Make 4-methylpropiofenon/ CAS : 5337-93-9

TiTcapitan

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2022
Messages
1
Reaction score
1
Points
1
Všechny výpočty pro 1 kilogram 4-methylpropiofenonu.

Všechna činidla jsou extrémně chlazená.
Toluen (657)gramů se přidá do baňky v ledové lázni , chlorid hlinitý(1043) gramů, míchá se 10 minut, pak se propionylchlorid (700)gramů vykopává pomocí dělicí nálevkygram 40 minut.
Po prohloubení se reakční hmota vyjme z ledové lázně a ponechá se při pokojové teplotě 1 hodinu, aby se promíchala.

Do laboratorní kádinky připravíme směs ledu (3700)gramů a (142)gramů 36% kyseliny chlorovodíkové.
Ve výsledku máme 2 vrstvy rozdělené na dělicí nálevce, kterou potřebujeme spodní .
Destilací odeženeme přebytečný toluen při teplotě 110 stupňů. vyměníme přijímací baňku za čistou nádobu, připojíme vývěvu a odeženeme náš čistý 4-methylpropiofenon.

PS: Nepředstírám stoprocentní spolehlivost a správnost této metody. Sám nejsem odborník na chemii, ale z důvodu nedostatku jiných metod používám tento recept. Metoda byla vyzkoušena v praxi, výsledkem je produkt, který potřebujeme.
Budu rád, když mi odborníci nabídnou alternativní syntézu.

PPS:
Chemické brutto formule pro činidla:
chlorid hlinitý - AlCl
propionylchlorid - C3H5OCl
Toluen - C7H8O
4-methylpropiofenon - C10H12O

Chemická reakce: C7H8 + C3H5OCl = C10H12O + HCl
 

longinfornow

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 8, 2023
Messages
13
Reaction score
6
Points
3
Můžete zveřejnit obrázky této metody?
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
160
Points
43
"V laboratorní kádince připravíme směs ledu o hmotnosti (3700)gramů a (142)gramů 36% kyseliny chlorovodíkové.
V důsledku toho máme 2 vrstvy rozdělené na dělicí nálevce, kterou potřebujeme spodní."

Počkat, co se zde stalo s předchozí reakční směsí? Dali jste ji do kádinky, přidali trochu ledu a 142 g kyseliny chlorovodíkové, což vedlo k oddělení vrstev? Prosím, vysvětlete to.