle være et selvstændigt indlæg. Jeg bandt bare alt det andet sammen og forsøgte at vise/forklare, hvordan det fungerede.
Mit indlæg forudsætter, at du har fordøjet alt det andet materiale og har en grundlæggende forståelse.

Du kan gøre det på et par timer hvor som helst på grund af det næsten ubegrænsede improvisationspotentiale i hverdagens genstande/produkter. Du kan gøre det med visse knuste piller uden ekstraktion først, så længe det eneste amin er EP/PSE, og forfalskningerne tillader det. Ekstraktion er kun nødvendig, hvis du skal lave et stort parti, eller hvis der er noget, der ødelægger *****produktet. Reaktionen tager kun omkring en time, hvis det er det, især hvis du har erfaring og ikke behøver at referere. Bortset fra det skal du bare filtrere, tørre og derefter gasse reaktionsbrændstoffet. Filtrer saltet og vask det med acetone. Det er det hele ... og du har et godt produkt, ren d-meth - "crank." Det er godt at bruge på dette tidspunkt, men du kan rense det yderligere og krystallisere det til is, hvis du vil.
 
Top