Hvilket lægemiddel er bedst til søvn

RandomViewer

Don't buy from me
New Member
Language
🇮🇹
Joined
Oct 8, 2024
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
I flere dage nu har jeg ikke kunnet sove mere end to timer, og jeg vågner allerede, tror du, at ketamin ville hjælpe, og hvordan skal jeg tage det?
Jeg har allerede bestilt noget Xanax fra en sælger her, og jeg er også villig til at købe fra andre sælgere, der vender tilbage til mig. Grezie.
P.S. Først skal jeg have nogle penge i min pung, og så er jeg klar til at købe.
 

Carlz

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Dec 7, 2023
Messages
34
Reaction score
6
Points
8
Ketamin er blot et smertestillende og bedøvende middel, mens alprazolam er et beroligende, afslappende og søvndyssende middel.
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
465
Reaction score
239
Points
43
Deals
1
Zopiclon 👌
 

Amfetamin

Don't buy from me
New Member
Language
🇬🇧
Joined
Oct 15, 2024
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Helt sikkert zopiclon!
Jeg tog det i årevis, 15 mg om natten det meste af tiden, men efter et par måneder havde jeg en god læge, som gav mig 22,5 mg om natten, og det er det eneste sovemiddel, som aldrig er holdt op med at virke for mig gennem årene. Og jeg fik altid et lille muskarint sus, så at sige. Det gjorde mig rolig nok til at sove.

Nu taler jeg om perioder uden eller med meget lidt medicin. Så det er måske ikke supervidenskabeligt, men jeg ved, at de virker dagligt i mindst et par måneder, og det er ikke noget, jeg ikke kan sige om nogen af bensodiazepinerne, hvis du ikke øger din dosis.
 

prophet

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Mar 31, 2024
Messages
89
Reaction score
72
Points
18
Deals
18
xanax er nyttigt på kort sigt, men du vil hurtigt opbygge en tolerance, og det vil ikke virke for evigt, hvis det virker for dig i starten. Ambien er på samme måde. Jeg skifter eller blander de to til tider. Jeg sover ikke godt, og selv om det ofte ikke gør tricket, er det det bedste, jeg har fundet indtil videre. Igen, den samme ting hver aften holder op med at virke efter et stykke tid. Find mindst to ting, der virker for dig, og skift mellem dem, måske en i en uge, og brug så den anden i en uge, bare sørg for, at det ikke er den samme klasse som to benzoer, xanax og valium for eksempel.... Xanax vil sandsynligvis hjælpe dig i et stykke tid, men hvis du ikke finder den anden ting at skifte med, er du lige tilbage, hvor du kun er med en *****ed up benzo-vane, som sutter røv, fordi disse tilbagetrækninger ikke er seje.
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
216
Reaction score
223
Points
43
Ketamin bruges undertiden i kliniske sammenhænge til behandling af resistent depression, men det ordineres typisk ikke som søvnmiddel. Det er et dissociativt bedøvelsesmiddel, og selv om det har en vis off-label-anvendelse til psykiske lidelser (under strengt lægeligt tilsyn), kan det forårsage en række bivirkninger, hvis det bruges uhensigtsmæssigt, såsom forvrængede opfattelser og dissociation, uro og forvirring og endda forværret søvnløshed, hvis virkningerne aftager for hurtigt eller forstyrrer den normale søvnarkitektur.

Xanax er et benzodiazepin, som ofte ordineres mod angst eller panikangst, men det er ikke ideelt til langvarig søvnbehandling på grund af:
stort afhængighedspotentiale, tolerance og alvorlige abstinenser samt beroligende bivirkninger - selvom det kan hjælpe dig med at falde i søvn i starten, kan Xanax forstyrre den naturlige søvncyklus, især de dybe, genopbyggende søvnstadier.

Da du har kæmpet med alvorlig søvnløshed i et par dage, er det vigtigt, at du opsøger en læge for at få identificeret de mulige underliggende årsager og få den rette behandling. Søvnløshed kan være relateret til angst, depression, stress, dårlig søvnhygiejne eller endda underliggende medicinske tilstande.

I mellemtiden er der nogle mere sikre alternativer, som kan hjælpe:
  • Ikke-benzodiazepin-søvnhjælpemidler: Zolpidem (Ambien), Eszopiclone (Lunesta) eller Zaleplon (Sonata).
  • Difenhydramin (Benadryl, Unisom SleepGels): Dette er et antihistamin med beroligende virkning. 25-50 mg ved sengetid. Kan give døsighed næste dag ("tømmermændseffekt") og tolerance ved langtidsbrug.
  • Tilskud af melatonin: Et naturligt hormon, der regulerer søvn-vågen-cyklusser. Det er generelt sikkert, når det bruges kortvarigt.
  • Kosttilskud med urter: Baldrianrod, kamille osv.
  • Kognitiv adfærdsterapi mod søvnløshed (CBT-I): Dette er en meget effektiv, ikke-medicinsk tilgang til behandling af søvnløshed, som hjælper med at ændre de tankemønstre og den adfærd, der bidrager til søvnproblemer.
  • Søvnhygiejne: Lav et regelmæssigt søvnskema, begræns skærmtid før sengetid, og skab en beroligende rutine ved sengetid.
 

prophet

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Mar 31, 2024
Messages
89
Reaction score
72
Points
18
Deals
18
Noget, jeg vil tilføje til det, Paracelsus nævnte, og som jeg finder nyttigt, fordi min ambien holder op med at virke affektivt med tiden, og for nogle mennesker kan mærkelige ting som at gå i søvne, køre bil, shoppe og andre ting forekomme ved større doser, nogle mennesker ved enhver dosis, er at drikke noget Montmorency-kirsebærsaft, jeg køber mærket Indian Summer, da det kun er en del koncentrat, nogle mærker er 100 % koncentrat, og du skal finde den rigtige blanding. Hvorfor Montmorency-kirsebærsaft?

Montmorency-kirsebærsaft smager godt, og det indeholder også naturligt forekommende melatonin (ca. 0,013 mg pr. gram) og tryptofan, du ved det, der er i kalkun, og som alle siger gør dem søvnige, tryptofan bruges af vores krop til at lave både seratonin og melatonin. Måske er det noget, jeg bilder mig ind, men jeg føler, at det hjælper mig, selv om melatonin ikke gør det, og jeg bruger det, når jeg laver cannabis-gummier, som jeg også tror hjælper på søvnen. En lille advarsel: Pas på billige juicer med tilsat sukker, som er negativt. Koncentratet vil afhjælpe dette, og du behøver ikke meget af det, hvis du har brug for eller vil undgå det tilsatte sukker på grund af den sure smag, og de er selvfølgelig nødt til at putte sukker i alt nu om dage.

Allergier er også et problem, sørg for at du ikke er allergisk, jeg kender mange mennesker, der aldrig har hørt om disse kirsebær og derfor aldrig har spist dem og ikke har nogen anelse om mulige allergier. Så er der de potentielle interaktioner med de samme lægemidler, som kan interagere med melatonin, da der er mere melatonin i montmorency-kirsebær end i noget andet kirsebær, og nogle interaktioner omfatter antikoagulanter, antikonvulsiva, diabetesmedicin, medicin mod forhøjet blodtryk, immunosuppressiva og koffein. De fleste mennesker drikker ikke koffein sammen med deres melatonin, fordi de prøver at sove, men husk, at nogle ting som te indeholder naturligt forekommende koffein, og hvis du drikker te for at tage din melatonin, kan koffeinen blokere kroppens evne til at absorbere melatonin og føre til en ophobning af melatonin. Kosttilskud er ikke reguleret som mange lægemidler, og nogle er blevet fundet med tilsat seratonin, og en ophobning af serotonin kan føre til serotoninsyndrom. Det er alt sammen gode ting at undersøge, før man tager noget som melatonin eller drikker kirsebærsaft, som naturligt indeholder det.
 

whatshappening

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Oct 15, 2023
Messages
28
Reaction score
16
Points
3
Noget, der bruges til at behandle søvnløshed.
 

Anomaly89

Don't buy from me
New Member
Language
🇬🇧
Joined
Apr 2, 2024
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Trazodone virker også (25-50 mg)
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
216
Reaction score
223
Points
43
Trazodon er primært et antidepressivt middel, men det bruges også som søvnmiddel på grund af dets beroligende virkning. Det er sandt. Men der er grunde til, at jeg ikke nævnte det. Efter min mening er det bedre at lade dette stof stå i anden række, hvis den første række viser ineffektivitet. I nogle situationer er der ingen grund til at starte med det kraftigste, hvis problemet kan løses med noget, der har en blødere og mere målrettet effekt.

Trazodon øger tilgængeligheden af serotonin ved at hæmme genoptagelsen i synapserne, så mere serotonin kan være aktivt i hjernen. Derudover blokerer det visse serotoninreceptorer (5-HT2A og 5-HT2C), hvilket menes at hjælpe med at forbedre humøret og reducere angst, samtidig med at det bidrager til dets søvnfremkaldende egenskaber. Blokering af disse receptorer kan også reducere nogle af de bivirkninger, der er fælles for andre serotoninfremmende lægemidler, såsom seksuel dysfunktion eller agitation.

Trazodons beroligende virkninger tilskrives primært dets virkning på histamin H1-receptorer og alfa-1-adrenerge receptorer. Blokering af histaminreceptorer giver døsighed, mens blokering af alfa-1-adrenerge receptorer kan føre til lavere blodtryk og yderligere sedation, hvilket gør trazodon nyttigt som søvnhjælpemiddel til patienter med søvnløshed.

Det ordineres mod søvnløshed, især i lavere doser. Ved højere doser er de antidepressive virkninger mere udtalte, hvilket gør det nyttigt til behandling af angstlidelser eller endda svær depression.
 

prophet

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Mar 31, 2024
Messages
89
Reaction score
72
Points
18
Deals
18
Der findes et andet middel i samme klasse som trazadon, som nogle gange ordineres af læger mod søvnløshed, og som hedder Remeron eller mirtazipin. Det er ret stærkt, som jeg forstår det, men kan helt sikkert få en person til at sove, hvis intet andet har virket.
 

middlemaneu

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 25, 2023
Messages
59
Reaction score
37
Points
18
For nogle måneder siden skrev jeg en lang kommentar om nogle ikke-almindelige sovemidler uden benzoer. Måske kan du finde nogle interessante hints. See /threads/suggest-me-a-downer.10724/post-58614
 
Top