fra "SIMPLE til COMPLEX" eller fra methylamin HCI til methylamin 40%.

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
Tidligere på forummet har jeg stillet et lignende spørgsmål: "Hvordan laver man 100 % methylamin af methylaminhydrochlorid?" Så, venner, jeg må skynde mig at skuffe jer, det er umuligt! Men det er meget muligt at lave en 40 % eller 50 % opløsning.
Nå, men før jeg fortsætter, må I gerne slette denne tråd, hvis jeg overtræder forummets regler.
Og her er så en kort instruktion:

For at opnå en 50% opløsning af methylamin fra methylaminhydrochlorid kan følgende enkle metode bruges:
1. Vej 500 g methylaminhydrochlorid af, og anbring det i en glaskolbe med et volumen på 1 liter.
2. Tilsæt 500 ml destilleret vand til kolben, og bland indholdet, indtil methylaminhydrochlorid er helt opløst.
3. Tilsæt forsigtigt 500 ml 25 % natriumhydroxid (NaOH)-opløsning til kolben under langsom og forsigtig omrøring af indholdet. Reaktionen mellem methylaminhydrochlorid og natriumhydroxid vil resultere i dannelsen af methylamin og natriumchlorid.
4. Fortsæt med at tilsætte natriumhydroxid under langsom og forsigtig omrøring af indholdet, indtil du når en pH-værdi på 10-11. Dette kan kræve ca. 40 g natriumhydroxid.
5. Lad blandingen stå i et par timer, så methylaminet kan opløses helt i vand.
6. Derefter kan den resulterende 50% methylaminopløsning bruges til yderligere eksperimenter.
Det er vigtigt at huske, at når man arbejder med methylamin og natriumhydroxid, skal man tage alle nødvendige forholdsregler, da de kan være farlige i kemiske reaktioner. Det anbefales at udføre eksperimenter i godt ventilerede områder og at bære handsker og sikkerhedsbriller.
 

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
Forberedelse af den maksimale rene 40 % methylaminopløsning fra methylaminhydrochlorid kan udføres som følger:
Materialer:
- Methylaminhydrochlorid (ca. 160 g)
- Destilleret vand (ca. 240 ml)
- Glaskolbe med et volumen på ca. 500 ml
- Magnetisk omrører
- Termometer
- Kran til aflæsning
- Glaspipette
Trin:
1. Forbered 240 ml destilleret vand i en glaskolbe med et volumen på ca. 500 ml.
2. Kom methylaminhydrochlorid i en kolbe med vand.
3. Placer kolben på magnetomrøreren, og begynd at røre.
4. Forvarm blandingen til en temperatur på 50-60 °C, og brug et termometer til at kontrollere temperaturen.
5. Fortsæt opvarmning og omrøring, indtil methylaminhydrochlorid er helt opløst.
6. Bring opløsningens volumen op på 400 ml, og tilsæt destilleret vand, hvis det er nødvendigt.
7. Afkøl blandingen til stuetemperatur under fortsat omrøring.
8. Juster pH til en værdi på 10-11 med en 10 % NaOH-opløsning.
9. Kontroller koncentrationen af methylamin i opløsningen ved hjælp af teststrimler eller en anden metode, og juster om nødvendigt koncentrationen ved at tilsætte enten vand eller methylaminhydrochlorid.
10. Lad blandingen stå i et par timer eller natten over, så alle urenheder lægger sig på bunden af kolben.
11. Filtrer opløsningen gennem et filter for at fjerne eventuelle resterende urenheder.
12. Færdiglavet methylamin 40% opløsning kan bruges til passende formål.
Bemærk, at når du bruger kemikalier, skal du overholde passende sikkerhedsforanstaltninger, herunder men ikke begrænset til: arbejde i et godt ventileret område, brug beskyttelsestøj og handsker.
 
View previous replies…

Albert A

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 6, 2022
Messages
17
Reaction score
3
Points
3
Opløsningen af methylamin i vand og natriumhydroxid (NaOH) behøver ikke at blive afkølet før og under tilsætning.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,812
Points
113
Deals
1
Fra 160 g methylaminhydrochlorid får du 73,6 g methylaminfri base, opløst i 400 ml vand. Det bliver 18,4 % methylamin aq-opløsning. Ikke 40 %.
Derudover får du 138,5 g NaCl i denne opløsning, som ikke vil blive opløst fuldstændigt på grund af overmætning af vand. NaCl's opløselighed er 360 g/L (25°C).
Det er vigtigt at sige, at MeNH2 er meget flygtigt og fordamper ret let. Så det er nødvendigt at lukke kolben tæt. Den bedste løsning er at bruge methylaminopløsning direkte efter forberedelsen.

Her postede jeg BB Forum-teamets metoder til fremstilling af methylaminvand og methanolopløsning fra methylaminhydrochlorid.

 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18

Hvorfor tror du, at denne metode giver dig 50 % methylamin? Du bruger ca. 7,45 mol methylamin HCL, som efter basificering vil give 7,45 mol methylamingas, hvilket er ca. 232 g opløst i 1134 ml vand. Det er langt fra 50 %. Selve reaktionen producerer 7,45 mol vand ud over din 1 liter.

For at få din % over 25 % skal du lave en gasgenerator og boble methylamingas gennem vand og derefter veje modtagekolben for at finde ud af din reelle procentdel.
 
View previous replies…

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
Du har ret i, at procentdelen af methylamin i den resulterende opløsning måske ikke er nøjagtig, og det kan skyldes flere faktorer, såsom gaslækager, en ufuldkommen reaktion osv. For at få en mere nøjagtig procentdel skal der bruges yderligere målinger og mere nøjagtige analysemetoder. En af metoderne kan være at veje modtagekolben.


Ved hjælp af gasgeneratormetoden er det nødvendigt at føre methylamingassen gennem vandet i modtagekolben. Gasgeneratoren kan være en enhed, der giver dig mulighed for at kontrollere strømmen af methylamingas i opløsningen.
Under kontrol af vægten af modtagekolben skal du føre gassen gennem vandet, indtil du når den ønskede procentdel af methylamin.


Tak for din kommentar. I denne henseende tog jeg som nævnt oplysninger fra forskellige kilder.
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
For at være ærlig kan du bruge 25 % methylamin i vand, bare du genberegner den mængde, du skal bruge til reaktionen. Hvis din reaktion kræver 50 %, skal du bare bruge dobbelt så meget som 25 %.

Hvis du derimod har brug for 40 % eller mere, kan du gøre følgende: Kom en lille mængde (50-100 g) methylaminhydrochlorid i kolben, fugt den med en lille mængde vand, og tilsæt dråbevis en stærk vandopløsning af NaOH. Du vil få methylamingas, som du kan lede over i modtagerkolben med vand.

Før du forsøger dig med dette: Læs generel information om opsætning af gasgeneratorer, og se et par videoer på YouTube. Ellers kan du ende med at have dit værelse fyldt med methylamingas. :)
 

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
Det er muligt at opnå en 40 % opløsning af methylamin uden brug af en gasgenerator, baseret på nøjagtige molære målinger. i dette tilfælde er det nødvendigt at udføre en mere ligetil beregning.
Gasgeneratoren bruges i tilfælde, hvor det er nødvendigt at få en gasformig forbindelse, for eksempel methylamin, til videre brug. Gasgeneratorer giver dig mulighed for at generere gas fra et fast eller flydende reagens ved hjælp af en kemisk reaktion. I tilfældet med methylamin kan en gasgenerator bruges til at producere methylamingas, som derefter passerer gennem vand for at danne en methylaminopløsning.
Den største forskel mellem at bruge en gasgenerator og en metode baseret på præcise molære målinger er metoden til at danne en methylaminopløsning. Gasgeneratoren skaber methylamingas, som derefter ledes gennem vand for at opløse den. Metoden med præcise molære målinger gør det muligt at få en methylaminopløsning ved at tilsætte methylaminhydrochlorid direkte til vandet.
Hvilken metode, der er bedst, afhænger af den specifikke situation og kravene til forsøget eller processen. Gasgeneratorer bruges ofte, når der er brug for en gasformig forbindelse til at udføre visse kemiske reaktioner eller processer. De kan være nyttige, hvis det er nødvendigt at kontrollere gasstrømmen præcist, eller hvis gassen ikke kan bruges i flydende form.
På den anden side giver metoden med præcise molære målinger mulighed for at opnå præcisionsopløsninger med de krævede koncentrationer uden at bruge en gasgenerator. Det kan være mere praktisk og nemt at bruge i tilfælde, hvor der ikke er behov for methylamin i gasform, men det er nok at få en opløsning til brug i kemiske reaktioner eller andre processer.
Valget af metode afhænger således af de specifikke krav og mål for dit eksperiment eller din proces.

p.s. Alle oplysninger er hentet fra internettet. og baseret på din viden, fortæl mig venligst, hvilken metode der er bedst til at tilberede mad? sige meth osv. Tak skal du have. 😌
 

Brambus

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 4, 2024
Messages
11
Reaction score
0
Points
3
Tak for indlægget/kommentaren! Jeg har et ekstra spørgsmål.
Hvilket reagens skal bruges i gasgeneratoren for at lave methylamingas ud af methylamin hcl?
Håber at høre fra jer!
 

Brambus

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 4, 2024
Messages
11
Reaction score
0
Points
3
Jeg har det, det er NaOh. Jeg har allerede fået mit svar, men jeg har ikke forbundet dods endnu.😅
 

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
Du har ret i, at procentdelen af methylamin i den resulterende opløsning måske ikke er nøjagtig, og det kan skyldes flere faktorer, såsom gaslækager, en ufuldkommen reaktion osv. For at få en mere nøjagtig procentdel skal der bruges yderligere målinger og mere nøjagtige analysemetoder. En af metoderne kan være at veje modtagekolben.


Ved hjælp af gasgeneratormetoden er det nødvendigt at føre methylamingassen gennem vandet i modtagekolben. Gasgeneratoren kan være en enhed, der giver dig mulighed for at kontrollere strømmen af methylamingas i opløsningen.
Under kontrol af vægten af modtagekolben skal du føre gassen gennem vandet, indtil du når den ønskede procentdel af methylamin.


Tak for din kommentar. I denne henseende tog jeg som nævnt oplysninger fra forskellige kilder.
 

mejdubulok

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
23
Reaction score
25
Points
3
Tøv ikke med at tilføje oplysninger, hvis det er muligt. 🙏 tak
 

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
150
Reaction score
56
Points
28
Tak, fordi du tager et emne op, som mange mennesker ønsker.
 

Sh!zz

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 15, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Har du tjekket mulige bestanddele af Queen Anne Lace? Nu ved jeg, at det er en pose med selektivitet. Men jeg har læst, at den består af 40 % methylamin. Mest hydrosol af dampdestillatet. Gad vide, hvordan den malede fysikalitet kunne postulere ... måske med IPA ville det give et pulver / additiv ... idk.
 

Sh!zz

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 15, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Det egentlige spørgsmål er, hvordan vi får formaldehyd, for uden formaldehyd har vi ikke noget ægte amfetamin... Metanol, der køres gennem en forbrændingsmotor, udvikler denne charmetrold som et biprodukt.
 

white7proton

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 6, 2023
Messages
78
Reaction score
25
Points
18
Er der nogen, der kender til en europæisk kontakt, der leverer Methylamin 40% vandig? Jeg har prøvet at se, hvor kemikalieleverandørerne er på dette websted, men jeg har ikke heldet med mig.

Hjælp venligst, hvis det er muligt
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
Constantylious777
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
27
Points
28
Hvis jeg ville lave 40 % vandig methylamin, ville jeg så bruge gasgeneratormetoden ved simpelthen at sætte en kolbe fyldt med vand på en vægt og derefter lede methylamingas ind i den, indtil den ønskede vægt er opnået? (f.eks. en kolbe med 1 kg H2O, rør methylamingas ned i den, indtil kolben vejer 1,4 kg)?
 
Top