katalytisk hydrogenering af nitromethan giver?

phenylethics

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 14, 2022
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Hvis man skulle reducere nitromethan via katalytisk hydrogenering, ville det så give samme udbytte som al/hg? Som om 20 ml af stoffet ville være nok til at behandle 25 gram keton?

Er det en ækvimolar mængde, der produceres?

Mens jeg er ved det, hvor mange gange kan palliduim på kulstof generelt bruges? Jeg forsøger at komme videre fra kviksølvsalte, prøvede NaBh4, men kunne ikke lide udbyttet ... tak!
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
25 g nitromethan til 25 g MDP2P, for eksempel. Det vil være et tredobbelt overskud. Måske nok til Al/Hg-reduktion. Ækvimolært forhold er ikke nok til denne reaktion. Hvis du vil prøve katalytisk hydrogenering, har du så adgang til gasformigt hydrogen og kan købe katalysatorer?
 
Last edited by a moderator:

phenylethics

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 14, 2022
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Ja, jeg har adgang til palliduim på kulstof 10 % for mindre end 15 dollars pr. gram. Jeg er sikker på, at jeg kan få brint i den lokale benzinshop!
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93

PepitoPistol

Don't buy from me
Resident
Joined
May 3, 2022
Messages
10
Reaction score
4
Points
3
Jeg har lignende spørgsmål, men for MDMA, var du i stand til at finde ud af noget?
Tror du, det ville være bedre at bruge Adamskatalysator eller Pd/C? Ville det fungere i ét trin for MDP2P + nitromethan?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Ja, det bør fungere
 

PepitoPistol

Don't buy from me
Resident
Joined
May 3, 2022
Messages
10
Reaction score
4
Points
3
I hvilket forhold?
Jeg har også læst, at katalytisk hydrogenering af nitromethan giver lave udbytter ... Jeg er nysgerrig efter dette, fordi jeg kan få nitromethan, men ikke methylamin ... så dette ville være fremragende ...
Kan du dele lidt viden?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,047
Points
93
Skrev i personlige beskeder. Nitromethan til one pot-syntese er ikke særlig velegnet til katalytisk hydrogenering.
 
Top