Question Phenyleddikesyre og blyacetat (ii) Anyhdrous DESTRUCTIVE DISTILATION

stevepreston

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
33
Reaction score
3
Points
8
KAN NOGEN FORKLARE MIG, HVORDAN DENNE DESTRUKTIVE DISTILLATION VIRKER, HVILKET UDSTYR HAR JEG BRUG FOR, OG HVORDAN JEG TIL*****TER UDSTYRET Dette er metoden :

Blyacetatmetode :

p2p.paa.pb.gif


Anbring 1000 g phenyleddikesyre og 3000 g vandfrit (eller trihydrat) blyacetat i et destillationsapparat og opvarm. Først destilleres en mængde vand og derefter phenyl-2-propanon i denne destruktive destillation, som kræver rigelig brug af varme. Destillatet vil dele sig i to lag. Det organiske lag adskilles og omdestilleres for at give ren phenyl-2-propanon, bp 105 °C/10 mmHg eller 216 °C ved atmosfærisk tryk.

VÆR VENLIG AT HJÆLPE NOGEN, DER HAR BRUG FOR NOGLE DETALJER OM UDSTYR / VARME / TID / EKSTRAKTION
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
468
Reaction score
239
Points
43
Deals
1
destillationsapparat
Vakuumpumpe
varmemantel
Åndedrætsværn til hele ansigtet
et godt ventileret område

alt er der og forklarer, hvad man skal gøre sæt varmen på, indtil det begynder at destillere

Destillatet vil adskille sig i to lag. Det organiske lag er adskilt, og du skal destillere det igen for at få ren phenyl-2-propanon, bp 105 °C/10 mmHg eller 216 °C ved atmosfærisk tryk.
 

stevepreston

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
33
Reaction score
3
Points
8
mange tak for din gentagelse, jeg værdsætter det virkelig, men mit spørgsmål er, hvordan de to lag. adskiller sig efter vand er destilleret, og jeg ændrer kolben for at få P2P, hvilke lag og hvordan man udtrækker det organiske lag eller hvad han siger i artiklen, tak. hvis du har noget, venter jeg på din gentagelse tak på forhånd
 
View previous replies…

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Hallo, adskil med en skilletragt, som altid. Hvis du ikke forstår den grundlæggende manipulation, kan du besøge afsnittet Laboratory FAQ. Der er svar på alle dine spørgsmål.
Vær opmærksom på, at blyacetat er et ekstremt giftigt stof.
 

stevepreston

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
33
Reaction score
3
Points
8
Lægger jeg dem begge i den samme rundbundede kolbe og holder den konstante varme, indtil to lag adskilles, og foretager derefter opløsningsmiddelekstraktionen, er det det?
 

stevepreston

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
33
Reaction score
3
Points
8
Jeg kender selvfølgelig til destillationsapparatet og tilbagesvalingen og alle disse detaljer, men jeg har kun brug for det. Tak for svaret, hvis du har tid ...
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Jeg har ikke sagt noget om rundbundet kolbe. Jeg sagde noget om en skilletragt. Forstår du, hvad det er? Hvor der står, at man skal opvarme blandingen for at adskille lagene? Det er ikke korrekt.
 

stevepreston

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 24, 2024
Messages
33
Reaction score
3
Points
8
Ja, det ved jeg godt, og skal jeg putte det hele i samme kolbe og varme det op, indtil det skiller?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Mand, du skrev indlægget med information om, hvad du skal gøre. Læs dette indlæg igen. Du har brug for et destillationsapparat.

 
Top