Question Hvordan ændrer man carboxylgruppen i phenylalanin til en methylgruppe?

lain

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Apr 5, 2023
Messages
17
Solutions
1
Reaction score
6
Points
3
Hvordan ændrer man carboxylgruppen i phenylalanin til en methylgruppe?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
531
Reaction score
287
Points
63
Det er et scenarie med gode nyheder og dårlige nyheder. Den dårlige er, at netop phenylalanin og de andre AAA'er er vanskelige at omdanne (måske kan primær alkohol i teorien opnås med LAH, men hydroxymethylgruppen er ikke af interesse for dig, som jeg forestiller mig). Den gode nyhed er, at den fyr, jeg kan huske stillede mig netop dette spørgsmål som følge af sin egen erkendelse, blev en af de mest kompetente kemikere, jeg nogensinde har uddannet (kemiingeniør for at være helt præcis). Fortsæt det gode arbejde, du ser ud til at stille de gode spørgsmål, der vil resultere i værdifuld viden, når du søger svaret. Men bevis venligst, at jeg tager fejl, og få succes med at reducere carboxyl til Me, i så fald vil du være en stjerne, og jeg vil være meget stolt over at have opmuntret dig (dette er fejlsikkert, da ingen ville forvente, at du ville få succes). Nu ville jeg ikke hjælpe, hvis jeg ikke spurgte dig, om nitroethan er tilgængeligt for dig, resten af kemikalierne er lettere at komme over.
 
Top