Opløsning

johski

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 10, 2022
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
hej godmorgen folkens
Er der nogen her, der tilfældigvis kender til isomeri og racematspaltning/separation?
Jeg vil gerne adskille eksisterende racemisk metamfetamin (d- og l-isomer), så jeg kun har d-meth-isomeren til rådighed.
Desværre finder jeg relativt lidt, for lidt ... så jeg vil prøve lykken med jer.
Efter sigende skulle det virke med d-vinsyre, men hvordan?
Det ville være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe mig og måske har en guide? eller et link til en guide?

Tak på forhånd

Jeg ønsker dig en dejlig dag


hilsen

johski
 

Curiousonion

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 29, 2022
Messages
190
Reaction score
67
Points
28

Opløsning af racemisk metamfetamin

85 dele racemisk metamfetamin indføres i en opløsning af 100 dele d-vinsyre i 1000 dele methylalkohol. Efter længere tids henstand suges ca. 100 dele af det udfældede salt af og ekstraheres med varm ethylalkohol. Da d-tartratet af dextrogent metamfetamin er letopløseligt i både methylalkohol og ethylalkohol, mens d-tartratet af levorotært metamfetamin er tungtopløseligt i både methylalkohol og varm ethylalkohol, er det meget enkelt at adskille d-tartraterne af basens optiske antipoder.
 

johski

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 10, 2022
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Tak, og hvordan er udbyttet?
 

Curiousonion

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 29, 2022
Messages
190
Reaction score
67
Points
28
Normalt gør folk det gentagne gange, indtil alle d-isomerer er adskilt. Jo flere gange du gør det, jo mere kan du adskille.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hej, du kan finde manualen i denne artikel. Proceduren er den samme for meth. Jeg ønsker dig held og lykke.
 
Top