Question MDA/MDMA-syntese uden nitroethan

Mescalibor

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 25, 2024
Messages
4
Reaction score
3
Points
1
Hej, jeg har et spørgsmål,

Jeg har piperonal, men ingen nitroethan.
så er det muligt at reducere piperonal til Isosafrol bare simpelt som fe / hcl?
Og det andet spørgsmål, hvordan kan jeg lave formamid fra Urea (som Adblue)?
Jeg fandt en syntese, hvor der ikke er brug for nirtomethan


Syntese: I den amerikanske bog "Psychedelic Chemistry" blev følgende syntese trykt: Til en afkølet blanding af 34 g H2O2 og 150 g myresyre tilsættes dråbe for dråbe en opløsning af 32,4 g isosafrol i 120 ml acetone (temperaturen skal holdes under 40 grader Celsius). Reaktionsblandingen får lov til at stå i ca. 12 timer og inddampes derefter under vakuum. Resten tilsættes 60 ml MeOH og 360 g 15 % H2SO4 og opvarmes i 3 timer i et vandbad. Det afkøles, ekstraheres med ether eller benzen og fordampes under vakuum for at opnå 20 g 3,4-methylendioxybenzylmethylketon (I).
Tilsæt 23 g (I) til 65 g formamid, og opvarm til 190 grader Celsius i 5 timer. Det afkøles. Der tilsættes 100 ml H2O og ekstraheres derefter med benzen. Ekstraktet fordampes under vakuum. Tilsæt 8 ml MeOH og 75 ml 15% HCl til resten. Det opvarmes i 2 timer i et vandbad. Nu kan du inddampe i vakuum (eller opløsningen er alkalisk med KOH, og olien ekstraheres med benzen og tørres. Den inddampes derefter under vakuum) for at få ca. 11 g MDA. (#23)
Og MDA kan methyleres, hvis du vil se i litteraturen
 
Top